• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Det blev en mycket trevlig fredag detta!
20191115_143254-01.jpeg
Härlig känsla det där :)
Varför fyller inte AD i färgen i bezeln vid service? Jäkligt märkligt, det borde ju vara en ganska enkel uppgift.
Enligt mig ser modellen ganska trött ut med avskavd färg i bezeln.
Jag köpte en ny bezel för typ 3-4 papp vid service pga lite avskavd färg :shifty:

Varför fyller inte AD i färgen i bezeln vid service? Jäkligt märkligt, det borde ju vara en ganska enkel uppgift.
Jag köpte en ny bezel för typ 3-4 papp vid service pga lite avskavd färg :shifty:
Jag tycker att det hör till men förstår vad du menar. Jag skulle inte vilja montera en ny dock.

Senast redigerad av en moderator:
Köpte du den nya från AD? Har du någon bild på hur det blev?

Såg nu att färgen på 6:an nästan är helt borta vilket den inte var innan servicen.

Senast redigerad av en moderator:
Min var från 07 och hade ganska mycket förlorad färg. Jag tyckte helt klart att det var värt att köpa en ny.

Vadå, menar du att Rob har klantat sig?
Klantat sig vet jag inte men tittade på bilder från innan servicen och jämförde med nu. 6:an har klart mindre färg kvar nu än innan så vet inte riktigt vad de gjort där. Får ta det med dem.

Ellerhur? Känns som en riktigt trevlig klocka som alltid funkar! Funkar även bra i massa olika situationer. Kanske lika bra på jobbet som ute i skogen så att säga. ;)
Jag håller med. Jag jobbar i kostym vilket jag tycker att den passar till, speciellt till vit skjorta men den passar lika bra till jeans och t-shirt.

Jag håller med. Jag jobbar i kostym vilket jag tycker att den passar till, speciellt till vit skjorta men den passar lika bra till jeans och t-shirt.
Hittade en 16570 NOS. Så galet snygg! Älskar det lite uppstickande glaset och boettformen är helt perfekt! 16570 är väl 39mm också och inte 40? Bara bra isåfall.

Någon gång får det bli en sådan.
74a991122ce0d501975f68348517c6f3.png
f54d2cad1a11479999c6b572050a97b0.jpg

Hittade en 16570 NOS. Så galet snygg! Älskar det lite uppstickande glaset och boettformen är helt perfekt! 16570 är väl 39mm också och inte 40? Bara bra isåfall.

Någon gång får det bli en sådan.
74a991122ce0d501975f68348517c6f3.png
f54d2cad1a11479999c6b572050a97b0.jpg
Fin! Vad vill de ha för den? 16570 är 40mm men upplevs nog som 39mm. Den sitter väldigt skönt på armen.

@TobiasD
Det är en mycket trevlig klocka som jag inte ångrar en sekund att jag köpt, jag har haft vit tavla på min sedan köp, men det ingick en svart också som jag funderar på att byta till nu i höst :)

Tillbaka
Topp