• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

20191202_203641.jpg

Lite julstämning.

Snygg halmgubbe!

Min fråga är, rent generellt, vad är anledningen till att personer med anonyma konton på ett forum där man diskuterar klockor vill hålla det hemligt vad de betalt när de köpt en klocka? Aktuella marknadspriser är väl trots allt en rätt stor del av klocksamlandet?
För att man vilja sälja den dyrare sen?

Fin duo! Hävdar dock fortfarande att 16570 endast ska bäras på länk :rolleyes: och ändå är jag på jakt efter ett svart Everest gummi :banghead:

Tack! Haha håller med om att den är bäst på länk men roligt att variera lite. Jag använder den ju både på Oyster, Jubilée och läder. Har aldrig testat på gummi.

Jag har testat min på RubberB och den gjorde sig bra på det, det enda som jag inte gillade just då var att jag hade svart gummi och den vita tavlan, inte den bästa combon precis!

Jag har testat min på RubberB och den gjorde sig bra på det, det enda som jag inte gillade just då var att jag hade svart gummi och den vita tavlan, inte den bästa combon precis!

Jag har svarta tavlan, så förhoppningsvis lirar det bättre. Däremot, i stort sett omöjligt att hitta bilder på svart explorer 2 på gummi

Någon som har koll på vad en m serie (2007) 16570 har för verk? Vad jag förstår och läst mig till så råder det delade meningar kring detta, då det var just 2007 det skedde ett (inte helt 100 procentig) byte till 3186. Kan man på något annat sätt, än att öppna baktill, se eller känna om det är 3185 eller 3186?

Någon som har koll på vad en m serie (2007) 16570 har för verk? Vad jag förstår och läst mig till så råder det delade meningar kring detta, då det var just 2007 det skedde ett (inte helt 100 procentig) byte till 3186. Kan man på något annat sätt, än att öppna baktill, se eller känna om det är 3185 eller 3186?
Du kan teoretiskt sett se på timvisaren i quickset läget på hur mycket den vobblar då det var en av sakerna de förbättrade till 3186. Men jag skulle inte se detta som ett vetenskapligt sett lista ut vilket verk det är utan att öppna är nog bäst! :D

Om jag minns rätt så var detta uppe tidigare då det var en som sålde en 2007 Polar och i den annainsen var det lite oklar info. Har för mig att någon slrev att det är 3185 men jag har själv ingen aning? Spelar det någon större roll? Jag har 3185 och den går helt perfekt, både innan och efter service.

Jävlar vad snabba ni är! :)
Min går ruskigt bra, så egentligen spelar det ingen roll. Är bara mest intresserad över vad det är som sitter i :)
Nu när @A.Edfalk nämner vobblar, så känner jag igen detta från någon YouTube recension gällande just 3185.
Jaja, får se till att öppna den helt enkelt. Stort tack för era snabba svar

Jävlar vad snabba ni är! :)
Min går ruskigt bra, så egentligen spelar det ingen roll. Är bara mest intresserad över vad det är som sitter i :)
Nu när @A.Edfalk nämner vobblar, så känner jag igen detta från någon YouTube recension gällande just 3185.
Jaja, får se till att öppna den helt enkelt. Stort tack för era snabba svar
När det skrivs något i den här tråden är det prio 1!

Tillbaka
Topp