• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

mofo

Audemars
2-Faktor
Visst har dom nya Explorer II en orange sekundvisare ? Vet någon när som bytte från den röda till orange ?
Som de nämner ovan så kom den nya referensen att presenteras på Basel 2011 och lanserades samma år... detta var även Rolex 40 års jubileum...vi håller tummarna att något nytt spännande händer i Explorer serien på 50års jubileet.:D
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Som de nämner ovan så kom den nya referensen att presenteras på Basel 2011 och lanserades samma år... detta var även Rolex 40 års jubileum...vi håller tummarna att något nytt spännande händer i Explorer serien på 50års jubileet.:D
Ja vi kan ju hoppas på att de gör Explorer snygg igen, 216570 är ju inte Rolex snyggaste modell direkt. 16570 är väldigt fin däremot.
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Ja vi kan ju hoppas på att de gör Explorer snygg igen, 216570 är ju inte Rolex snyggaste modell direkt. 16570 är väldigt fin däremot.
Det är just det som är så kul med klockor. Att så små (får ändå anses små i sammanhanget) skillnader kan få en att välja en modell före en annan. Grund designen är ju den samma, förutom storleken då.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Det är just det som är så kul med klockor. Att så små (får ändå anses små i sammanhanget) skillnader kan få en att välja en modell före en annan. Grund designen är ju den samma, förutom storleken då.
Alltså, jag hade ju inte tackat nej om någon ville ge mig en men väljer 16570 alla dagar i veckan.

Det som talar mot den nya är storleken och att visarna är helt feldimensionerade i mitt tycke. Rolex, tillbaka till ritbordet och gör om gör rätt!
 
Senast ändrad:

mofo

Audemars
2-Faktor
Alltså, jag hade ju inte tackat nej om någon ville ge mig en men väljer 16570 alla dagar i veckan.

Det som talar mot den nya är storleken och att visarna är helt feldimensionerade i mitt tycke. Rolex, tillbaka till ritbordet och gör om gör rätt!
Jag hoppas på något lite nytt, kanske till och med något mindre än 40mm... inga heffaklumpar ala maxicase...
Antigen om de gör en Sub eller exp2 i 36mm...hade varit min dröm :)
 
Topp