MartinSWE
Basic
7h alltså? Intressant. Då har vi just nu 100% avvikelse från det påstådda "rätta" svaret... Nån med en lite äldre 16570 får oxå gärna testa och se om det är en märkbar skillnad mot de nyare?
5h på min gamla T serie (-96)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
7h alltså? Intressant. Då har vi just nu 100% avvikelse från det påstådda "rätta" svaret... Nån med en lite äldre 16570 får oxå gärna testa och se om det är en märkbar skillnad mot de nyare?
Schysst, tack! 5h stämmer ju precis med facit.5h på min gamla T serie (-96)
Så lådorna kommer i separat paket till AD:arna, som sedan matchar klocka och box?Stämmer bra.
vet ej, se chrono24 och EU säljareEn ny vit 216570 för 51,5, är det ett bra pris?
Tjena!
För det andra
Alla 16570 har rehaut, dvs metallring innanför glaset ovanför och runt urtavlan.
För det tredje
BARA de sista 16570 har 3186 urverket. Det är väl from cirka 2010?
För det femte
Alla 16570 som har 3186 har GRAVERAD rehaut.
OCH
Alla 16570 som har graverad rehaut har 3186.
Så ligger det till om jag inte minns helt fel. Jag kan dock ha fel och överbevisa mig då gärna med relevant länk etc!
Bra att du styr upp det, jag hade tusan svarat fel.
3. Här har du helt rätt, bara M-serie har 3186. Alla tidigare hade 3185.
Plastbox.Så lådorna kommer i separat paket till AD:arna, som sedan matchar klocka och box?
Hur förpackas klockorna från fabrik till AD?
På tal om boxar.
Mitt paket ser ut enligt bild.
Det är en T-serie från 2003, SEL utan lugghål. Jag saknar cert men utöver det ska den vara komplett. vad säger ni med mer kött på benen? Kan denna box höra till min klocka?
Fel box. Du ska ha den lilla med brunt innanmäte och kudde. T-serie från 2003? T-serien dateras till ca. 1996 utan SEL och med tritium original.
F-serie är korrekt för 2003 ja. T betyder att boetten saknar lugholes.Såhär ska det va.
Det står 16570T mellan luggarna vid kl 12 och F xx xx xx mellan luggarna vid kl 18. Hoppas att jag kommer ihåg rätt nu när länken är på plats igen.
Då är det alltså en F-serie jag har?
Nya boxen kom under F-serien, så det kan mycket väl vara rätt box.Såhär ska det va.
Det står 16570T mellan luggarna vid kl 12 och F xx xx xx mellan luggarna vid kl 18. Hoppas att jag kommer ihåg rätt nu när länken är på plats igen.
Då är det alltså en F-serie jag har?
Nya boxen kom i mitten på F-serien. Lite blandat beroende på vilken modell.Tack @Zed, då har lärt mig nåt nytt
Jag hoppas det @Nicklas.S, enligt säljaren skulle allt höra ihop men man kan aldrig veta helt hundra när man köper beggat.
Kan man kolla det på nåt sätt eller får man helt enkelt vara lyckligt ovetande?Nya boxen kom i mitten på F-serien. Lite blandat beroende på vilken modell.
Det är sannolikt att det är rätt box när den kom i mitten på F-serien, men helt säker kan du inte vara när du inte köpt klockan ny.Kan man kolla det på nåt sätt eller får man helt enkelt vara lyckligt ovetande?
Ref 16570 är 40 mm och 216570 42 mm.Har blivit sugen.
Fick för mig att 16570 var mindre än 116570 men verkar ha fel. Känns ändå mer sugen på en 16570.
Åhå! Då har jag inte bara fått för mig något. Då är det 16570 jag är sugen på.Ref 16570 är 40 mm och 216570 42 mm.
Korrekt.Åhå! Då har jag inte bara fått för mig något. Då är det 16570 jag är sugen på.
De har olika visare också, right? Samt ingen maxi-dial på 16570.
En bild på min 16570 av sista randomserien innan den togs ur produktion.
Notera att ringarna runt index markörerna är tunnare på sista årgångarna.
Explorer ligger inte lika högt i pris som andra sportrollar, så det borde gå.Galet fin. Nu vill jag ha en ännu mer.
Kan man få en fin för 30-33k?
En fin är nog svårt, en skaplig absolut. Men explorer 2 är bara snyggare med lite patina, gärna med matchande rasslande länk.Galet fin. Nu vill jag ha en ännu mer.
Kan man få en fin för 30-33k?