• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En till klockpodd att rekommendera, Urbildningsradion.

Härligt avsnitt och kul att höra en räv som @S.L.
Som sagt, fanns ju även en gul tid för länge sedan.
Om man får ge lite kritik så tycker jag väl att det är synd att du Stefan använder ordet Klock-idioter hela tiden om
denna lilla grupp människor (oss) som bara råkar ha en lite för kraftig dragning till armbandsur.:rolleyes:

En liten bildhänvisning till avsnittet med undertecknad, tyvärr har jag inte kvar bilder på en del klockor som nämns pga ”Photobucket-gate”...

Breitling Aerospace,
5E133190-D0D4-4043-8DAA-C45FDA98C7DF.jpeg

Longines CAF,
6AC0F573-8CA0-4A7C-94B2-8A8E02860CB3.jpeg

Seiko Dime MD Tuna,
C057EA9A-FB8F-4112-9CFD-41B704E7E246.jpeg

Casio G-Shock DW-5600SLG-7 (denna är hustruns då modellen är lite i minsta laget för mig),
22C4D857-4B6D-46C5-8BE9-1E3F67B913D1.jpeg

Seiko SBDX003,
32C45BFE-2FF5-4FF0-A56C-0C71F6D69219.jpeg

CASIO G-Shock Frogman GWF-D1000-1A
9752B902-489D-43BA-8014-2470BB6164BD.jpeg

Casio G-Shock Mudmaster GWG-1000-1A3
D230CF37-5DC3-4539-AA61-4367F37A2E81.jpeg

Casio G-Shock GMW-B5000-1 (”stålsquare”)
D2B24BD8-32A0-4763-BCA0-D3A6C2BDBAD6.jpeg

Grymt avsnitt, kul att du delar med dig av bilderna :)

Keep it going @Denke, förjäkla mysig podd.

Senast ändrad:
Härligt avsnitt och kul att höra en räv som @S.L.
Som sagt, fanns ju även en gul tid för länge sedan.
Om man får ge lite kritik så tycker jag väl att det är synd att du Stefan använder ordet Klock-idioter hela tiden om
denna lilla grupp människor (oss) som bara råkar ha en lite för kraftig dragning till armbandsur.:rolleyes:
Förstår att det kan låta illa och raljant men lovar att det är sagt med enbart kärlek och humor från min sida. :)

Kände mig lite träffad när @Denke och @MKRGG snackade musik. Det som förvånade mig lite dock är ju att kärlek till musik brukar gå hand i hand med Hifi.

Att lyssna på musik man gillar i en bra anläggning gör ju att musiken bokstavligen kommer till liv. Behöver inte vara spiller nytt, ta upp halva rummet eller vara svindyrt. Ett par schysta högtalare, slutsteg och bra källa (inte Spotify, där får man endast 320kbps) som motsvarar minst cd-kvalite (typ 1000kbps). Sen sätter man sig till ro, blundar och njuter av musiken.

Denke var ju en riktig klippa som hjälpte mig med transport av mina högtalare (fortfarande mycket tacksam!). Njuter lite extra när man lyssnar på Dire Straits 😁

När jag riktigt vill njuta dock brukar det bli Chris Jones med plattan Roadhouses & Automobiles

Kände mig lite träffad när @Denke och @MKRGG snackade musik. Det som förvånade mig lite dock är ju att kärlek till musik brukar gå hand i hand med Hifi.

Att lyssna på musik man gillar i en bra anläggning gör ju att musiken bokstavligen kommer till liv. Behöver inte vara spiller nytt, ta upp halva rummet eller vara svindyrt. Ett par schysta högtalare, slutsteg och bra källa (inte Spotify, där får man endast 320kbps) som motsvarar minst cd-kvalite (typ 1000kbps). Sen sätter man sig till ro, blundar och njuter av musiken.

Denke var ju en riktig klippa som hjälpte mig med transport av mina högtalare (fortfarande mycket tacksam!). Njuter lite extra när man lyssnar på Dire Straits 😁

När jag riktigt vill njuta dock brukar det bli Chris Jones med plattan Roadhouses & Automobiles

Lite gubbigt! Får sänka medelåldern framåt :woot:

Visste inte att Ronex var så tidiga med digitala klockan @Denke 😅

1AA686C5-C5B5-4E73-92CB-B4C30F6B4038.jpeg

Ännu en bok med bra kvällsläsning! Nu väntar jag bara på att posten ska hitta och leverera min senaste Out of time...

244109C0-5CB0-4D7F-98AF-03E002BDCA41.png

Tillbaka
Topp