• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

G10:an fick följa med till svampskogen denna vackra höstdag.

IMG_6977.jpeg

Provar ett nytt band jag bytte till mig. Parastrech. Snyggt, javisst. Följsamt. Men mekigt att montera, och jag har medvetet monterat det "fel" med dubbla band genom klockans lugs. Aldrig förstått det där med dubbla band runt handleden, men där det inre inte mer än är en loop runt armen. Då sladdar ju klockan som sitter på det yttre bandet runt utanpå ett inre band, så den vill liksom inte vara centrerad över det inre bandet. Vad är det som gör att man vill ha det så?

Halvsvårt att få i hooken i sin metallhållare och sen ytterligare mek att få i de lösa ändarna på insidan av bandet genom den lösa keepern av parastrech.

Summa summarum; avsevärt mycket bökigare band att hantera än något av deras naton. Snyggt, men krångligt. För en som inte gillar krångel tror jag inte det blir en favorit 😂

1000034367.jpg
1000034368.jpg
1000034369.jpg
1000034370.jpg

Provar ett nytt band jag bytte till mig. Parastrech. Snyggt, javisst. Följsamt. Men mekigt att montera, och jag har medvetet monterat det "fel" med dubbla band genom klockans lugs. Aldrig förstått det där med dubbla band runt handleden, men där det inre inte mer än är en loop runt armen. Då sladdar ju klockan som sitter på det yttre bandet runt utanpå ett inre band, så den vill liksom inte vara centrerad över det inre bandet. Vad är det som gör att man vill ha det så?

Halvsvårt att få i hooken i sin metallhållare och sen ytterligare mek att få i de lösa ändarna på insidan av bandet genom den lösa keepern av parastrech.

Summa summarum; avsevärt mycket bökigare band att hantera än något av deras naton. Snyggt, men krångligt. För en som inte gillar krångel tror jag inte det blir en favorit 😂

1000034367.jpg
1000034368.jpg
1000034369.jpg
1000034370.jpg
Är det från CWC? Känns den bra annars?

1000034367.jpg
1000034368.jpg
1000034369.jpg
1000034370.jpg
Påminner om NDC banden, sladdar också runt på loopen som är runt själva handleden.

Snyggt 👍 Jag har dock inte heller fattat grejen riktigt med dessa band. Ett klassiskt Nato är så jäkla mkt smidigare är min upplevelse.
Nej, jag kan inte heller säga att jag kan förklara storheten med dem.
Finessen är väl kanske egentligen den steglösa justeringen ihop med textilkeepern. Tycker ett band som detta blir snyggare med textil- än med stålkeeper, vilket väl oftast nato har.

Nu får du allt förkara dig. Föräldrarna???
Har du ärvt klockintresset i rakt nedstigande led, eller hur i hela friden hamnade de där?

Min mamma är stolt över sin Regal från Ur&Penn...
Föräldrarna tog barnbarnen (syrrans ungar) till London över helgen. Den äldsta ska mönstra och då försöker jag få honom att förstå att han måste ha en CWC på handleden när han påbörjar sin karriär inom det militära. Tipsade då att när de ändå var i London så kunde de gå förbi och ta en titt.
Sen blev min far väldigt nyfiken på Dirty Dozen så får se om systersonen tar sitt förnuft till fånga och skaffar en CWC och min far en Dirty Dozen

Föräldrarna tog barnbarnen (syrrans ungar) till London över helgen. Den äldsta ska mönstra och då försöker jag få honom att förstå att han måste ha en CWC på handleden när han påbörjar sin karriär inom det militära. Tipsade då att när de ändå var i London så kunde de gå förbi och ta en titt.
Sen blev min far väldigt nyfiken på Dirty Dozen så får se om systersonen tar sitt förnuft till fånga och skaffar en CWC och min far en Dirty Dozen
Rätt. Det som krokigt ska bli ska krökas I tid!😎

Skulle in och köpa en RN-diver med helpolerad boett. De var såklart slut, och skulle inte komma i lager förrän slutet på nästa år 😭

Skulle in och köpa en RN-diver med helpolerad boett. De var såklart slut, och skulle inte komma i lager förrän slutet på nästa år 😭
Slutet på nästa år??? Då undrar man ju lite försiktigt om de måste så dem först för att skörda och förädla skörden framåt nästa höst. Hur kan det ens vara möjligt att det tar sån tid...?

Slutet på nästa år??? Då undrar man ju lite försiktigt om de måste så dem först för att skörda och förädla skörden framåt nästa höst. Hur kan det ens vara möjligt att det tar sån tid...?
Jag gissar att den säljer sämre och är lagd på hyllan tills vidare. Den helmatta/blästrade är slutsåld och den har de i nuläget inga planer på att ta i produktion igen.

Tillbaka
Topp