• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

A1C5CE49-3B58-4201-A21D-8AC7D5D33828.jpeg
Fin, men ge den en ordentlig rengöring!

Varför är försäljningspriset hemligt? Frågan vänder sig inte bara till Janne, utan alla som tycker att det är en hemlig sak.
Om @jannecertina inte vill dela med sig av vad han betalade betalade för sin klocka offentligt är det väl ändå helt upp till honom?

Är du intresserad av att skapa dig en uppfattning om vad en viss referens annonseras och säljs för så är det bara att kolla avslutade och aktuella annonser på t.ex. KS och C24. Vidare finns det även minst en tråd på forumet som behandlar frågor ang. prissättning.

Om @jannecertina inte vill dela med sig av vad han betalade betalade för sin klocka offentligt är det väl ändå helt upp till honom?

Är du intresserad av att skapa dig en uppfattning om vad en viss referens annonseras och säljs för så är det bara att kolla avslutade och aktuella annonser på t.ex. KS och C24. Vidare finns det även minst en tråd på forumet som behandlar frågor ang. prissättning.

Snygg halmgubbe!

Min fråga är, rent generellt, vad är anledningen till att personer med anonyma konton på ett forum där man diskuterar klockor vill hålla det hemligt vad de betalt när de köpt en klocka? Aktuella marknadspriser är väl trots allt en rätt stor del av klocksamlandet?

Det är just det som är min oro.
Jag har också ett superjubilee som sitter på min datejust. Dock är det ett himla meck att byta, då jag även måste korta armbandet varje gång eftersom att explorern är större.

Det är just det som är min oro.
Jag har också ett superjubilee som sitter på min datejust. Dock är det ett himla meck att byta, då jag även måste korta armbandet varje gång eftersom att explorern är större.
Ett himla meck, har du inte bandbytarverktyg?
För mig tar det kanske några minuter att byta och då är jag väldigt petig...

Ett himla meck, har du inte bandbytarverktyg?
För mig tar det kanske några minuter att byta och då är jag väldigt petig...
Det är tid som jag inte vill lägga ner flera gånger i veckan eftersom jag använder båda dessa klockor. Dessutom passar inte explorerns oyster på datejusten, utan den blir då liggandes heads only.

Tillbaka
Topp