Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vore ju kul om de kunde komma med ngt kul för första gången sedan 70 talet. Kollat på SBS?
Grymt snygg!W10 från 79
Alla bilder på w10or får mig att börja bli sugen på en dito, vad får man pröjsa för en sen 70-talare? eller kanske man ska ha en chrono.....
En av varje?Alla bilder på w10or får mig att börja bli sugen på en dito, vad får man pröjsa för en sen 70-talare? eller kanske man ska ha en chrono.....
Har aldrig sett den märkningen men finns variationer så skulle tro att den är ok. Finns fake men de brukar vara enkla att spotta.Har en fråga angående CWCs G10 och märkningen w10 på bakboetten, och nån i denna tråden kanske har lite bättre koll än mig. Ligger ute en G10 nu från -97 här på KS. Se bild:
men om jag ser på resterande annonser från CWC G10 från -97 och andra årtal så ser bakboetten ut såhär:
Detta gör ju mig väldigt skeptisk, är det någon som har ett bra svar på detta?
Ja blev lite fundersam, men tack så mycket för svaret! Nått specifikt man ska kolla efter för att spotta att dom är fake?Har aldrig sett den märkningen men finns variationer så skulle tro att den är ok. Finns fake men de brukar vara enkla att spotta.
Vill tillägga att jag inte är säker. De jag sett har saknat batterilucka. Sen brukar tavlan se förjävlig ut.Ja blev lite fundersam, men tack så mycket för svaret! Nått specifikt man ska kolla efter för att spotta att dom är fake?
Ja okej så ganska enkla sätt att se om dom är fake helt enkelt hmm ja jag sitter just nu också och kollar runt på bilder och läser lite, men jag hittar ingen som är graverad som den.. Håller med dig om att det kan vara ingraverat vid ett senare tillfälle, då jag tycker att om man tittar noga så skiljer sig w10 ingraveringen gentemot övriga ingraveringar..Vill tillägga att jag inte är säker. De jag sett har saknat batterilucka. Sen brukar tavlan se förjävlig ut.
Har kollat runt i gamla bilder och blir trots allt lite fundersam gällande graveringen på denna. Undrar om den är gjord av MOD i efterhand kanske? De brukar vara stämplade.
En beater som klarar allt?
Snyggt! Årsmodell?En beater som klarar allt?
Snyggt! Årsmodell?
Misstänkte att det var den. Cool.2012 enligt gravering på bakstycket. Luminova men på en tritiumtavla. Lite Omegastil där dom tagit det som var över i transitional.
Finns ju varianter om du inte vill ha nato. Både läder, velcro och länk med lösningar för fasta stift. Några exempel nedan:Har länge funderat på en CWC diver men tvekar pga fasta bandstift. Tröttnar nog på att bara ha nato även om nato är bekvämt.