• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En till klockpodd att rekommendera, Urbildningsradion.

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Haha? Vilken damtidning

Slitz fast för tanter!

svensk-damtidning-8-2020.jpg
 

krelleg

Omega
2-Faktor
Intressant avsnitt och gillade det korta snacket om klockpriser, det får ni gärna ta upp igen vid tillfälle, keep up the good work!
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kul avsnitt som vanligt!
Jag måste dock få gnälla lite på ljudet när ni kör med mobil utrustning. Jag lider verkligen när det distar så kraftigt - framför allt Margarinkungens röst. Samma problem upplevde jag med avsnittet där @Denke hälsar på Richard på Eriksons - Denkes röst funkar hjälpligt att lyssna på men Richards distar ju så att man får ont i öronen.
Jag kanske ska påpeka att jag är känslig för dåligt ljud, men jag har svårt att tro att någon kan genomlida dessa avsnitt utan att störa sig i alla fall litegrand på ljudet?
Jag har för kännedom lyssnat i bilen, i Airpods Pro och i B&W Px lurar.
Se nu ovanstående som konstruktiv kritik och inget annat. Fortsätt poddandet!!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Kul avsnitt som vanligt!
Jag måste dock få gnälla lite på ljudet när ni kör med mobil utrustning. Jag lider verkligen när det distar så kraftigt - framför allt Margarinkungens röst. Samma problem upplevde jag med avsnittet där @Denke hälsar på Richard på Eriksons - Denkes röst funkar hjälpligt att lyssna på men Richards distar ju så att man får ont i öronen.
Jag kanske ska påpeka att jag är känslig för dåligt ljud, men jag har svårt att tro att någon kan genomlida dessa avsnitt utan att störa sig i alla fall litegrand på ljudet?
Jag har för kännedom lyssnat i bilen, i Airpods Pro och i B&W Px lurar.
Se nu ovanstående som konstruktiv kritik och inget annat. Fortsätt poddandet!!

Du har helt rätt! Utrustningen är sprillans och rutinen är inte ”inkörd” riktigt så det kommer garanterat låta vettigt i kommande avsnitt som sker utanför studion.

Poängen med utrustningen är att kunna leverera mycket mer content från fältet och inte bara från studion (då alla inte har möjlighet att komma till Stockholm).
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul avsnitt som vanligt!
Jag måste dock få gnälla lite på ljudet när ni kör med mobil utrustning. Jag lider verkligen när det distar så kraftigt - framför allt Margarinkungens röst. Samma problem upplevde jag med avsnittet där @Denke hälsar på Richard på Eriksons - Denkes röst funkar hjälpligt att lyssna på men Richards distar ju så att man får ont i öronen.
Jag kanske ska påpeka att jag är känslig för dåligt ljud, men jag har svårt att tro att någon kan genomlida dessa avsnitt utan att störa sig i alla fall litegrand på ljudet?
Jag har för kännedom lyssnat i bilen, i Airpods Pro och i B&W Px lurar.
Se nu ovanstående som konstruktiv kritik och inget annat. Fortsätt poddandet!!

Du har rätt. Vi gillar inte heller ljudet när vi kör mobil utrustning, det blir alltid bättre i studio. Som @Aquaracer2 var inne på (oklart däremot varför han yttrar sig, han kan INGENTING om ljud :D ) så är det tyvärr svårt att få till det 100% när vi kör fältutrustning, men vi håller på att köpa in och testa ut lite nya grejer. Bland annat ett helt mobilt deck med sjukt bra mickar. Så vi siktar på studiokvalitet även i fält! :)
 
Topp