• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Skiljer 12 år mellan dessa. Den yngsta är från -13!
AE726DE1-A1A2-4C76-9C66-078D4A14EB0A.jpeg

Jag röstar på att uret till vänster är från 2001. Tack för att det finns fler som gillar CWC i PVD :)

Tanken är väl att den inte ska "gräva" sig in i handleden, av bekvämlighetsskäl helt enkelt.:)
Hm... kanske det, men jag har aldrig upplevt att RN Diver har det problemet. Utformningen upplever jag som rätt ergonomisk. Har däremot haft dykare som fått lämna direkt m a a det problemet. Dessutom blir den ju hopplöst obekväm att ställa på vänster handled. Men varför skall det vara lätt... :)

Hm... kanske det, men jag har aldrig upplevt att RN Diver har det problemet. Utformningen upplever jag som rätt ergonomisk. Har däremot haft dykare som fått lämna direkt m a a det problemet. Dessutom blir den ju hopplöst obekväm att ställa på vänster handled. Men varför skall det vara lätt... :)

Det kan nog variera lite från person till person då klockan kan sitta olika på handleden. För mig skaver nästan alla kronor som sitter kl 3 så därför var det ett givet val att ha kronan på vänster sida.

Det kan nog variera lite från person till person då klockan kan sitta olika på handleden. För mig skaver nästan alla kronor som sitter kl 3 så därför var det ett givet val att ha kronan på vänster sida.
Aha...så det är din design. Har hängt med dåligt.
(inte underligt att du är snabb att flippa det mesta annat.. ;) )

Är det 20mm mellan luggarna på dom där och g10-modellerna?

Edit: läste mig till att det var 18mm på g10 iaf.

Jag skulle nog säga att det är 19 mm mellan luggarna. GS- och g10-modellen levereras med 18 mm band. Detta sitter bra men inte tight mellan luggarna. Det syns även på CWC:s hemsida. CWC:s 20 mm-band är för kraftiga. Phoenix 20 mm-band funkar hyffsat.

IMG_5279.jpg

Senast ändrad:
Har en CWC utan safirglas - vet inte om det jag har ska kallad mineralglas men hur som helst - hur lättrepat är det egentligen? Pratar man hårdare friktion eller blir det lätt smårepor som på polerade länkar typ?

Tillbaka
Topp