S
Staafen
Guest
Ja lite mer kunde de dragit av tycker jag. Fick samma avdrag när jag servade min 16610 för ett par år sedan.Det va ett dåligt avdrag det är jag med på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja lite mer kunde de dragit av tycker jag. Fick samma avdrag när jag servade min 16610 för ett par år sedan.Det va ett dåligt avdrag det är jag med på
Då är vi två men det är ju som det ärJa lite mer kunde de dragit av tycker jag. Fick samma avdrag när jag servade min 16610 för ett par år sedan.
Härlig känsla det därDet blev en mycket trevlig fredag detta!
Jag tycker att det hör till men förstår vad du menar. Jag skulle inte vilja montera en ny dock.Härlig känsla det där
Varför fyller inte AD i färgen i bezeln vid service? Jäkligt märkligt, det borde ju vara en ganska enkel uppgift.
Enligt mig ser modellen ganska trött ut med avskavd färg i bezeln.
Jag köpte en ny bezel för typ 3-4 papp vid service pga lite avskavd färg
Köpte du den nya från AD? Har du någon bild på hur det blev?Härlig känsla det där
Varför fyller inte AD i färgen i bezeln vid service? Jäkligt märkligt, det borde ju vara en ganska enkel uppgift.
Japp. Nymans.Köpte du den nya från AD? Har du någon bild på hur det blev?
Riktigt fin! Hade du skaft på denna innan alltså? Trodde det bara var vissa från 90-talet som hade det problemet.Japp. Nymans.
Såg nu att färgen på 6:an nästan är helt borta vilket den inte var innan servicen.Härlig känsla det där
Min var från 07 och hade ganska mycket förlorad färg. Jag tyckte helt klart att det var värt att köpa en ny.Riktigt fin! Hade du skaft på denna innan alltså? Trodde det bara var vissa från 90-talet som hade det problemet.
Vadå, menar du att Rob har klantat sig?Såg nu att färgen på 6:an nästan är helt borta vilket den inte var innan servicen, hmm.
Klantat sig vet jag inte men tittade på bilder från innan servicen och jämförde med nu. 6:an har klart mindre färg kvar nu än innan så vet inte riktigt vad de gjort där. Får ta det med dem.Min var från 07 och hade ganska mycket förlorad färg. Jag tyckte helt klart att det var värt att köpa en ny.
Vadå, menar du att Rob har klantat sig?
Säkert pga rengöring. Ultraljudstvätt kanske?Klantat sig vet jag inte men tittade på bilder från innan servicen och jämförde med nu. 6:an har klart mindre färg kvar nu än innan så vet inte riktigt vad de gjort där. Får ta det med dem.
Säkert färg som var på väg att lossna som då gjorde det i samband med rengörningen.Så kan det säkert vara. Ska faktiskt höra med dem.
Före:
Efter:
Så är det säkert!Säkert färg som var på väg att lossna som då gjorde det i samband med rengörningen.
Jag håller med, den har något speciellt! Här är en samling bilder på min med diverse band och länkar.Blir sugen på en vit 16570. Måste vara Rolex snyggaste sportmodell (SD4000 är också grym)! Den svarta är snygg också men det är något speciellt med den vita...
Någon gång får det bli en!
Snyggt! Den är helgrym alltså!Jag håller med, den har något speciellt! Här är en samling bilder på min med diverse band och länkar.
Jag tycker att den vita tavlan är magisk på sommaren men ser ju väldigt bra ut på vintern med. Svart är fin med dock!Snyggt! Den är helgrym alltså!
Ellerhur? Känns som en riktigt trevlig klocka som alltid funkar! Funkar även bra i massa olika situationer. Kanske lika bra på jobbet som ute i skogen så att säga.Jag tycker att den vita tavlan är magisk på sommaren men ser ju väldigt bra ut på vintern med. Svart är fin med dock!
Jag håller med. Jag jobbar i kostym vilket jag tycker att den passar till, speciellt till vit skjorta men den passar lika bra till jeans och t-shirt.Ellerhur? Känns som en riktigt trevlig klocka som alltid funkar! Funkar även bra i massa olika situationer. Kanske lika bra på jobbet som ute i skogen så att säga.
Hittade en 16570 NOS. Så galet snygg! Älskar det lite uppstickande glaset och boettformen är helt perfekt! 16570 är väl 39mm också och inte 40? Bara bra isåfall.Jag håller med. Jag jobbar i kostym vilket jag tycker att den passar till, speciellt till vit skjorta men den passar lika bra till jeans och t-shirt.
Fin! Vad vill de ha för den? 16570 är 40mm men upplevs nog som 39mm. Den sitter väldigt skönt på armen.Hittade en 16570 NOS. Så galet snygg! Älskar det lite uppstickande glaset och boettformen är helt perfekt! 16570 är väl 39mm också och inte 40? Bara bra isåfall.
Någon gång får det bli en sådan.
Tittar på NOS på Chrono24 och denna är bland de billigare, ändå dyr på 90,000kr...Fin! Vad vill de ha för den? 16570 är 40mm men upplevs nog som 39mm. Den sitter väldigt skönt på armen.
Jag har bara gjort det en gång med Rolex och det var 2010 när jag köpte en 16610. Skön känsla!Tittar på NOS på Chrono24 och denna är bland de billigare, ändå dyr på 90,000kr...
Men vilken känsla det hade varit att köpa en ny en och plasta av den!
Grymt, ja den verkar verkligen helt fantastisk!@TobiasD
Det är en mycket trevlig klocka som jag inte ångrar en sekund att jag köpt, jag har haft vit tavla på min sedan köp, men det ingick en svart också som jag funderar på att byta till nu i höst