ja det är det! Kan förtydliga det om man inte ser på bildenMmm, är väl högst relevant?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ja det är det! Kan förtydliga det om man inte ser på bildenMmm, är väl högst relevant?
Vi tycker tydligen inget speciellt. Men jag förstår inte riktigt frågan (är det en fråga?), det låter som att du inte tycker den är särskilt bra, så varför fundera på den? Vad är kraven? Det finns kanske andra alternativ?Vad tycker vi om Renault 5 e-tech.
Funderar på att slå till på en(privatlease). Enda som gör att jag tvekar är att jag troligtvis inte kommer komma till landet och tillbaka på vintern så tillvida att jag inte krypkör (närmare 20 mil). Kommer iofs 90% av tiden gå korta sträckor.
Torque steer is a thing på den. Kändes helt ok att köra, ingen one pedal driving (suger), roliga färgerna kostar för mycket per månad, ingen raket,trångt bak, kvaliten på backkameran såg ut som en webcam från 2003
Enkelt. Frågar panelen bara och jag gav input på det jag upplevde från testkörningen.Vi tycker tydligen inget speciellt. Men jag förstår inte riktigt frågan (är det en fråga?), det låter som att du inte tycker den är särskilt bra, så varför fundera på den? Vad är kraven? Det finns kanske andra alternativ?
Är väl ett väldigt bra pris!Enkelt. Frågar panelen bara och jag gav input på det jag upplevde från testkörningen.
Som andrabil/eller om man är ensam och om man främst kör i stan så tror jag absolut den är bra. Speciellt när man kunde få Iconic 5 för 3590/månad fram till idag från Hedin
Är väl ett väldigt bra pris!
Liten bil absolut, men personligen tycker jag den är riktigt snygg. Inte kört 5an men Megan E-tec med samma drivlina, och blev väldigt positivt överraskad.
Klart en bra kombo![]()
Vi skippade att skriva på. Med 1500mil/år och uppgraderad stereo så blev det strax över 4k med svart färg.
Den gula färgen ligger på 277/månad extra.
Hade varit en fin färgkomb
![]()
En beställning av Toyota mildhybrid lagd. Fegade ur och vågade inte ta steget helt ut med PHEV.
Några nackdelar ;
1) Bränslepriserna lär gå upp rätt saftigt de närmaste åren,
2) Utfasning av 2/3g nätet = om berörda parter och myndigheter inte kommer överens = anmärkning hos bilprovningen (då t ex Toyota inte presenterat några lösningar) = Körförbud?Skulle knappast tro att de skulle återkalla miljoner bilar för att installera ett 4g modem,
3) Beprövad men äldre teknik som håller på att tyna bort. Hur många hybridbilar kommer det att finnas om t ex 5-10 år?
Det börjar ju rulla ut en del laddhybrider som kommer en bit över 100km och det tycker jag fungerar för mig.
Jag brukar glo på elbilsmagasinets tester av elbilar och ser att det fort kan bli ganska dyrt på vintern med elbil om man kör längre sträckor.
Inte bara det att det är dyrt, det är lite väl kort räckvidd bara det är någon plusgrad ute. Många laddstopp blir det om man bor i norr, avstånden är stora och temperaturerna är låga.
Funderade själv på en EQE då den var grymt bekväm, men de gånger jag åker upp mot torneälven så känns det inte vettigt alls med elbil.
Jag klarar mig med hybrid till vardags, så jag klarar mig absolut med elbil till vardags. Men jag vill att det ska fungera smidigt....ALLTID.
Kör en A250e idag och den är riktigt bra i stan. Landsväg med bensin så ligger jag under 0,6l/mil om jag håller hastighetsbegränsningen, så 9kr/mil i runda slängar.
Det är billigare än elbilsmagasinet lyckas köra med en EQE, men då är det förstås en mycket större bil och blir lite orättvist.
Man kan ju sedan påstå att det är billigare att ladda hemma än på stationerna. Ja, så är det även med laddhybrid.
För min del är laddhybrid ett riktigt bra val....än så länge
Ditt val kan vara en bättre kompromiss.
I mitt fall litar jag inte på Toyotas laddhybrid eller elbil då de ligger långt efter andra tillverkare. Så det fick bli en väl beprövad teknik de behärskar.
Just räckvidden vintertid för en elbil och ingen spillvärme från motorn är ändå problem som inte är små i våra breddgrader. Plus övriga kostnader som gärna blir dyrare, t ex större däckslitage, högre försäkring, reparationer och andra merkostnader. Ingen aning om den symboliska vägskatten och billig laddning blir så mycket billigare i längden.
Toyota sprutar väl ur sig någon miljon fullhybrider per år (mildhybrider tillverkar de inte). Många av dessa kommer att finnas kvar om 20 år.3) Beprövad men äldre teknik som håller på att tyna bort. Hur många hybridbilar kommer det att finnas om t ex 5-10 år?
Vad är det du inte litar på? Toyota har gjort laddhybrider längre än exempelvis Volvo.I mitt fall litar jag inte på Toyotas laddhybrid eller elbil då de ligger långt efter andra tillverkare. Så det fick bli en väl beprövad teknik de behärskar.
Dessa ska samverka också. Fler kockar osv...![]()
Och tesla tror dem kommer lösa det med bara kameror ..........
Hellre för många kockar än en som inte ser.Dessa ska samverka också. Fler kockar osv...
Så talar en en riktig Tesla-Fanboy, bra där!Dessa ska samverka också. Fler kockar osv...
Jag tror Teslas självkörning kommer raseras i ett haveri av närmast Enron-liknande proportioner. Sannolikt kommer den där Robottaxin att lanseras i nån mutad delstat och sen kommer problemen börja hopa sig efter lansering: Den kommer inte kunna köra i alla förhållanden och när den ändå tillåts göra det kommer olyckorna börja komma. Sen kommer granskningen, sen kommer avvecklandet.Så talar en en riktig Tesla-Fanboy, bra där!
Absolut inte. Snarare en mjukvaruingenjör. Jag gillar Tesla men jag tror inte ett skit på bara kamerorna. Har aldrig gjort.Så talar en en riktig Tesla-Fanboy, bra där!
Jag tror inte det. Jag tror de verkligen tror det kommer lösa det. Men jag kan inte för mitt liv förstå hur det ska vara realistiskt att trolla bort fysiska faktumet att en kamera inte ser i alla väder eller ljusförhållanden med mjukvara. Fan min Tesla 3 klarade inte ens av att använda farthållare vid motljus. Och det är SAMMA kamera vid FSD, även om mjukvaran är annorlunda.Jag tror Tesla lade ner planerna på självkörning 2021 när dom slutade montera radar i bilarna. Dom håller liv i storyn bara för att hålla uppe aktiekursen.
Ja, det kan ju ha varit en auktoritär chef som tog beslutet, och ingen av teknikerna som hade koll vågade säga emot.Jag tror inte det. Jag tror de verkligen tror det kommer lösa det. Men jag kan inte för mitt liv förstå hur det ska vara realistiskt att trolla bort fysiska faktumet att en kamera inte ser i alla väder eller ljusförhållanden med mjukvara. Fan min Tesla 3 klarade inte ens av att använda farthållare vid motljus. Och det är SAMMA kamera vid FSD, även om mjukvaran är annorlunda.
Haha, vem vetJa, det kan ju ha varit en auktoritär chef som tog beslutet, och ingen av teknikerna som hade koll vågade säga emot.![]()
Vad är det du inte litar på? Toyota har gjort laddhybrider längre än exempelvis Volvo.
Deras elbilar har batterigaranti till 100 000 mil.
Jag kan förstå om man tycker att de inte har tillräckliga prestanda, men lita på, i form av tillförlitlighet, kan man definitivt.
Toyota sprutar väl ur sig någon miljon fullhybrider per år (mildhybrider tillverkar de inte). Många av dessa kommer att finnas kvar om 20 år.
Laddhybriderna använder en lätt modifiering av de plattformar som använts för deras icke laddbara fullhybrider sedan 1997.Är ju inte samma sak som att ha tillverkat hybrider och är bra på det och bygga en ny plattform i form av laddhybrid / elbil. Deras senaste elbil gjorde ingen direkt succé.
Jo, det finns vedertagna definitioner. Mildhybrider har förstärkta elsystem på 12-48 volt och förstärkt startmotor i storleksordningen 10 kW som kan hjälpa till med framdriften.Kanske en definitionssak om vad en mildhybrid är (alltså batterier som laddas genom bromsning och "cruising", kan köra på enbart el i ett par km).
Stort gäsp på den. Varför skulle någon vilja köpa?