• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Säger inte att de inte gått upp i pris...
Upp i pris har de gått, iaf om man ska gå på C24 statistik. De har varit uppe i 65' höga för några veckor sedan.
Screenshot_20191128-083500_Chrono24.jpg
Screenshot_20191128-083308_Chrono24-01.jpeg

Degen ska in när Julklappar skall köpas. Får ju inte stå utan Champagne på Nyår heller.
Hahah, mycket troligt. Tråkigt bara att ett sånt fint ex av klocka ska få åka för lite Champange :D

Jag vet inte... Känns som att en lade ut en för ett högt pris, sedan kom det ut en till för ett högt pris. Strax efter åker det ut två till för högt pris i hopp om att kunna casha in de extra degen.

Men jag spekulerar ju bara.

¯\_(ツ)_/¯
Ja, när en la ut den högt så insåg fler att de kanske satt på lite för mycket profit. Problemet blir då istället att priset halvt stagnerat och att de blir svårsålda för detta pris.

Sugen på en 16570 med svart tavla, men skulle behöva prova en först innan jag köper. Någon i Stockholmstrakten som skulle kunna bistå mig i utbyte mot en lunch? Har goda referenser, bland andra Gummo. Om någon går i säljtankar så är det bättre ändå såklart!

Väldigt förtjust i Easylink-spännet som jag har på min Daytona. Stängt på förmiddagen, och öppet på eftermiddagen när handleden är lite större. Nu har jag just köpt en 16570 från 2010. Finns det borstade Easylink-spännen att köpa som passar? Någon som vet? Anar att jag vulgomoddar i vissas ögon, men hav förbarmande med en bekväm sort...

Väldigt förtjust i Easylink-spännet som jag har på min Daytona. Stängt på förmiddagen, och öppet på eftermiddagen när handleden är lite större. Nu har jag just köpt en 16570 från 2010. Finns det borstade Easylink-spännen att köpa som passar? Någon som vet? Anar att jag vulgomoddar i vissas ögon, men hav förbarmande med en bekväm sort...
Kanske är det så att en sub-länk (16610) passar 16570, de har väldigt snarlika boetter.
Blir nog lättare att köpa en hel länk, men innan du gör det så testa så den passar med bra passform också.
Jag har för tillfället en länk tillhörande en 116234 som sitter på min 16570.
Håll oss gärna uppdaterade

Tack för svaret rörande spännet, Mofo! Om någon annan har någon input – eller ett Easylink-spänne som ligger och dräller: hojta till!

Tillbaka
Topp