• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Aha, tack för info! Oavsett har jag tagit hem denna nu, ska bli kul att testa. Slänger säkert upp nån bild här när den landat!
Lovar att du kommer bli nöjd! Saknar min ibland, men kan ju köpas igen ifall man blir sugen 😃

Min landade på runt 8000kr totalt med moms+tull. Visst du får du tillbaka lite men plockar ändå till, drygt 1500kr landar momsen på.
0B302B53-A0C9-4ADA-874D-260AD8C4D010.jpeg
 

Nortman

Omega
Lovar att du kommer bli nöjd! Saknar min ibland, men kan ju köpas igen ifall man blir sugen 😃

Min landade på runt 8000kr totalt med moms+tull. Visst du får du tillbaka lite men plockar ändå till, drygt 1500kr landar momsen på.
0B302B53-A0C9-4ADA-874D-260AD8C4D010.jpeg
Stenhård klocka! Tack för bild och info. Hur lång tid tog det för dig att få den från att du beställde? Leveranstid, alltså.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Stenhård klocka! Tack för bild och info. Hur lång tid tog det för dig att få den från att du beställde? Leveranstid, alltså.
Ah den är grym! Det gick väldigt fort. Vill minnas att det tog mindre än en vecka, typ tre dagar. Kan säkert variera dock! DHL Express brukar däremot funka väldigt bra enligt min erfarenhet 👍🏼
 

Whiskwatch

Panerai
Förstår inte hur jag kunde sälja min fina MK1.. saknar den enormt just nu och de verkar inte komma upp särkilt ofta på K&S här. Blir nog att beställa något liknande från cwc när som helst😴
1644226812832.jpeg
 

Eggrole

Breitling
Hallå,

Håller på att renovera en CWC G10 från tidigt 90-tal, men tavlan är skadad samt kronan är bruten från stammen, så min fråga är om någon av er vet vart man kan få tag på en original G10 tavla och krona/stam :)
 

Nortman

Omega
Väntar just nu med spänning inför morgondagen då min alldeles egna QM60 kommer att landa i brevlådan! Så länge har jag en fråga: Vilka band har funkat bäst till CWC för er? Fasta springbars gör ju att det blir lite smalare utbud. Någon som provat Paracord?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Väntar just nu med spänning inför morgondagen då min alldeles egna QM60 kommer att landa i brevlådan! Så länge har jag en fråga: Vilka band har funkat bäst till CWC för er? Fasta springbars gör ju att det blir lite smalare utbud. Någon som provat Paracord?
Jag har iofs inte testat så mycket annat men cwc original har brukskvalite för ändamålet och är snygga ihop med klockorna. På något sätt är de gjorda för att passa ihop. 😌

 
Senast ändrad:

Nortman

Omega
Jag har iofs inte testat så mycket annat men cwc original har brukskvalite för ändamålet och är snygga ihop med klockorna. På något sätt är de gjorda för att passa ihop. 😌

Tack för svar! Det var ju det självklara valet antar jag… har några Nato på lager som jag ska börja experimentera med!
 

Nortman

Omega
Äntligen har den landat! RN300-QM60.
3A9D4DFD-7537-4984-984E-0BC7218FA174.jpeg

98062902-6D6B-4063-AC5F-E83E2993F9D1.jpeg

Sitter magiskt bra trots min något smala handled. För er som undrat över tull och återbetalning av moms så har detta gått extremt smidigt. Eloge till CWC för hanteringen av detta. Återbetalning av brittisk moms på kortet redan innan klockan kommit fram. Utan tull kostade klockan mig 5495kr, helt klart en av mina bättre investeringar.

Ser fram emot att få blöta ner den ordentligt i sommar!

trevlig kväll.
N
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Äntligen har den landat! RN300-QM60.
3A9D4DFD-7537-4984-984E-0BC7218FA174.jpeg

98062902-6D6B-4063-AC5F-E83E2993F9D1.jpeg

Sitter magiskt bra trots min något smala handled. För er som undrat över tull och återbetalning av moms så har detta gått extremt smidigt. Eloge till CWC för hanteringen av detta. Återbetalning av brittisk moms på kortet redan innan klockan kommit fram. Utan tull kostade klockan mig 5495kr, helt klart en av mina bättre investeringar.

Ser fram emot att få blöta ner den ordentligt i sommar!

trevlig kväll.
N
Borstad no date -bra val! Hur upplever du vridringen? Tidigare fick MkI-modellerna lite kritik för den, att den skulle vara lite slapp och glapp, men det kanske är åtgärdat nu?
 

Nortman

Omega
Borstad no date -bra val! Hur upplever du vridringen? Tidigare fick MkI-modellerna lite kritik för den, att den skulle vara lite slapp och glapp, men det kanske är åtgärdat nu?
Tack! Känns solid, 60 klick är bra. Lite spel men känns inte billig. Distinkta klick ingen fjädring när man trycker på den! Det är ju en ny batch som dom släppte nu, så kanske lite uppdatering. Dock inget jag kunde läsa mig till på hemsidan
 

Psykel

Patek
Äntligen har den landat! RN300-QM60.
3A9D4DFD-7537-4984-984E-0BC7218FA174.jpeg

98062902-6D6B-4063-AC5F-E83E2993F9D1.jpeg

Sitter magiskt bra trots min något smala handled. För er som undrat över tull och återbetalning av moms så har detta gått extremt smidigt. Eloge till CWC för hanteringen av detta. Återbetalning av brittisk moms på kortet redan innan klockan kommit fram. Utan tull kostade klockan mig 5495kr, helt klart en av mina bättre investeringar.

Ser fram emot att få blöta ner den ordentligt i sommar!

trevlig kväll.
N
Grattis! Grymt sugen på en själv, så låter som det inte borde vara några problem att beställa från UK!
 

SFSJ

Breitling
Hur är det med vatten resistens? På cwc hemsidan står det att den tål 5 bar, medan flera annonser säger att deras klocka tål 200 meter. Finns det något smart sätt att se ifall en g10 tål att badas med eller inte?
 
Hur är det med vatten resistens? På cwc hemsidan står det att den tål 5 bar, medan flera annonser säger att deras klocka tål 200 meter. Finns det något smart sätt att se ifall en g10 tål att badas med eller inte?
Det finns två olika modellserier. De klassiska G10, plexiglas, tryck-krona och 5bar. En nyare serie, GS, har saphire, skruvad krona och boettlock och 20Bar.
 
Topp