• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Ville dela med mig av cwc's natoband som jag kom över ett svart rätt nyligen.
Liknande ringar och spänne som zuludiver men avsevärd skillnad på bandet! Där zulu fortfarande är tyg så känns cwc som plast, på ett bra sätt!
Remmen är av lite samma material som remmar på nyare friluftsryggsäckar, väldigt lätt men i det närmsta oförstörbart.
Kort och gott en helt annan, och möjligen lite stabilare känsla! Kan varmt rekommendera!
IMG_20211220_131507.jpg
IMG_20211220_131458.jpg

Ville dela med mig av cwc's natoband som jag kom över ett svart rätt nyligen.
Liknande ringar och spänne som zuludiver men avsevärd skillnad på bandet! Där zulu fortfarande är tyg så känns cwc som plast, på ett bra sätt!
Remmen är av lite samma material som remmar på nyare friluftsryggsäckar, väldigt lätt men i det närmsta oförstörbart.
Kort och gott en helt annan, och möjligen lite stabilare känsla! Kan varmt rekommendera!
IMG_20211220_131507.jpg
IMG_20211220_131458.jpg
CWC tillverkar de bästa NATO remmarna tycker jag. Storfavorit hemma hos mig👍

Idag ramlade det in en tidig Julklapp till mig själv!

Blev inspirerad av @finnirgens och beställde en. Visserligen behöver jag en svarttavlad dykare ungefär lika mycket som ett blödande skavsår. Men jag kunde inte motstå, nu när de äntligen kommit i lager igen.

8F152BB8-7A1B-4317-970D-32890DC13FD1.jpeg

Som ni ser har CWC övergett pennskrinet i metall och övergått till pappkartong. Kändes nästan lite fancy!

Flång ny RN mark2, auto, med Datum.
D2477178-7D5A-4DBC-A8CF-043A9379655D.jpeg

Wristshot

4EE6AE67-A557-40E1-858E-B1BCA73AA781.jpeg

-21a med lågt nummer. Hade jag vart vaken hade jag frågat efter 21/21 men den får någon annan plocka, om den inte redan gått iväg.

Första känslan är att klockan är lika bra, eller kanske bättre än väntat! Det sitter ett Selitta SW200, top grade i. Ska bli spännande att kolla hur den går. Och ett sant jävla nöje att slita in den lite!

Nu är det en liten samling!
6A06B51A-8D6F-49B2-BDC5-8772B952B8AA.jpeg

God Jul 🎄

Idag ramlade det in en tidig Julklapp till mig själv!

Blev inspirerad av @finnirgens och beställde en. Visserligen behöver jag en svarttavlad dykare ungefär lika mycket som ett blödande skavsår. Men jag kunde inte motstå, nu när de äntligen kommit i lager igen.

8F152BB8-7A1B-4317-970D-32890DC13FD1.jpeg

Som ni ser har CWC övergett pennskrinet i metall och övergått till pappkartong. Kändes nästan lite fancy!

Flång ny RN mark2, auto, med Datum.
D2477178-7D5A-4DBC-A8CF-043A9379655D.jpeg

Wristshot

4EE6AE67-A557-40E1-858E-B1BCA73AA781.jpeg

-21a med lågt nummer. Hade jag vart vaken hade jag frågat efter 21/21 men den får någon annan plocka, om den inte redan gått iväg.

Första känslan är att klockan är lika bra, eller kanske bättre än väntat! Det sitter ett Selitta SW200, top grade i. Ska bli spännande att kolla hur den går. Och ett sant jävla nöje att slita in den lite!

Nu är det en liten samling!
6A06B51A-8D6F-49B2-BDC5-8772B952B8AA.jpeg

God Jul 🎄

Riktigt riktigt fin den där! Jag håller med, de är svåra att motstå. God Jul får man passa på att önska! Jag tror du kommer bli supernöjd. Grattis till den!

Ingen som har en G10 (plexi) eller SBS att släppa? :( kliar så mycket nu att jag snart beställer båda från CWC… hur fungerar det med UK-momsen i praktiken där? Dras det av direkt eller refund senare?

Hej på er. Är det någon i tråden som har provat CWCs Patastretch Strap? Jag är själv lite sugen på att prova ett. Det ingår fri gravyr av spännet också vilket man säkert kan ha lite kul med.

Jag vet inte om detta är en nyhet för er som brukar rocka CWC-klockor, men dessa band släpptes idag. De ser riktigt trevliga ut tycker jag.

Suget efter en CWC RN är påtaglig igen.😁
Har ca: 19.5 cm handled och bär normalt klockor L2L 48-49mm x 42mm.
RN är något mindre och ”liten” tavla ( har jag läst)
Fråga: känns den liten? Har någon med 19-20cm handleder lite smaskiga bilder att bjuda på?

Suget efter en CWC RN är påtaglig igen.😁
Har ca: 19.5 cm handled och bär normalt klockor L2L 48-49mm x 42mm.
RN är något mindre och ”liten” tavla ( har jag läst)
Fråga: känns den liten? Har någon med 19-20cm handleder lite smaskiga bilder att bjuda på?

Du har (läst) rätt ang urtavlans storlek. Det är proportionellt sett liten jämför med många andra sport/dykarklockor. Klockan bär dock inte särskilt smått. Kronskyddet är stort och bandhornen är kraftiga. Dessutom blir klockan lite tjockare pga att man har minst ett band under klockan (eller två om man kör med natoband).

Tusen tack för era svar. Ser ju anständigt ut på era handleder.
Enda som oroade lite, var att tavlan skulle se ”pytte” ut på en bred handled.

Galet snygg klocka.

Hej,

Funderar på en CWC nu till våren, tänkte mig då främst en borstad variant för att differentiera klocklådan. Är det någon mer skillnad mellan dessa två modeller än att den ena är helborstad och den andra är borstad på ”toppen”?

vad betyder MK1 spec vs issue spec i nedan två modeller? Jag vet vad issue innebär i vanliga fall med ett serienummer och en pil.

Finns det en helborstad stål dag/datum quartz likt sbs modellen eller är den ur produktion och det är begagnat som gäller?

Tacksam för svar :)

CF83B155-E95B-4B14-8ECB-22E6D9FF5A2E.jpeg

Hej,

Funderar på en CWC nu till våren, tänkte mig då främst en borstad variant för att differentiera klocklådan. Är det någon mer skillnad mellan dessa två modeller än att den ena är helborstad och den andra är borstad på ”toppen”?

vad betyder MK1 spec vs issue spec i nedan två modeller? Jag vet vad issue innebär i vanliga fall med ett serienummer och en pil.

Finns det en helborstad stål dag/datum quartz likt sbs modellen eller är den ur produktion och det är begagnat som gäller?

den till vänster har polerade sidor, bevel längst ut på luggen och på baksidan Den till höger är helborstad.

annars är de samma. Det är svårt att se på bilden där men framgår av beskrivningen.

tyvärr vet jag inget om den borstade dag-datum varianten.

edit. Läste om din fråga och inser att du redan hade svaret..

Senast ändrad:
Hej,

Enda skillnaden är ytbehandlingen. Den högra ”Matte”-modellen är väl inte borstad utan blästrad som @Jaggis specialare.

Tillbaka
Topp