Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men grannen har köpte en bil för 3000:-Men den kostade som "en bil".
Finns så många idioter. Sjukt irriterande. Bra att du visade sådan självkontroll. Jag hade nog inte klarat av det.Hej Klocksnack!
Måste få skriva av mig lite.
Igår hade vi en afterwork på ett halvstort företag med över 100 anställda, vi tillverkar medicinsk programvara och jag skulle anta att alla har en hygglig lön.
Så när vi sitter där så frågar en kollega:
"Är det en Rolex?"
"Ja, en GMT", säger jag glatt.
"Är den äkta?", frågar han.
"Ja, självklart!" skrattar jag till.
"Fan, vad dyrt. Jag har bara sett chefer som har det.", säger han lite nedvärderande.
Vad fan svarar man?
"Alltså det är en bröllopsklocka. Min fru fick ju ringar och jag fick en klocka...", säger jag nästan lite skamset.
"Ja, men de kan ju inte kostat mer än din klocka... Den där är ju svindyr. Den kostar väl säkert 30-40 tusen...", säger han utan att kunna något om klockor (och verkligen ingenting om min frus ringar!).
Det är nu andra kollegor som känner till mitt intresse kommer in och försöker skoja till det och säger att det där är ju bara EN av alla klockor...
Men han fortsätter!
"Du har väl inte på dig den varje dag? Du är väl rädd om den?", går han på.
"Jo, självklart! Men jag har den nästan jämt, t.om. på stranden på sommarfesten."
Och då kommer det som fick mig att lacka ur.
"Ja, men har du inte jobbat för klockan så är du ju inte rädd om den.", utan att han vet något om mig tydligen.
Istället för att ge honom den smocka han förtjänade gick jag och hämtade en öl till (man får inte slåss, säger mamma).
Vad är det för fel på folk?
Det här var första gången jag fick en negativ reaktion på någon klocka... Händer det ofta för er?
Nåja, jag ser ett original juiceglas, och det andra är ju då antagligen en kopia?![]()
Om den inte är äkta är det en bra kopia iafNi får hjälpa mig att bedöma!
Nja det är väl klockintresset som är viktigast, vad personen själv vill ha och lägga pengar på?Personligen tycker jag frågan om den är äkta är ganska ohyfsad, framförallt om man inte känner varandra bra. Anledningen?
Vem bär egentligen en fake-klocka, jag personligen skulle inte göra det, för vad säger det om mig som person då. Har jag en fake-klocka, vad mer är jag inte sanningsenlig med?
Att då en utomstående person som man inte känner, helt enkelt förutsätter att du inte är en sanningsenlig person, genom att fråga en sådan fråga, så har man rätt att blir irriterad.
Vad du väljer att lägga pengar på är din ensak, kollegan din kanske har så pass kass ekonomi att han ALDRIG kommer att ha råd. Vidare är vissa bra på att spara ihop kapital, andra är det inte.
Jag håller med dig, dessvärre finns det inte alldeles för många ute i vimlet av min erfarenhet. Varför är det så tro? Jag har hört av många att de har varit avundsjuk på att jag verkligen har en, eller till och med flera hobbyer som jag älskar - inget då relaterat till mitt osunda klockintresse utan snowboard, skateboard och gitarr framförallt (ja, jag har tre forum vid sidan av).![]()
Japp.Är du otrogen!!!?
![]()
Varför läxade du inte upp sossen?
Förstår dig. Jag hade gjort samma sakOj! Du verkar mycket trevligare än jag. Tur för honom...Jag hade nog lackat ur.
Ja ett par tusen per helg på alkohol är inget för många, blir lätt många tusingar om året....Jag brukar dra den här när klasskompisar eller bekant frågar vad klockan jag har på mig kostar:
-Vad kostar den där klockan då?
-Några tusen tror jag.
-Vadå, typ fem?
-Ja, det var nått sånt.
Så är det inte sant, men man slipper den dryga attityden när man säger att man har en klocka för några tusen på sig medan de går omkring med typ DW eller dylikt för några hundringar. Som någon nämnde tidigare så handlar allting i livet om prioriteringar, sparar man in från ett håll så har man pengar att spendera på ett valfritt intresse som i detta forums fall är klockor.
Vänner till mig går ut på krogen onsdag, fredag och lördag för att dra hela deras lön på alkohol och kläder och sen så undrar de hur jag kan gå omkring med en klocka för 50 tusen, ''onödigt att lägga pengar på sånt, fatta vad mycket annat man hade kunnat göra för dom pengarna.'' (?)
Sälj den till mig istället![]()
Om den inte är äkta är det en bra kopia iafNi får hjälpa mig att bedöma!