Hoppas på lite patina på natot
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma här, men på vissa klockor handlar det bara om att trycka bezeln åt rätt håll och samtidigt ploppa loss den på motsatt sida med lämpligt verktyg. Vet inte exakt hur det går till på dessa dock, men enl cwc ska det vara en enklare operation om klockan är från 2012 och framåt då konstruktionen gjordes om då.Jag är lekman när det gäller att plocka isär en klocka - Är det svårt att byta bezel? (....kanske fel tråd att skriva om detta)
Mycket fin duo där!
Stemmer, takk!Ser ut att vara en /08 till vänster? Riktigt fin!!!
.
Hej,
Mycket fina klockor, en fundering....är ju inte direkt tänkt att vara en dressad klocka. Men är den någorlunda mångsidig eller bara för ens tactical utstyrsel? vad säger ni som äger en?
Bara tactical och beater. Den stannar om man tar på sig en skjorta!Hej,
Mycket fina klockor, en fundering....är ju inte direkt tänkt att vara en dressad klocka. Men är den någorlunda mångsidig eller bara för ens tactical utstyrsel? vad säger ni som äger en?
Hej,
Stenhård beater här. Får stanna hemma vid mer dressade tillfällen. För övrigt en mycket god anledning till att äga många klockor.Hej,
Vad vill du ha för den och vilket årtal på klocka tillhör den?Någon som är sugen på nedan svart bezel o krona? RN quartz 60 klick bezel.
Vet inte exakt år men köpte det av Jaggis hör på forumet för ca 8 månader sedan, han hade detta på sin prototyp. Finns en annons under tillbehör. Skicka gärna pm så skitar vi inte ner tråden.Vad vill du ha för den och vilket årtal på klocka tillhör den?
Snyggt fotad!I läderkläder. Sexy as fuck.
I läderkläder. Sexy as fuck.
Tack!Snyggt fotad!
Korrekt!Ser riktigt bra ut med det bandet!
Är det det som CWC själva säljer?
Det är inte det kraftigaste läderbandet jag har haft (det hade nog blivit knöligt med fasta bandstift), men det känns helt ok kvalitetsmässigt. Det är ju kul att ha något annat än Nato att välja på och jag tycker att kontrastsömmen och skruvarna adderar till tooligheten.Ser riktigt bra ut med det bandet!
Är det det som CWC själva säljer?
Snyggt ju! Bjuds det på ett WS eller? Slipper man ”öglan” som man får på vanliga naton med det där bandet?Erikas damp ner idag. Kanonskönt band med toolkänsla. Enda minus var ”skruvniten”, den som möjliggör montering på ur med fasta bandstift, som är tillverkad i tunnare stål och givetvis lyckades jag med detsamma dra sönder gängorna.. Pluset var att man fick med en nit i reserv
Snyggt. Troligt att det blir ett till men då ett ”helsytt” till någon av de andra klockorna.
Kanske blev OT men bandet var beställt för CWC den här gången
Svar ja! Har också ett hemmaSnyggt ju! Bjuds det på ett WS eller? Slipper man ”öglan” som man får på vanliga naton med det där bandet?
Grymt ju! Stort tack! Jag äger ingen CWC idag men är rätt sugen. Dock så avskräcker fasta bandstift en smula eftersom det då inte går att använda 2-delade band (eller?) och jag har såna stora problem med hur klumpigt det blir kl 12 med nato (öglan). Men detta var ju en bra lösning! Finns det andra sätt att slippa natoöglan tro? För visst har jag uppfattat det rätt i att CWC inte har löstagbara stift i någon modell?Svar ja! Har också ett hemma
Ursäkta klockan men såhär ser mitt ut och kanske besvarar din fråga utförligare. @Shadyboy
Finns vissa band som funkar men det är då specifika för fasta bandstift (vilket alla Cwc mig veterligen har). Likt de läder @Buddhaliscious har på sin någon post upp.Grymt ju! Stort tack! Jag äger ingen CWC idag men är rätt sugen. Dock så avskräcker fasta bandstift en smula eftersom det då inte går att använda 2-delade band (eller?) och jag har såna stora problem med hur klumpigt det blir kl 12 med nato (öglan). Men detta var ju en bra lösning! Finns det andra sätt att slippa natoöglan tro? För visst har jag uppfattat det rätt i att CWC inte har löstagbara stift i någon modell?
Grymt ju! Stort tack! Jag äger ingen CWC idag men är rätt sugen. Dock så avskräcker fasta bandstift en smula eftersom det då inte går att använda 2-delade band (eller?) och jag har såna stora problem med hur klumpigt det blir kl 12 med nato (öglan). Men detta var ju en bra lösning! Finns det andra sätt att slippa natoöglan tro? För visst har jag uppfattat det rätt i att CWC inte har löstagbara stift i någon modell?
Är inte det där precis samma resultat som vilket nato som helst med öglan bortklippt? Eller missar jag något speciellt med just denna?Finns en lösning utan ögla. Finns RAF Nato watch strap.
Det stämmer. Brukar dock ingå en hälla till flärpen som man inte har på vanligt NATO.Är inte det där precis samma resultat som vilket nato som helst med öglan bortklippt? Eller missar jag något speciellt med just denna?
Grymt ju! Stort tack! Jag äger ingen CWC idag men är rätt sugen. Dock så avskräcker fasta bandstift en smula eftersom det då inte går att använda 2-delade band (eller?) och jag har såna stora problem med hur klumpigt det blir kl 12 med nato (öglan). Men detta var ju en bra lösning! Finns det andra sätt att slippa natoöglan tro? För visst har jag uppfattat det rätt i att CWC inte har löstagbara stift i någon modell?
Jeg har Falklands-strap'en som jeg anvender sånn:
Funker bra hvis man har normale wrists
https://www.cwcwatch.com/products/military-utility-watch-strap
De där kan vara den hårdaste kombon på en Cwc dykare. Men inget för en med klena handleder... Fan ocksåJeg har Falklands-strap'en som jeg anvender sånn:
Funker bra hvis man har normale wrists
https://www.cwcwatch.com/products/military-utility-watch-strap