Mark-IX
Silver
Skiljer 12 år mellan dessa. Den yngsta är från -13!
Jag röstar på att uret till vänster är från 2001. Tack för att det finns fler som gillar CWC i PVD
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skiljer 12 år mellan dessa. Den yngsta är från -13!
Yes det stämmer, haft i bakhuvudet länge att en issued sbs skulle legat fint i lådan så klarade inte av att motstå när @Seikosthlm dinglade med den framför ögonenJag röstar på att uret till vänster är från 2001. Tack för att det finns fler som gillar CWC i PVD
Är det nya GMTn?Kan inte välja, tar båda
Real deal!Är det nya GMTn?
Kan inte välja, tar båda
LHD på fel arm...eller ?
Åter i tjänst! Grym klocka som verkligen uppskattas
Tactical diver på vänster arm.LHD på fel arm...eller ?
Är det tänkt som ngn funktion att kronan är på vänster sida?Tactical diver på vänster arm.
Tanken är väl att den inte ska "gräva" sig in i handleden, av bekvämlighetsskäl helt enkelt.Är det tänkt som ngn funktion att kronan är på vänster sida?
Hm... kanske det, men jag har aldrig upplevt att RN Diver har det problemet. Utformningen upplever jag som rätt ergonomisk. Har däremot haft dykare som fått lämna direkt m a a det problemet. Dessutom blir den ju hopplöst obekväm att ställa på vänster handled. Men varför skall det vara lätt...Tanken är väl att den inte ska "gräva" sig in i handleden, av bekvämlighetsskäl helt enkelt.
Är det tänkt som ngn funktion att kronan är på vänster sida?
Jag har en vänsterhänt kompis (bär på höger) som säger tvärt om. Han klagar över att kronan hakar i när han arbetar (som elektriker ) så jag vet inte...En ren gissning, att kronan sitter mer skyddad om den sitter upp mot armen istf ned mot handen.
Hm... kanske det, men jag har aldrig upplevt att RN Diver har det problemet. Utformningen upplever jag som rätt ergonomisk. Har däremot haft dykare som fått lämna direkt m a a det problemet. Dessutom blir den ju hopplöst obekväm att ställa på vänster handled. Men varför skall det vara lätt...
Aha...så det är din design. Har hängt med dåligt.Det kan nog variera lite från person till person då klockan kan sitta olika på handleden. För mig skaver nästan alla kronor som sitter kl 3 så därför var det ett givet val att ha kronan på vänster sida.
Är det 20mm mellan luggarna på dom där och g10-modellerna?
Är det 20mm mellan luggarna på dom där och g10-modellerna?
Edit: läste mig till att det var 18mm på g10 iaf.
OkejJag skulle nog säga att det är 19 mm mellan luggarna.
Fräck bild på en rå liten klocka Stämningsfullt med bandet och hylsornaHellre en klocka utan datum - än en klocka med datum som man inte vet om det är rätt. (bland annat därför jag väljer CWC framför tex Seiko)
Haha menar du att Seiko oftast visar fel datum eller?Hellre en klocka utan datum - än en klocka med datum som man inte vet om det är rätt. (bland annat därför jag väljer CWC framför tex Seiko)