• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Hoppas på lite patina på natot

08E42C8C-3E78-47BD-AD9F-6E2CDE3ACF33.jpeg

Jag är lekman när det gäller att plocka isär en klocka - Är det svårt att byta bezel? (....kanske fel tråd att skriva om detta)
Samma här, men på vissa klockor handlar det bara om att trycka bezeln åt rätt håll och samtidigt ploppa loss den på motsatt sida med lämpligt verktyg. Vet inte exakt hur det går till på dessa dock, men enl cwc ska det vara en enklare operation om klockan är från 2012 och framåt då konstruktionen gjordes om då.

Hej,

Mycket fina klockor, en fundering....är ju inte direkt tänkt att vara en dressad klocka. Men är den någorlunda mångsidig eller bara för ens tactical utstyrsel?;) vad säger ni som äger en?

Hej,

Mycket fina klockor, en fundering....är ju inte direkt tänkt att vara en dressad klocka. Men är den någorlunda mångsidig eller bara för ens tactical utstyrsel?;) vad säger ni som äger en?

Jag brukar min CWC diver lite mer "uppklätt". Inga konstigheter. De glider rätt enkelt under radarn. Sen brukar jag byta från mer ruggiga zulun och natoband till mer "fin" naton för sånt.

Hej,

Jag kör Cwc i de flesta sammanhang. Svart nato med pvd-beslag vid striktare tillfällen. Ljust band med chromade detaljer blir också ganska diskret på RN diver, om man inte är allt för mörk i hyn. :)

Hej,

Stenhård beater här. Får stanna hemma vid mer dressade tillfällen. För övrigt en mycket god anledning till att äga många klockor. :)

Ser riktigt bra ut med det bandet! :hungry:
Är det det som CWC själva säljer?
Det är inte det kraftigaste läderbandet jag har haft (det hade nog blivit knöligt med fasta bandstift), men det känns helt ok kvalitetsmässigt. Det är ju kul att ha något annat än Nato att välja på och jag tycker att kontrastsömmen och skruvarna adderar till tooligheten.
Lägger till en bild för skojsighetens skull..
F43B19FC-A16C-4D8F-BDC4-9E741E83C9A4.jpeg

Erikas damp ner idag. Kanonskönt band med toolkänsla. Enda minus var ”skruvniten”, den som möjliggör montering på ur med fasta bandstift, som är tillverkad i tunnare stål och givetvis lyckades jag med detsamma dra sönder gängorna.. Pluset var att man fick med en nit i reserv :D
Snyggt. Troligt att det blir ett till men då ett ”helsytt” till någon av de andra klockorna.
Kanske blev OT men bandet var beställt för CWC den här gången ;)

A0E0A4B6-7FDB-44E2-9A36-411D4607B93C.jpeg
Snyggt ju! Bjuds det på ett WS eller? Slipper man ”öglan” som man får på vanliga naton med det där bandet?

Svar ja! Har också ett hemma :)

Ursäkta klockan men såhär ser mitt ut och kanske besvarar din fråga utförligare. @Shadyboy
IMG_20180223_112046-01.jpeg
Grymt ju! Stort tack! Jag äger ingen CWC idag men är rätt sugen. Dock så avskräcker fasta bandstift en smula eftersom det då inte går att använda 2-delade band (eller?) och jag har såna stora problem med hur klumpigt det blir kl 12 med nato (öglan). Men detta var ju en bra lösning! Finns det andra sätt att slippa natoöglan tro? För visst har jag uppfattat det rätt i att CWC inte har löstagbara stift i någon modell?

Grymt ju! Stort tack! Jag äger ingen CWC idag men är rätt sugen. Dock så avskräcker fasta bandstift en smula eftersom det då inte går att använda 2-delade band (eller?) och jag har såna stora problem med hur klumpigt det blir kl 12 med nato (öglan). Men detta var ju en bra lösning! Finns det andra sätt att slippa natoöglan tro? För visst har jag uppfattat det rätt i att CWC inte har löstagbara stift i någon modell?
Finns vissa band som funkar men det är då specifika för fasta bandstift (vilket alla Cwc mig veterligen har). Likt de läder @Buddhaliscious har på sin någon post upp.

Jag var emot nato förr pga samma anledning som du nämner men Cwc gör sig verkligen bäst på nato!

Finns en lösning utan ögla. Finns RAF Nato watch strap.
RAF nato.jpg

Jeg har Falklands-strap'en som jeg anvender sånn:

7D95F30F-DC66-4509-8F1F-257D2E22FF32.jpeg

Funker bra hvis man har normale wrists ;)

https://www.cwcwatch.com/products/military-utility-watch-strap

Tillbaka
Topp