Stämmer. 2012 och 2013 så finns SBS med Luminova tavlor som är felmärkta med "T"Så enkelt är det inte dessvärre tror jag. Dom gjorde en hel uppsättning med T-markering fast med luminova. @Seikosthlm vet mer har jag en känsla av.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer. 2012 och 2013 så finns SBS med Luminova tavlor som är felmärkta med "T"Så enkelt är det inte dessvärre tror jag. Dom gjorde en hel uppsättning med T-markering fast med luminova. @Seikosthlm vet mer har jag en känsla av.
Stämmer. 2012 och 2013 så finns SBS med Luminova tavlor som är felmärkta med "T"
Ja så har jag förstått det. Vet inte om det finns felmärkta SS också.Ok men alla innan 2012 som har T-tavla är då med tritium? Även visarna? Och med SBS menar du bara dom svarta?
Ja så har jag förstått det. Vet inte om det finns felmärkta SS också.
12/13? isf så är det säkert så.Har en stark känsla av att mina stål T-dials har luminova. Rätt övertygad.
12/13? isf så är det säkert så.
Då lär det vara samma med SS versionen. Lite kul.Yes. Sista batchen som Silvermans sålde med T-dial innan L ersatte.
Testa! Göm i en lådan i ett dygn och plocka fram den under natten. Lyser den så är det tritium.Har en stark känsla av att mina stål T-dials har luminova. Rätt övertygad.
Tack för tipset! Tycker CWC gör riktigt fina klockor faktiskt. Just en Diver med T tavlan utan datum, vintage! vore ju najs
Men som jag förstår så är de 44+mm stora? finns det typ, 39mm?
Lagom i min bokNejdå, de är 44 ink krona. Ca 40 utan kronan, det vanligaste sättet att mäta
Typ 4-5 papp + lite beroende på skick. ++ om issued - om fulpolerad. Är på jakt efter en nodate så du kan få flukta på min med dag och datum om jag lyckas hitta en.Efter att ha burit min Precista i över tre raka veckor kan jag nog konstatera att en cwc dykare lär gillas. Mindre storlek = perfekt
Dålig koll på prisbild men vad får man ge för de i stål med tritium och quartz (auto känns inte lika kul). Issued är inte viktigt för mig:
- med no date
- date
- day/date
Typ 5 papp + lite beroende på skick. ++ om issued - om fulpolerad. Är på jakt efter en nodate så du kan få flukta på min med dag och datum om jag lyckas hitta en.
Det ena behöver ju inte utesluta det andra.Tack Står väll i konkurrens med tuna som också vill provas och vet i tusan om inte den går före då
Är det någon som har koll på hur/om man kan läsa ut tillverkningsår på en icke issued cwc dykare?
2 late.Go kväll. Ursäkta att jag stör. Jag har en köpes-annons ute på en dykare från CWC, helst Quartz utan datum men allt är av intresse.
Tveka inte, sälj!
Peace
Jag vet, typiskt att man tvekar. Egentligen skulle jag nog köpt din Iwc du sålde i vintras också. Men det är lätt att vara efterklok.2 late.
Citerar mig själv då någon här inne rimligen borde haft både Seiko skx007 och en cwc diver.Diggar verkligen storleksmåtten på Cwc dykaren. Hur är den jämfört med seikos dykare tycker panelen?
Har bland annat skx007 och 031 hemma att jämföra med.
Citerar mig själv då någon här inne rimligen borde haft både Seiko skx007 och en cwc diver.
Hur tycker ni dom jämförs med varandra? Känslan och storlek främst