Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är sugen på en dykare från cwc, dock inte bestämt mig för vilken. Någon som ägt/äger både quartz och automaten? Vad säger ni?
Finns det någon Tritium-baserad dykarklocka med automatiskt urverk?
Det fanns.. ett tag gjorde de även en automat med tritiummärkt tavla, men på vilken de använda luminova! Sannolikt hade de några t-tavlot kvar.
Den hade även datum.. De klockorna går att hitta med lite tur. Gör handleden glad, men plånboken ledsen.
Skumt då jag fick 12 lock, köpt 2014-02Min är nästan samma. T tavla men med lumi. Dock köptes min personligen på plats, Silvermans 2013 och har högt nr och från 13.
Skumt då jag fick 12 lock, köpt 2014-02
Jag äger ett hopplock. Är en quartz SBS med T-tavla och luminova samt bakstycke säger issued 12 fast jag köpte den 2014. Så känns som dom gjorde en Omega och tog lite vad man hade i lådorna och byggde slut på gamla delar.
Vad vet vi om pris och antal?Härligt! Vad mer kan man önska sig? Tror jag hittat min Exit watch.
https://www.cwcwatch.com/collection...e-1980-royal-navy-diver-automatic-information
Vad vet vi om pris och antal?
Det fanns.. ett tag gjorde de även en automat med tritiummärkt tavla, men på vilken de använda luminova! Sannolikt hade de några t-tavlot kvar.
Den hade även datum.. De klockorna går att hitta med lite tur. Gör handleden glad, men plånboken ledsen.
Gillar min CWC skarpt faktiskt, mycket mer än jag trodde jag skulle göra. Så nu har jakten på en no date med tritium påbörjats.
Sjukt bra, men vad har vi sagt om exitwatch.. för dig kommer det aldrig att skeHärligt! Vad mer kan man önska sig? Tror jag hittat min Exit watch.
https://www.cwcwatch.com/collection...e-1980-royal-navy-diver-automatic-information
Sjukt bra, men vad har vi sagt om exitwatch.. för dig kommer det aldrig att ske
Gillar min CWC skarpt faktiskt, mycket mer än jag trodde jag skulle göra. Så nu har jakten på en no date med tritium påbörjats.
Luminova kom 2000 men CWC har ju använt gamla tavlor efter år 2000. Så snackar vi stora tillverkare så ja, dock inte CWC.Gick en riktigt fin 97a nodate igår på bukten för under 6K.
Visst måste man ha en från innan 2000 för att få med riktig tritiumtavla?
Luminova kom 2000 men CWC har ju använt gamla tavlor efter år 2000. Så snackar vi stora tillverkare så ja, dock inte CWC.
Ingen aning, kan inte CWC. Men det borde ju vara så enkelt att T-märkning betyder tritium om de inte gjort någon specialversion.Vet man hur många år in på 2000-talet som dom satte i tritiumtavlor? På deras hemsida skriver dom "Luminova markings (Tritium paint no longer used in production since early 2000s)" men betyder ju bara att dom inte tillverkat tavlor med tritium sedan dess.
Ingen aning, kan inte CWC. Men det borde ju vara så enkelt att T-märkning betyder tritium om de inte gjort någon specialversion.
Finns ju exempel på sådana modeller på denna sidan strax över våra inlägg.Så enkelt är det inte dessvärre tror jag. Dom gjorde en hel uppsättning med T-markering fast med luminova. @Seikosthlm vet mer har jag en känsla av.