• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Finns det bättre klockor? Inte för mig. Har precis allt jag vill ha.

772A97DB-9C84-42FC-A5BE-8B2326CB66BB_zpsqylhrbmb.jpg
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Om säljaren, dvs CWC, beskriver varan som "Genuine", och sedan köparna beskriver varan som "köpa på rulle - fakeband", då är det något som inte stämmer.. :D ;)
Förstår vad du menar :) 9/10 har kinaband. Kan dock garantera att CWC säljer riktiga NOS band. :)
Jag har även ett sådant, förutom att det jag har är ett riktigt, inget sånt där "köpa på rulle"-fakeband.

Ha ha ha..Ni är roliga ni :) Kan det ö h t finnas riktiga NOS Marine Nationale band? De är väl om jag förstått saken rätt en gång improviserade från befintligt MN-material. Så NOS verkar vara en ickefråga; om det suttit på en en MN-soldat lär det knappast vara i skicket New Old Stock.
Fakeband på rulle? ; alltihop har ju suttit på rulle från ngn SurPlus leverantör. Så vad skulle göra det äkta; att det varit in i MN:s förråd och vänt?
I mina ögon är det fuck´n affektionista romance alltihop. Ja jävlar... :)
 

Mark-IX

Cartier
I mina ögon är det fuck´n affektionista romance alltihop. Ja jävlar... :)[/QUOTE skrev:
Som sagt - man får tro vad man vill om allt som CWC skriver på sin hemsida...även om jag nu tar det med en nypa salt... Men jag gillar i alla fall grejerna som jag har, vad än bakgrunden må vara!!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ha ha ha..Ni är roliga ni :) Kan det ö h t finnas riktiga NOS Marine Nationale band? De är väl om jag förstått saken rätt en gång improviserade från befintligt MN-material. Så NOS verkar vara en ickefråga; om det suttit på en en MN-soldat lär det knappast vara i skicket New Old Stock.
Fakeband på rulle? ; alltihop har ju suttit på rulle från ngn SurPlus leverantör. Så vad skulle göra det äkta; att det varit in i MN:s förråd och vänt?
I mina ögon är det fuck´n affektionista romance alltihop. Ja jävlar... :)
IMG_6425.JPG

Skitband

IMG_6426.JPG

Riktigt band
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
"Som sagt - man får tro vad man vill om allt som CWC skriver på sin hemsida...även om jag nu tar det med en nypa salt... Men jag gillar i alla fall grejerna som jag har, vad än bakgrunden må vara!!"

Ja det är väl ändå det viktigaste... ;)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Ha ha ha..Ni är roliga ni :) Kan det ö h t finnas riktiga NOS Marine Nationale band? De är väl om jag förstått saken rätt en gång improviserade från befintligt MN-material. Så NOS verkar vara en ickefråga; om det suttit på en en MN-soldat lär det knappast vara i skicket New Old Stock.
Fakeband på rulle? ; alltihop har ju suttit på rulle från ngn SurPlus leverantör. Så vad skulle göra det äkta; att det varit in i MN:s förråd och vänt?
I mina ögon är det fuck´n affektionista romance alltihop. Ja jävlar... :)

Stämmer att MN soldaterna improviserade och tog material från förråden till sina klockor. Vad jag menar är att det är NOS (New old Stock) band som diskuteras och inga Kinaband. Dvs samma typ av band som MN soldaterna använde, dessutom monterade på motsvarande sätt. Finns även varianter som kommer från band som legat på surplusrulle och fått kinahårdvara i efterhand.

De har med andra ord inte suttit på en soldat men heller inte suttit på en fallskärm eller på rulle i ett surplus förråd. De har legat i påsar sedan 70 talet. Färdigmonterade med hårdvara från tillverkaren. Det enda som monterats i efterhand är en öggla som kommer från fallskärmar från samma tidsperiod.
Sen är det upp till var och en att tycka om det är skitsamma "fuck´n affektionista romance " med äkta vara eller kinaprylar.

nsn.png

NOS band
 
Senast ändrad:

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Stämmer att MN soldaterna improviserade och tog material från förråden till sina klockor. Vad jag menar är att det är NOS (New old Stock) band som diskuteras och inga Kinaband. Dvs samma typ av band som MN soldaterna använde, dessutom monterade på motsvarande sätt. Finns även varianter som kommer från band som legat på surplusrulle och fått kinahårdvara i efterhand.

De har med andra ord inte suttit på en soldat och men heller inte suttit en fallskärm eller på rulle i ett surplus förråd. De har legat i påsar sedan 70 talet. Färdigmonterade med hårdvara från tillverkaren. Det enda som monterats i efterhand är en öggla som kommer från fallskärmar från samma tidsperiod.
Sen är det upp till var och en att tycka om det är "fuck´n affektionista romance skitsamma" med äkta vara eller kinaprylar. Jag dömer ingen.

nsn.png

NOS band

Det var en väldigt tydligt beskrivning. Det är alltså materialet som är NOS. Tack. :)

(Då kanske man skulle beställa ett ;) )
 
Topp