• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Kan inte ta av den!! Letar febrilt efter en klocka att varva med. Tänker en DJ 36 med superjubile och svart tavla. Risken är dock stor att den kommer ligga i etuin. Har aldrig haft en klocka som är så enkel att bära till precis allt!

Trevlig kväll upptäckare!
Om du känner det med Explorern så ska du inte köpa en DJ, den är ju Rolexens kameleont, den passar verkligen till allt...
Kanske är lite "självmord" att säga i denna tråd men jag bär mina DJ mycket mer än min Explorer, tycker DJn är mer lättburen i sin enkelhet och storlek.
Djn har även fler tavlor att välja mellan, lite jag tycker saknas hos Explorern...

Med detta sagt är givetvis Explorern en fantastik klocka som jag tycker är underskattat och fortfarande överkomlig med tanke på vad andra Rolex kostar :)

Om du känner det med Explorern så ska du inte köpa en DJ, den är ju Rolexens kameleont, den passar verkligen till allt...
Kanske är lite "självmord" att säga i denna tråd men jag bär mina DJ mycket mer än min Explorer, tycker DJn är mer lättburen i sin enkelhet och storlek.
Djn har även fler tavlor att välja mellan, lite jag tycker saknas hos Explorern...

Med detta sagt är givetvis Explorern en fantastik klocka som jag tycker är underskattat och fortfarande överkomlig med tanke på vad andra Rolex kostar :)
Var finns ogilla-knappen när man behöver den? :p

Kan en 16570 ha 3186 men sakna graverad rehaut?
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=680031
Det verkar som att det var lite vilda västern i Rolex 16570-produktion mellan 2007 och 2011. Folk har sett 16570-3186 utan rehaut & 16570-3185 med rehaut. Även såklart de vanligare 16570-3186 med rehaut & 16570-3185 utan rehaut.
Antingen detta eller om urverken/kassorna blivit utbytta vid dessa tillfällen?

Senast ändrad:
Får lägga upp en gammal bild för att hålla tråden aktiv. :D
20190411_085712-03.jpeg

Tillbaka
Topp