Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nice. Funderar själv på en Modalo för tre klockor. Dom verkar prisvärda.Tack för din guide, den hjälpte mig vid köp av en winder.
Jag är nöjd med min, kan rekommendera den. Dock har jag aldrig haft någon annan så har inget att jämföra med.Nice. Funderar själv på en Modalo för tre klockor. Dom verkar prisvärda.
Ja man jobbar ju i krokarna så inte helt omöjligt att man drar dit när det blir dags. ☺Hej
Titta på denna hem sida --->http://www.modalo.se/modalo-watchwinders
Finns AD i Sundbyberg ERIKSON URHANDEL. Dom tar hem den du vill ha
//Simon
Har du inte jordfelsbrytare? Eller du menar att den skulle självantända?Jag klickade hem en winder i kolfiber på Aliexpress för $150.
Är väldigt kluven till köpet då jag gillar den men jag vågar inte ha på den när jag inte är hemma Det känns som risken för kinesiskt hemmabygge av eljobbet är större bara för jag inte köpt den i butik.
Hade ni vågat köra den jämt?
Har du inte jordfelsbrytare? Eller du menar att den skulle självantända?
Oj, om du litar så lite på den så hade jag absolut inte köpt.Jag tänkte att det värsta som kan hända är att det kan bli som med iphoneladdare. Dvs att kontakten kan ta eld. Är det en helt orimlig tanke? Om jag förstår dig rätt så hade du bara låtit den gå?
Oj, om du litar så lite på den så hade jag absolut inte köpt.
Jag tänkte inte så mycket innan....
Det var sen när jag satte i kontakten hemma som jag började vela om hur bra o pålitlig elektroniken verkligen är.
Hej
Känn efter om den blir varm och se till att du håller det dammfritt där du har USB laddaren eller byt ut denna till en som annan modell om du känner dej osäker men håll dej till samma Amp tal som den kom med.
På en winder så drar man ju inte ut sladdan likadant som på en mobil iofs.
Sedan vad som sitter i din winder i elektronik väg det kan jag inte svara på.
Jag kör med Modalo och dom har USB plugg på dom nya.
Jag kan inte känna någon värme på denna i alla fall.
//Simon
650-800 tpd stämmer bra för kaliber 2500, men den är även dubbelriktad.Funkar. Beco Boxy...
Inställd på 650 tpd medsols. Tolkar det som rätt för mins klockor. Någon som kan bekräfta? (Omega SMPc)
Tack för svar. Fast medsols, motsols eller blandat spelar väl ingen roll då.650-800 tpd stämmer bra för kaliber 2500, men den är även dubbelriktad.
Det är förmodligen ingen större skillnad men jag har för mig att jag har hört/läst att det mest effektiva sättet för en dubbelriktad kaliber är just att den får rotera både med- och motsols. Något kunnig i ämnet får gärna rätta mig om jag är ute och cyklar.Tack för svar. Fast medsols, motsols eller blandat spelar väl ingen roll då.
OkDet är förmodligen ingen större skillnad men jag har för mig att jag har hört/läst att det mest effektiva sättet för en dubbelriktad kaliber är just att den får rotera både med- och motsols. Något kunnig i ämnet får gärna rätta mig om jag är ute och cyklar.