• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Äntligen tillbaka i tråden :)
0A529D65-DC10-4A69-945D-411BE9E0E6DC.jpeg
Grattis och välkommen tillbaka!

Är det någon som har en svart tavla liggandes? Gärna T<25 tavla men allt är av intresse. Kan även tänka mig att köpa en 16570 med svart tavla och ha en av varje ifall någon börjar tröttna.

Hoppas att ni får en bra söndag alla Explorers!

Hittills är jag nöjd! Har haft samma referens förut så inga överraskningar :) min gamla saknade dock tillbehör och va inte lika skarp.

Den va svindyr, jag betalade enligt utsatt pris, dvs dyrare än min 2017 216570 och 2005 16622.. men men, de kostar att hoppa på rolextåget idag
Hittar man ett bra exemplar idag är det bara att hoppa på!

@Brolle Ser ut att vara rätt bra passform? :rolleyes:
Jag har samma jubilee men på en Citizen, det är ok för priset man betalar men inte i närheten av samma kvalité och passform som en från Rolex. När jag för första gången skulle montera den på min Citizen så åkte sprinten som håller ihop claspen ut och jag höll på att tappa klockan. Jag har fått nypa ihop flera delar med tång för att den ska hålla ihop ordentligt. Det jag vill få sagt är, var försiktig om du ska ha den på en dyrare klocka så att den inte ramlar isär och klockan åker i backen.

Kan inte ta av den!! Letar febrilt efter en klocka att varva med. Tänker en DJ 36 med superjubile och svart tavla. Risken är dock stor att den kommer ligga i etuin. Har aldrig haft en klocka som är så enkel att bära till precis allt!

Trevlig kväll upptäckare!

Bilagor

• 28F9994F-0FBE-49F8-8EEA-149D8CC2CB71.jpeg
    28F9994F-0FBE-49F8-8EEA-149D8CC2CB71.jpeg
    420.5 KB · Visningar: 4
Kan inte ta av den!! Letar febrilt efter en klocka att varva med. Tänker en DJ 36 med superjubile och svart tavla. Risken är dock stor att den kommer ligga i etuin. Har aldrig haft en klocka som är så enkel att bära till precis allt!

Trevlig kväll upptäckare!
Jag känner precis likadant! Det är en otrolig klocka på alla sätt och vis.

Tillbaka
Topp