• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Lauda

Patek
2-Faktor
-Vi kollade på fotboll och hade det bra! Vinst blev det också!
E56CC9D7-FB3D-4171-A797-22E105CE1B68.jpeg
5065F280-41FA-4CB5-933C-9E7B156A858B.jpeg
66F0A6C1-DC62-408A-B9D1-C2DA7ED188F4.jpeg
 

Mskogman

Breitling
Håller med föregående. Dessutom har jag svårt för Precistas logga.
Håller med att cwc loggan är något snyggare.
Kändes dock som att precistan var mer bang for the buck. Visste dock inte att precista var Kina klocka. Kanske ska man tänka om? Tycker dock båda ser jättefina ut och undrar såklart om man hade känt någon skillnad.
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Kändes dock som att precistan var mer bang for the buck. Visste dock inte att precista var Kina klocka. Kanske ska man tänka om? Tycker dock båda ser jättefina ut och undrar såklart om man hade känt någon skillnad.
Viss nivå av killgissning här, men stora delar av CWC tillverkas nog också i Kina. Oftast är det bara ett visst antal delar som behöver monteras ihop på annan ort för att uppnå "Swiss Made". Därmed inte sagt att jag föredrar Precista, CWC är tuffare!
 

Mskogman

Breitling
Viss nivå av killgissning här, men stora delar av CWC tillverkas nog också i Kina. Oftast är det bara ett visst antal delar som behöver monteras ihop på annan ort för att uppnå "Swiss Made". Därmed inte sagt att jag föredrar Precista, CWC är tuffare!
Fan jag håller på att falla för erat grupptryck.
Varför är cwcn tuffare enligt dig? 😁
 

finnirgens

Panerai
Det finns tuffa Precista oxå. Finns ju nån/ några modell som är issued, äldre då, dyra men tuffa. För mig handlar det nog främst om design och historia. Sen om jag jämför kvaliteten på en RN Diver som jag har och en Precista 18Q som jag haft så är CWC:n bättre. Priset på CWC:n, vissa modeller kanske kan diskuteras vidare.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Sonen kom hem igår och meddelade att kronan på hans tactical fieldwatch bara ”ploppat” ut och mycket riktigt går den inte att skruva in igen…

Någon som varit med om liknande? Frågan är om det är enklast skicka den till CWC eller om det finns lämplig urmakare som kan fixa det?
 
Topp