Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin den därDen här har nu blivit lite färggladare tack vare flaggan. Tack igen @McNulty för organiseringen av köpet.
Två frågor om min CVC (se fyra inlägg längre upp, den med flaggan).
Finns det något sätt att ålderbestämma den? Den har ett T på tavlan och de stora siffrorna på baksidan säger 259/02.
Hur mkt skruvar ni in kronan? På min är det ca 1,5 varv från det att den tar tag i gängorna tills det att den här helt inskruvad? Är det normalt?
När man ändå är igång och tigger tips så kommer en tredje fråga. Är de med ett T mer eftertraktade/värdefulla än de med ett L?
Vad beträffar ålder så är den från 02. På de civila står det C framför tex 259. På min som är från 04 står det ett C framför. Kolla med CWC direkt. Jag har gjort det några ggr.
Jag skulle säga att de tritiumtavla är med eftertraktade eftersom de inte tillverkas mer. Nya med ett T fast med luminova är inte lika kul. Är klockan dessutom issued blir priset högre.
Två frågor om min CVC (se fyra inlägg längre upp, den med flaggan).
Finns det något sätt att ålderbestämma den? Den har ett T på tavlan och de stora siffrorna på baksidan säger 259/02.
Hur mkt skruvar ni in kronan? På min är det ca 1,5 varv från det att den tar tag i gängorna tills det att den här helt inskruvad? Är det normalt?
När man ändå är igång och tigger tips så kommer en tredje fråga. Är de med ett T mer eftertraktade/värdefulla än de med ett L?
Snyggt! G10:an är verkligen kanon. Passar fint med det där bandetG10:an firar pensionen som lugn kontorskrigare.
Tack! Ja jag håller med, man får variera lite från det grå iblandSnyggt! G10:an är verkligen kanon. Passar fint med det där bandet
Får jag fråga vilket nummer du har på din-04?Vad beträffar ålder så är den från 02. På de civila står det C framför tex 259. På min som är från 04 står det ett C framför. Kolla med CWC direkt. Jag har gjort det några ggr.
Jag skulle säga att de tritiumtavla är med eftertraktade eftersom de inte tillverkas mer. Nya med ett T fast med luminova är inte lika kul. Är klockan dessutom issued blir priset högre.
Det finns nog ett gäng här, för det där är väl @Jaggis design vill jag tro utan att ha koll på modellen.Fick hem denna idag. Kvalar mellan denna och en Citizen Aqualand. Tänkte mer ha den som vardaglig-klocka.
Någon mer som sitter på en likadana? Tydligen är det en limited edt. med endast 20 ex. Rätt så coolt.
Jodå, de finns en hel del här i trådenFick hem denna idag. Kvalar mellan denna och en Citizen Aqualand. Tänkte mer ha den som vardaglig-klocka.
Någon mer som sitter på en likadana? Tydligen är det en limited edt. med endast 20 ex. Rätt så coolt.
Jaha oj vad skoj att någon forummedlem är bakom designen.Det finns nog ett gäng här, för det där är väl @Jaggis design vill jag tro utan att ha koll på modellen.
Trevligt! Verkar inte dyka upp alltför oftaJodå, de finns en hel del här i tråden
Tror dom flesta håller hårt i dom, långt i från alla är ju notoriska flippare ;-)Jaha oj vad skoj att någon forummedlem är bakom designen.
Trevligt! Verkar inte dyka upp alltför ofta
Jag trodde vi uppmuntrade ett flipparbeteendenTror dom flesta håller hårt i dom, långt i från alla är ju notoriska flippare ;-)
Det är nog olika skolor, jag gav ”min” till sonen så jag tyckte den var för liten, men lånar den ibland.Jag trodde vi uppmuntrade ett flipparbeteenden
Smart! Gillar sonen den? Varför är just denna limited? Något speciellt med den att folk håller hårt om den?Det är nog olika skolor, jag gav ”min” till sonen så jag tyckte den var för liten, men lånar den ibland.
Finns en del i tråden om du går tillbaka till mitten på 2020 har jag för mig. Det var ett projekt jag drog igång i väntan på att göra Tactical Diver gen 2. Tog så lång tid (fortfarande inte klart) så för att stilla begäret så gjorde vi en Field Watch. Unik bl.a. för att dom inte hade gjort en destro tidigare samt att det var den första klockan dom tillverkade med en orange sekundvisare. Gjorde något som skulle vara perfekt enligt mina preferenser och hoppades på att det skulle finnas fler likasinnadeSmart! Gillar sonen den? Varför är just denna limited? Något speciellt med den att folk håller hårt om den?
Hittar knappt någon info om klockan…
CWC Tactical Field Watch. Baserad på GS-versionen. Safirglas, 200m, skruvad krona kl 9, matt PVD. Första CWC-klockan med orange sekundvisare. Perfekt storlek med 37mm exkl krona. Limiterad till 20ex. Skicka PM om du är intresserad. Några är redan reserverade. Först till kvarn på dom andra. Kommer med nya CWC-boxen med grön sleeve, svart nato med matta PVD-detaljer samt limiterade Pumped Up Tactical Flipper-patches.
Finns en del i tråden om du går tillbaka till mitten på 2020 har jag för mig. Det var ett projekt jag drog igång i väntan på att göra Tactical Diver gen 2. Tog så lång tid (fortfarande inte klart) så för att stilla begäret så gjorde vi en Field Watch. Unik bl.a. för att dom inte hade gjort en destro tidigare samt att det var den första klockan dom tillverkade med en orange sekundvisare. Gjorde något som skulle vara perfekt enligt mina preferenser och hoppades på att det skulle finnas fler likasinnade
Det stämmer. Var bara här på KS jag sålde den. Kul att du gillar den!Hittade inlägget som beskriver klockan utförligt. Tyckte den var lite speciell och stack ut bland Cwc klockor. Om jag har förstått det rätt så är denna enbart ks-special och framkommer inte internationellt? Många frågor men tycker detta är så intressant.
Han älskar den, antagligen för att jag tutat i honom var på armen klockor ska bäras( framför knölen) och därav förstått storheten i klockor med destro eller offset-krona.Smart! Gillar sonen den? Varför är just denna limited? Något speciellt med den att folk håller hårt om den?
Hittar knappt någon info om klockan…