Om inte annat skulle det bli ett avskräckande exempel på vad man (inte) hinner lära sig från 3 års Tyska som B-språk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En liten bildhänvisning till avsnittet med undertecknad, tyvärr har jag inte kvar bilder på en del klockor som nämns pga ”Photobucket-gate”...
Breitling Aerospace,
![]()
Longines CAF,
![]()
Seiko Dime MD Tuna,
![]()
Casio G-Shock DW-5600SLG-7 (denna är hustruns då modellen är lite i minsta laget för mig),
![]()
Seiko SBDX003,
![]()
CASIO G-Shock Frogman GWF-D1000-1A
![]()
Casio G-Shock Mudmaster GWG-1000-1A3
![]()
Casio G-Shock GMW-B5000-1 (”stålsquare”)
![]()
Förstår att det kan låta illa och raljant men lovar att det är sagt med enbart kärlek och humor från min sida.Härligt avsnitt och kul att höra en räv som @S.L.
Som sagt, fanns ju även en gul tid för länge sedan.
Om man får ge lite kritik så tycker jag väl att det är synd att du Stefan använder ordet Klock-idioter hela tiden om
denna lilla grupp människor (oss) som bara råkar ha en lite för kraftig dragning till armbandsur.![]()
Det var ett trevligt och givande avsnitt tycker jag! Trots att det aldrig funnits på min karta att någonsin köpa en G-shock så är det ändå lärorikt och ja, jag kan ju faktiskt ändra mig.Förstår att det kan låta illa och raljant men lovar att det är sagt med enbart kärlek och humor från min sida.![]()
@Denke, kan du inte försöka få med @Hasse Varg i ett avsnitt om Speedy! Kanske ihop med @Berns. Det vore en dröm att lyssna på!
Magiskt, ett avsnitt jag verkligen ser fram emot!Redan planerat! Vi ska bara hitta ett lämpligt inspelningsdagen!![]()
Kände mig lite träffad när @Denke och @MKRGG snackade musik. Det som förvånade mig lite dock är ju att kärlek till musik brukar gå hand i hand med Hifi.
Att lyssna på musik man gillar i en bra anläggning gör ju att musiken bokstavligen kommer till liv. Behöver inte vara spiller nytt, ta upp halva rummet eller vara svindyrt. Ett par schysta högtalare, slutsteg och bra källa (inte Spotify, där får man endast 320kbps) som motsvarar minst cd-kvalite (typ 1000kbps). Sen sätter man sig till ro, blundar och njuter av musiken.
Denke var ju en riktig klippa som hjälpte mig med transport av mina högtalare (fortfarande mycket tacksam!). Njuter lite extra när man lyssnar på Dire Straits
När jag riktigt vill njuta dock brukar det bli Chris Jones med plattan Roadhouses & Automobiles
Visste inte att Ronex var så tidiga med digitala klockan @Denke
![]()
Ännu en bok med bra kvällsläsning! Nu väntar jag bara på att posten ska hitta och leverera min senaste Out of time...
Mycket bra precis som väntat!
Stämmer bra, vi oldies hängde knappt med....Ja vi ungdomar har ju en annan energi vettuuu
Bra surr @Aquaracer2 och @aleks, men lite besviken med cliffhangern på Bulgari som ni sedan aldrig återkom tillEn timmes killgissande om keramiska subbar ska kosta 115 eller 117k
![]()
Skyller helt på @Aquaracer2Bra surr @Aquaracer2 och @aleks, men lite besviken med cliffhangern på Bulgari som ni sedan aldrig återkom till![]()
Bra surr @Aquaracer2 och @aleks, men lite besviken med cliffhangern på Bulgari som ni sedan aldrig återkom till![]()
Haha!! Men den som väntar på något gott...Haha Aleks sa det direkt efter vi avslutade ”fan vi glömde Bulgari”....
Men jag vill snacka Bulgari framåt oavsett så vi återkommer garanterat till det i någon form.