• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En guide till watchwinders/Klockuppdragare

Pumba

Cartier
2-Faktor
Tack för jättebra information! Det här inlägget sparade mig massor med tid när jag letade min första winder
 

Da Vinci

Omega
Hej igen... nu har det hänt! För två år sen (1 febr 2019) skrev jag om en BECO BOXY för 4 verk som jag köpta via Klockgiganten. Massor med strul med Klockgiganten och en första trasig BECO Winder. Jag hade hoppats slippa återkomma med rapport om strul en tredje gång.... MEN, i dag gav den upp igen, denna gång har 2 av de fyra rotorerna lag ner :(
Kanske inte ska förvänta sig att en WW ska hålla med än 3-4 år men för priset av 6400 kr så känns det j...gt surt. Går dessutom inte att ta sig in i BECO'n för att kolla om men kan åtgärda motor/ rotor/ rem/ kugg eller vad det nu är som är fel..
Men ska inte bli långrandig utan bara säga att jag kan ha otur MEN jag skulle INTE rekommendera en BECO BOXY över huvud taget!!
Önskar alla en i övrigt bekymmersfri Fredag, TGIF :)
 

Da Vinci

Omega
Lägger ut ett screenshot så ni ser viken det är... nu uppe i 8300kr men verkar som KG ofta har den på rea... jag tror jag vet varför :(

1610725529653.png
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Hej igen... nu har det hänt! För två år sen (1 febr 2019) skrev jag om en BECO BOXY för 4 verk som jag köpta via Klockgiganten. Massor med strul med Klockgiganten och en första trasig BECO Winder. Jag hade hoppats slippa återkomma med rapport om strul en tredje gång.... MEN, i dag gav den upp igen, denna gång har 2 av de fyra rotorerna lag ner :(
Kanske inte ska förvänta sig att en WW ska hålla med än 3-4 år men för priset av 6400 kr så känns det j...gt surt. Går dessutom inte att ta sig in i BECO'n för att kolla om men kan åtgärda motor/ rotor/ rem/ kugg eller vad det nu är som är fel..
Men ska inte bli långrandig utan bara säga att jag kan ha otur MEN jag skulle INTE rekommendera en BECO BOXY över huvud taget!!
Önskar alla en i övrigt bekymmersfri Fredag, TGIF :)
Surt.

Visst är det en annan prisklass, men min Wolf för två klockor har snurrat på i snart 5 år. Den har deras 2.1 elektronik, och jag inbillar mig att Det går att laga eller byta ut om det behövs.

De senaste Black Friday har Wolf kört med 70% rabatt.. Svårslaget.
 

Da Vinci

Omega
Surt.

Visst är det en annan prisklass, men min Wolf för två klockor har snurrat på i snart 5 år. Den har deras 2.1 elektronik, och jag inbillar mig att Det går att laga eller byta ut om det behövs.

De senaste Black Friday har Wolf kört med 70% rabatt.. Svårslaget.
Tack för info! "Man får vad man betalar för" som man säger och behöver man inte betala mer än 30% för det man får så får man vara glad... ellr hur det nu blir, ha, ha :) :)
 

efn76

Breitling
Surt.

Visst är det en annan prisklass, men min Wolf för två klockor har snurrat på i snart 5 år. Den har deras 2.1 elektronik, och jag inbillar mig att Det går att laga eller byta ut om det behövs.

De senaste Black Friday har Wolf kört med 70% rabatt.. Svårslaget.
Får man fråga vilken sida du menar som hade 70% på B.F.?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Kör själv en modalo . Är inne på tredje året nu tror jag det är. Men skulle den gå sönder tror jag det blir svårt att ta isär den o laga den ser rätt inkapslad ut
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Kör själv en modalo . Är inne på tredje året nu tror jag det är. Men skulle den gå sönder tror jag det blir svårt att ta isär den o laga den ser rätt inkapslad ut
Den går med stor sannolikhet att byta drivrem eller komplett drivenhet inkl. drivrem. Vilket väl är det som kan gå sönder? Det gick iaf. på min 8 år gamla men det kändes som att man fick vara lite vårdslös då jag vill minnas att jag var tvungen att ta loss snurrkudden och ta det uppifrån...

1611164821079.png
1611164850702.png
 
Fråga: Jag har en modalo Ambiente för två klockor.. Lampan som sitter ovanför klockorna lyser bara när man startar winderns, alltså när ma vrider på ngn av rotorknapparna för att byta rotation, lyser kanske 15 sek sedan slocknar den. skall det vara så? Kan man fixa til lså att dne lyser varje gång klockorna börjar snurra, ser ju så snyggt ut :) Tack på förhand
 
Vad är det bästa köpet. Vill ha för två automatiska klockor. Alltid trevligt om det finns plats för quartzklocka på toppen. Gillade Wolfs british racing green serie.
 

Pjoter

Panerai
Om jag använder min klocka en gång i månaden - ska jag då ha en uppdragare eller bara låta den ligga i asken (Rolex sub no data)?
 

jacoby

Cartier
Uppdatering.
Beställde en från Klarstein.se istället med utrymme för 2klockor. Får se hur den kommer fungera
 
Topp