• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En till klockpodd att rekommendera, Urbildningsradion.

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Jag stötte på en farsa med Panerai en gång. Två pappor med panna på samma föräldramöte. Blev skitkonstig stämning. :)
va? jag trodde två "Risti" på samma plats alltid var en igenkännandets fest???
gay-men-beach-2-e1362173013687.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Idag är det torsdag, och det betyder vanligtvis ett avsnitt av Urbildningsradion.
Fast idag är det annorlunda - glass och ballonger till alla(!) för vi släpper faktiskt ett dubbelavsnitt med ingen mindre än Richard från @ERIKSON URHANDEL !

Det blir personligt, mycket Klocksnack och sköna anekdoter från klockvärlden.

Sitter och dricker morgonkaffe och lyssnar på er nu :) Riktigt roligt initiativ! Det är lika roligt att lyssna på Richards historier som att titta på klockor när man besöker Erikson .
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Vi släppte i morse ett nytt avsnitt - varje torsdag som sagt. :)
Ingen mindre än vår alldeles egen världskända @Molle som sitter och snackar japanskorpor med @Denke.

Som om det inte var nog med Denkes och Molles ljuva stämmor så släpper vi dessutom en film från när vi var och hälsade på hemma hos Molle i somras. Så, imorgon kan ni alla feast your eyes på ett urval från en fantastisk klocksamling.

En liten teaser för vad som komma skall.

Jäklar vad onödigt det här avsnittet var.

Har aldrig haft något speciellt intresse för Seiko även om jag har några i lådan men nu vill jag veta massa mer...

...kommer troligen bli dyrt.

Bra avsnitt - ser mycket fram emot fortsättningen!
 
Senast ändrad:

thomastheswede

Audemars
Å vips så blev det kul att åka t-bana. Gummo och Denke snackar vintage, en omedelbar klassiker. Och lite obehagliga igenkänningspirr längs med ryggen i vissa partier. :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Torsdag!

Självklart en ny podd. Vi har dragit in vår egen världskända Seiko-guru, mannen med högsta Dan i Seikovärlden - @Molle.

Det snackas prisvärda Seikos, och Molle gör ett stort avslöjande av vilken Seiko-serie han avskyr.

42340C50-9B1E-465D-8AB9-3A1511F59657.png

Riktigt trevligt tugg återigen! Bra jobbat!

...jag känner att jag glider djupare och djupare, spenderade FRA-ARN igår med att lyssna och läsa på om hur 'Snowflake'-tavlor görs. Jäkla skit...
 

frere

Audemars
2-Faktor
Har hittat den här podden sist av alla eftersom jag bor under en sten och missar allt som är coolt, men nu så. Två tummar upp och strålande jobb @Denke. Premiäravsnittet med @Gummo är härlig lyssning för den som vabbar med sin gamla äventyrsklocka och övriga är ju storartad folkbildning.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Tack för idag, slut för idag.

Lyckan när man vaknar tidigt på torsdagsmorgonen och veckans avsnitt har släppts och är nedladdat, livskvalitet.

Udd i surret hela avsnittet, bra jobbat @Denke och @Molle.
 

Beklockad

Breitling
Kanonavsnitt ännu en gång men vill höra så mycket mer. Bara Grand Seiko avsnittet borde vara tre delar :) Älskar varenda avsnitt! Bara att börja längta tills nästa torsdag igen.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lyssnade på panerai avsnittet del1 på löpturen nu ikväll. Grymt jobbat @Denke och @Palenkovich! Åter igen blir man sugen och mer intresserad av det märket det handlar om i urbildningsradion! Man är helt enkelt sugen på allt snart:D.

Skitkul att höra om Panerai och om Palenkovich resa in i den världen. Avsnittet var för kort bara :)

Alltid kul surr när Denke avslöjar sig som cineast. När kommer cineastpodden med Denke? :)

Del 2 är klippt och klar. Släpps troligtvis nästa vecka. Om inte trycket att släppa det tidigare består. Då kanske det släpps tidigare. :)
 
Topp