• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En klocka för resten av livet, vilken?

Nåt sånt här? (fast med flöjtad bezel)
Rolex-Datejust-41-steel-1.jpg

Många föreslår Rolex Submariner för att den "passar till allt". Visst, går ju det ju men det är inte snyggt till kavaj/kostym.
Sen sa nån att Rolex Explorer är på gränsen till tråkig men ärligt talat, är en 114060 eller en vanlig datejust i så fall mycket roligare?
Om man vill ha en ha en keeper så kanske den ska vara klassisk som funkar i längden. Jag hade inte valt en sub...hellre AquaTerra, en snygg datejust eller just en Expy.
På min handled är 36mm bäst men 214270 är kanske ännu mer allround.
IMG_20160827_200242.jpg
Hållbar design är ofta återhållsam och kanske "tråkig" men jag förstår inte hur Sub eller sub date är roligare än en Explorer. Det låter mest som att man _vill_ att de skall vara allround än att de faktiskt är det. Jag ville att min planet ocean skulle vara en GADA-klocka, men tyvärr var den inte det. Iaf inte för mig, bara att inse och gå vidare.

Mitt tips till @Adam3, som jag var inne på tidigare, är att undvika blixtförälskelser och försöka hitta en design som växer på dig. Annars blir det en chansning, en förhoppning om att klockan skall få stanna hela livet.

Tillbaka
Topp