• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En till klockpodd att rekommendera, Urbildningsradion.

Hahaha... Riktigt roligt att lyssna på! Tack @Denke och @Gummo :) Den ene babblar på mer än den andre, om allt och ingenting ;) Känns som man borde kunna göra hur många poddar som helst, med vilka titlar som helst, med Gummo och Denke :) Kanske inte världens mest strukturerade och lärorika lyssning gällande klockor (vintageklockor), men kul var det :) Mineralglas har Aqualands btw :)

EDIT: "Hon Hillary..." "Hon" hette Edmund i förnamn, och blev väl typ adlad till Sir Edmund Hillary, och är väl typ Nya Zeelands största världskändis :)

Vi släppte i morse ett nytt avsnitt - varje torsdag som sagt. :)
Ingen mindre än vår alldeles egen världskända @Molle som sitter och snackar japanskorpor med @Denke.

Som om det inte var nog med Denkes och Molles ljuva stämmor så släpper vi dessutom en film från när vi var och hälsade på hemma hos Molle i somras. Så, imorgon kan ni alla feast your eyes på ett urval från en fantastisk klocksamling.

En liten teaser för vad som komma skall.

Ett fantastiskt avsnitt, men det var för kort. Orkar inte vänta till del 2 nästa vecka! :)

Nu gjorde programmet verkligen skäl till namnet. Väldigt lärorikt och kul om Seiko. Älskar hur Denke får in humorn i det hela.

Ett fantastiskt avsnitt, men det var för kort. Orkar inte vänta till del 2 nästa vecka! :)

Nu gjorde programmet verkligen skäl till namnet. Väldigt lärorikt och kul om Seiko. Älskar hur Denke får in humorn i det hela.
Ta en titt på Instagram. Du behöver inte vänta till nästa vecka för mer Seikosnack. :)

Vi släppte i morse ett nytt avsnitt - varje torsdag som sagt. :)
Ingen mindre än vår alldeles egen världskända @Molle som sitter och snackar japanskorpor med @Denke.

Som om det inte var nog med Denkes och Molles ljuva stämmor så släpper vi dessutom en film från när vi var och hälsade på hemma hos Molle i somras. Så, imorgon kan ni alla feast your eyes på ett urval från en fantastisk klocksamling.

En liten teaser för vad som komma skall.

Talking Watches med Molle? Var hittar jag detta?

Tack! Vi borde gå ihop ett gäng och ha en låne-rolex på KS till föräldramöten och släktträffar där man vill visa sig framgångsrik vid smörgåstårtan :D
yep, en tvåton YM2:a...! ...nä, men jag skulle så gärna vilja säga att det inte spelar nån roll... ...men jag har på nåt sätt mer respekt för den med en safirrolex i stål på föräldramötet än den med plastklocka... :confused: (så många andra alternativ ser man ju inte... möjligen nån hipster som blitt blåst på 8 lakan för en spinkig pläterad farfarsomega i fina vintagebutiken)

yep, en tvåton YM2:a...! ...nä, men jag skulle så gärna vilja säga att det inte spelar nån roll... ...men jag har på nåt sätt mer respekt för den med en safirrolex i stål på föräldramötet än den med plastklocka... :confused: (så många andra alternativ ser man ju inte... möjligen nån hipster som blitt blåst på 8 lakan för en spinkig farfarsomega i vintagebutiken)

Jag stötte på en farsa med Panerai en gång. Två pappor med panna på samma föräldramöte. Blev skitkonstig stämning. :)

Tillbaka
Topp