• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En dag kvar, med att bidra med pengar till "BCF" för att Affe skall raka av sig skägget!

Då kramar vi ut det sista då! Vad med och bidra med några kronor till BCF, med motprestationen att Affe rakar av sig sitt älskade skägg som han har haft i 7-8 år nu, som är en stor del av han personlighet! Det har gått jätte bra hittills skall tilläggas, men det kan ju alltid gå lite bättre! Varje krona gör skillnad!

Mvh // Affe

Kör en femhundring till, det är ju för en väldigt god sak. Tack Affe, du har ett stort hjärta!

upload_2017-7-13_10-37-38.png

Då ska vi se sa den blinde! Vill börja tacka alla ni som har varit med och bidragit med pangar till BCF, ni visar att KS kan leverera när det behövs! Jag bad som sagt om en slant till BCF, för motprestationen att jag skulle raka av mig mitt skägg! Hehe...i efterhand så skäms jag nästan lite, när jag bara satte ut 500kr som tak, för att jag skulle raka av mig det, i tron att det inte skulle komma in deg!

Innerst inne så tänkte jag sätta 1000kr, men det lätt så högt, så jag ville att det skulle komma in pengar till BCF, för dom behöver varenda krona till forskningen! Men jag är glad att jag hade fel, och att ni visar att KS-andan inte bara är en myt! Som sagt, skägg det växer ut igen, men jag har ju lovat att inte börja spara förrän till efter ny år, och det kommer jag naturligtvis att hålla, även om det känns svårt, gillar skägg!

Los Tantos är helt ovetande, hon har inte kommit hem en, skall bli kull och höra vad hon säger! Återkommer med vad hon sa, :D!

Ett stort TACK för ert engagemang och generositet, jag är alldeles varm inombords, som sagt var, så är jag, säkert Los Tanos men framför allt BCF mycket tacksamma för dom 3540Kr ni alla bidragit med + lite till då det inte finns uppgifter på allt som satts in, men det är mindre viktigt i sammanhanget! Vill även passa på och tacka två medlemmar lite extra, då ni inte hade tillgång att skriva i tråden, men var ändå med och skänkte pengar till BCF genom att PM:a mig!

Jag tackar av djupet av mitt HJÄRTA till följande KS-are, ni får även en stor kram, en grabbkram asså, så ingen tar illa upp :p:cool:!

@Krabbeluring
@rogart-63
@oggtrean
@LHJ
@tim ur länk
@Jörgen A
@EssexX
@jabla
@Toftich
@Arkhangelsk
@rdianat
@MrRolex
@Hawk100
@Bernardo01
@Karlsson
@GlennG
@MKRGG
@charles8
@Magnus Eriksson
@Eiffel
@StarMan
@The lord
@Jooiie
@Dbrasco

Nu skall jag upp till bevis också!
barbapapa020.gif

Hm, passar riktigt bra i helskägg.
anim_10barbouille.gif

Hehe...där lurade jag er, era godtrogna klocksnackare! Här blir det ingen rakning av skägg så klart, är det finaste jag äger!

Sorry...men pengarna går ju till en god sak oavsett, eller hur :rolleyes:!!!

Nädå....här luras det inget, första halvan avklarad!

dessert-plate-barbabeau.jpg

Bajskorven på överläppen får i alla fall hänga kvar!
barbapapa-moneybox-barbouille-18cm.jpg

Nope...den skiten ryker också så klart!

barbouille22.jpg

Jäklar vad konstigt och naket det käns!
anim_07barbidou.gif

Men va FAN! Lika glad är väl jag för det!
Personnages-celebres-Barbapapa-Barbidou-14713.png

Beviset ligger nu i papperskorgen!
IMG_1079.JPG

Åter igen ett stort TACK!

Mvh // Affe

Senast ändrad:
Len som en barnrumpa! Prydligt. Vad sa frugan nu då?
Ett fint initiativ för ett mycket gott ändamål @Affe

Tackar...Hehe, nästan länare än en barnrumpa :D! Jovars...det ser helt OK ut, dock har jag ett fullt ärr på hakan som gör sig påmint nu!

Hon har inte kommit hem än, vete tusan vad hon tagit vägen! Tur att det inte var varm mat jag gjorde i ordning!

Tack...det är ett fint intiativ av samtliga inblandade skulle jag personligen säga ;)!

Det var mycket bättre med skägg!!! ;)

Lova nu att du startar en skäggodlingstråd för BCF när du börjat odla igen också så lovar jag dig att stötta din kampanj.

Måste bara säga stort TACK till @Affe. Och till alla som bidragit förstås. Affe, vi har aldrig träffats men jag kan med säkerhet ändå påstå att du är en oerhört godhjärtad människa och det värmer att se ditt engagemang. Att du dessutom bjuder på dig själv så mycket är väldigt kul att se :D
För att återgå till det allvarliga i tråden; jag jobbar med utrustning för cancerbehandling så jag får alltför ofta se vad denna fruktansvärda sjukdom leder till.
Det berör mig djupt att se människor som kämpar mot cancer men i synnerhet när man möter barn som kämpar mot cancer så jag stödjer BCF så ofta jag kan.
Man kan ju inte annat än bli varm inombords när man ser hur mycket alla Klocksnackare bidrar med till BCF, hatten av för ALLA som bidrar!

Grymt Affe, och så snygg du blev! Jag hann inte med att bidra innan skägget rök men satte in en slant i efterhand.

Hoppas att se dig norröver nästa månad :)

20170713_223812.png

Imponerande! Ett stort TACK för det engagemang & generositet @StarMan, och det gör inget alls att du satte in i efterhand, det är mycket välkommet! Hehe...visst blev jag :p, skulle vara roligt, återstår och se vad läkarna säger på måndag då jag skall på återbesök!

Mvh // Affe

Har en mamma som blivit opererad 2 gånger för cancer och har ett barn som är friskt, värsta sjukdomen jag kan tänka mig!
Resized_20170714_011210.jpeg

Beklagar...verkligen att din mor har fått denna skit sjukdom, jag hoppas att hon blir fullt frisk! Samtidigt vill jag TACKA dig så mycket för ditt engagemang & generositet @The lord, jag är oerhört tacksam! Ha en trevlig semester nu mannen :cool:;)!

Mvh // Affe

Måste bara säga stort TACK till @Affe. Och till alla som bidragit förstås. Affe, vi har aldrig träffats men jag kan med säkerhet ändå påstå att du är en oerhört godhjärtad människa och det värmer att se ditt engagemang. Att du dessutom bjuder på dig själv så mycket är väldigt kul att se :D
För att återgå till det allvarliga i tråden; jag jobbar med utrustning för cancerbehandling så jag får alltför ofta se vad denna fruktansvärda sjukdom leder till.
Det berör mig djupt att se människor som kämpar mot cancer men i synnerhet när man möter barn som kämpar mot cancer så jag stödjer BCF så ofta jag kan.
Man kan ju inte annat än bli varm inombords när man ser hur mycket alla Klocksnackare bidrar med till BCF, hatten av för ALLA som bidrar!

Tack själv @Jörgen A, Hehe, att bjuda på sig själv kostar inget, och kan det göra så att det dras in pengar till BCF, så är det ju så klart att det är värt det! Nej...vi har inte träffas, men jag hoppas att jag får äran att träffa dig någon gång min vän!

Jag håller med dig, det finns många fantastiska människor här på KS och det glädjer mig att vi tänker på våra medmänniskor i den så stora utsträckning vi ändå gör!

Mvh // Affe

Haha...ja just ja, ursäkta, hon kom hem rätt så sent, men när hon såg mig så sa hon, vad har du gjort?! Man känner knappt igen dig älskling, sen gjorde hon något som hon inte har gjort på länge, hon gav mig en stor PUSS på kinden, och log glatt och nöjt!

Hur länge skall du se ut så här då?! Nja...har ju lovat dom på KS att jag inte får samla till skägg förrän nästa år, då skrattade hon och sa, Hehe, och det skall dom tro på :D!!!

Haha...man kan säga mycket om Los Tantos, men denna gången har hon tvär fel, har jag lovat så har jag lovat ;)!

Även jag var sen på bollen men självklart vill jag vara med också!
En bekants make förlorade tyvärr kampen mot cancer för någon vecka sen. Är riktigt stolt att vi på KS supportar BCF för att förhoppningsvis kunna spöa skiten ur denna grymma sjukdom i framtiden.

Trevlig helg på er!
//J

BCF.PNG

Även jag var sen på bollen men självklart vill jag vara med också!
En bekants make förlorade tyvärr kampen mot cancer för någon vecka sen. Är riktigt stolt att vi på KS supportar BCF för att förhoppningsvis kunna spöa skiten ur denna grymma sjukdom i framtiden.

Trevlig helg på er!
//J

BCF.PNG

Bättre sent än aldrig vet du väl ;):D!

Usch...beklagligt och höra, men denna sjukdom tar alla chanser den får och ta någons liv!

Så stort tack för din genirösitet och engagemang @Jooiie , dina pengar kommer att göra stor skillnad för forskningen i framtiden!

Önskar dig detsamma!

Mvh // Affe

Senast ändrad:
IMG_1971.PNG
Tack Affe för att det finns såna som du!
En till som är sen på bollen men bidraget gör ändå samma nytta!

Hehe...säger samma sak om dig @Dbrasco, tack för att det finns sådana som du! Väldigt trevligt att du skänker pengar i efterhand, det uppskattas mycket av både mig, BCF och Los Tantos ;):D! Stort TACK!

Mvh // Affe

Tillbaka
Topp