• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
14892654749671605400839.jpg
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Vore ju kul om de kunde komma med ngt kul för första gången sedan 70 talet. Kollat på SBS?

Tyvärr lite stor för mig. Kan köra 40mm bara den inte överstiger 46mm lug till lug. Sen tycker jag att G10 är lite mer allsidig, med safir och 200m behöver man inte bry sig det minsta vad man gör.

Av vad förstått är nya G10 38mm men mäter 42mm med nya kronan. Låter perfekt dock verkar lugbredden vara en mardröm.
 

snajgel

Panerai
Alla bilder på w10or får mig att börja bli sugen på en dito, vad får man pröjsa för en sen 70-talare? eller kanske man ska ha en chrono..... :bookworm:
 

fredriikohlsson

Omega
2-Faktor
Har en fråga angående CWCs G10 och märkningen w10 på bakboetten, och nån i denna tråden kanske har lite bättre koll än mig:D. Ligger ute en G10 nu från -97 här på KS. Se bild:
Skärmavbild 2017-04-06 kl. 11.32.01.png

men om jag ser på resterande annonser från CWC G10 från -97 och andra årtal så ser bakboetten ut såhär:
Skärmavbild 2017-04-06 kl. 11.32.23.png

Detta gör ju mig väldigt skeptisk, är det någon som har ett bra svar på detta?:)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Har en fråga angående CWCs G10 och märkningen w10 på bakboetten, och nån i denna tråden kanske har lite bättre koll än mig:D. Ligger ute en G10 nu från -97 här på KS. Se bild:
Skärmavbild 2017-04-06 kl. 11.32.01.png

men om jag ser på resterande annonser från CWC G10 från -97 och andra årtal så ser bakboetten ut såhär:
Skärmavbild 2017-04-06 kl. 11.32.23.png

Detta gör ju mig väldigt skeptisk, är det någon som har ett bra svar på detta?:)
Har aldrig sett den märkningen men finns variationer så skulle tro att den är ok. Finns fake men de brukar vara enkla att spotta.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Ja blev lite fundersam, men tack så mycket för svaret!:) Nått specifikt man ska kolla efter för att spotta att dom är fake?
Vill tillägga att jag inte är säker. De jag sett har saknat batterilucka. Sen brukar tavlan se förjävlig ut.
Har kollat runt i gamla bilder och blir trots allt lite fundersam gällande graveringen på denna. Undrar om den är gjord av MOD i efterhand kanske? De brukar vara stämplade.
 

fredriikohlsson

Omega
2-Faktor
Vill tillägga att jag inte är säker. De jag sett har saknat batterilucka. Sen brukar tavlan se förjävlig ut.
Har kollat runt i gamla bilder och blir trots allt lite fundersam gällande graveringen på denna. Undrar om den är gjord av MOD i efterhand kanske? De brukar vara stämplade.
Ja okej så ganska enkla sätt att se om dom är fake helt enkelt;) hmm ja jag sitter just nu också och kollar runt på bilder och läser lite, men jag hittar ingen som är graverad som den.. Håller med dig om att det kan vara ingraverat vid ett senare tillfälle, då jag tycker att om man tittar noga så skiljer sig w10 ingraveringen gentemot övriga ingraveringar..
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Har länge funderat på en CWC diver men tvekar pga fasta bandstift. Tröttnar nog på att bara ha nato även om nato är bekvämt.
 
Topp