• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Väldigt förtjust i Easylink-spännet som jag har på min Daytona. Stängt på förmiddagen, och öppet på eftermiddagen när handleden är lite större. Nu har jag just köpt en 16570 från 2010. Finns det borstade Easylink-spännen att köpa som passar? Någon som vet? Anar att jag vulgomoddar i vissas ögon, men hav förbarmande med en bekväm sort...
Om vi antar att det passar, så kan det vara svårt att få tag på. Bästa chansen är att skruva bort från Daytonan, gå till en AD och säga att du "köpt den så" och behöver ett nytt lås eller en liknande story.

Är väl inte helt orimligt egentligen med tanke på vad övriga 5-siffriga Rolex kostar idag. Denna har ju dessutom 3186 verket som bör kosta lite mer.
Jag menar för 117k får du ju en halvbra GMT för nuförtiden och 3186 kostar väl uppåt 200k typ!

Är väl inte helt orimligt egentligen med tanke på vad övriga 5-siffriga Rolex kostar idag. Denna har ju dessutom 3186 verket som bör kosta lite mer.
Jag menar för 117k får du ju en halvbra GMT för nuförtiden och 3186 kostar väl uppåt 200k typ!
Dum fråga kanske men vilka år var det 3186?

ok, låt oss säga att de ligger där, hur mycket påslag för att den är NOS och hur mycket påslag för urverket?

Tror det är från 2007 tills reffen slutade tillverkas 2011...
Så den klockan som det länkas till ska i så fall vara sista tillverkningsåret

16570 hade väl 3186 från 2007 tills den slutade tillverkas, 16710 hade väl bara 3186 under 1 år alltså 2007 och därför de är sällsynta.

ok, låt oss säga att de ligger där, hur mycket påslag för att den är NOS och hur mycket påslag för urverket?

Just på 16570 är nog påslaget för NOS större än påslaget för 3186-verk med tanke på att 16570 tillverkades flera år med det nya verket.

16570 hade väl 3186 från 2007 tills den slutade tillverkas, 16710 hade väl bara 3186 under 1 år alltså 2007 och därför de är sällsynta.

Just på 16570 är nog påslaget för NOS större än påslaget för 3186-verk med tanke på att 16570 tillverkades flera år med det nya verket.

Då är jag med!

Utforskar Key West!
Gillar verkligen den riktigt svarta nyansen i den svarta tavlan :)
20191211_170930-01.jpeg

Ja, kan vara prissatt för att inte sälja och för att försöka driva priserna uppåt. Det skulle ju inte var första gången i världshistorien en "order" läggs med andra avsikter än att gå till avslut.

Jag kan tänka mig att det är kombinationen av de två egenskaperna.

Hur kan de ens tro att de ska få så mycket?
De drömmer som sagt eller hoppas att någon som inte har koll på modellerna ska nappa :)
Det körs väl dagligen ut tusen bilar från Sverige bilhandlare för mycket mer än vad man kan få en mycket liknande bil för, säg med 1000 mil. Det verkar finnas gott om människor med lite koll och eller tid och pengar att bränna.

Hejsan allesammans! 16570 ägare igen! (Bild kmr). Nu behöver jag hjälp! Har ett äkthetsintyg men blir lite vilsen här. Säljaren påstod klockan var från 2003. Men enligt intyget så står det ”referensnumret 16570T” och senare ”tillverkningsnummer fxxxxxx” x=siffror. Är det en T serie då den heter 16570T? Tacksam för förklaring. Samt så upplever jag lumen ”gulnad” vilket jag antar är helt normalt? Mvh

Hejsan allesammans! 16570 ägare igen! (Bild kmr). Nu behöver jag hjälp! Har ett äkthetsintyg men blir lite vilsen här. Säljaren påstod klockan var från 2003. Men enligt intyget så står det ”referensnumret 16570T” och senare ”tillverkningsnummer fxxxxxx” x=siffror. Är det en T serie då den heter 16570T? Tacksam för förklaring. Samt så upplever jag lumen ”gulnad” vilket jag antar är helt normalt? Mvh
Grattis! F är 2003. Lumen borde inte vara gulnad vad jag vet, bara om det är tritium vilket det inte var 2003.

Nix. Blocket. inga lugholes på denna. Möttes upp på pantbank i Örebro han hade pantat den på. Gick även direkt till stället där dom utfört äkthetsintyget vilket var äkta. Glömde dock ställa frågorna jag hade till henne.
Härligt att höra! Är det en Polar eller svart? Får man fråga vad du gav?

Tillbaka
Topp