• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Tjena!

För det andra
Alla 16570 har rehaut, dvs metallring innanför glaset ovanför och runt urtavlan.

För det tredje
BARA de sista 16570 har 3186 urverket. Det är väl from cirka 2010?

För det femte
Alla 16570 som har 3186 har GRAVERAD rehaut.
OCH
Alla 16570 som har graverad rehaut har 3186.
Så ligger det till om jag inte minns helt fel. Jag kan dock ha fel och överbevisa mig då gärna med relevant länk etc!

2. Rehaut kom i mitten på Z-serien ca 2007.
3. 3186 kom först på sena Z-serien och fanns sedan i M, V, G & randomserien där G & randomserierna var dom sista.
5. Rehaut kom i mitten på Z-serien och 3186 i slutet på Z-serien, så det finns 16570 med rehaut och cal 3185.
Rolex serienummer/produktionsår: http://www.oysterworld.de/production-dates.html

Bra att du styr upp det, jag hade tusan svarat fel.
3. Här har du helt rätt, bara M-serie har 3186. Alla tidigare hade 3185.

3186 kom först på sena Z-serien och fanns sedan i M, V, G & randomserien där G & randomserierna var dom sista.
Rehaut kom i mitten på Z-serien och 3186 i slutet på Z-serien, så det finns 16570 med rehaut och cal 3185.
Rolex serienummer/produktionsår: http://www.oysterworld.de/production-dates.html

Senast ändrad:
Tvungen att skicka in denna.
Kan fan sitta en hel kväll och titta på lumen, magi...
image.jpeg

På tal om boxar.
Mitt paket ser ut enligt bild.
Det är en T-serie från 2003, SEL utan lugghål. Jag saknar cert men utöver det ska den vara komplett. vad säger ni med mer kött på benen? Kan denna box höra till min klocka?
image.jpg

På tal om boxar.
Mitt paket ser ut enligt bild.
Det är en T-serie från 2003, SEL utan lugghål. Jag saknar cert men utöver det ska den vara komplett. vad säger ni med mer kött på benen? Kan denna box höra till min klocka?
image.jpg

Fel box. Du ska ha den lilla med brunt innanmäte och kudde. T-serie från 2003? T-serien dateras till ca. 1996 utan SEL och med tritium original.

Fel box. Du ska ha den lilla med brunt innanmäte och kudde. T-serie från 2003? T-serien dateras till ca. 1996 utan SEL och med tritium original.

Såhär ska det va.
Det står 16570T mellan luggarna vid kl 12 och F xx xx xx mellan luggarna vid kl 18. Hoppas att jag kommer ihåg rätt nu när länken är på plats igen.
Då är det alltså en F-serie jag har?

Såhär ska det va.
Det står 16570T mellan luggarna vid kl 12 och F xx xx xx mellan luggarna vid kl 18. Hoppas att jag kommer ihåg rätt nu när länken är på plats igen.
Då är det alltså en F-serie jag har?
F-serie är korrekt för 2003 ja. T betyder att boetten saknar lugholes.

Har blivit sugen.
Fick för mig att 16570 var mindre än 216570 (116570?!) men verkar ha fel. Känns ändå mer sugen på en 16570.

Någon i Göteborg som kanske har en man kan få klämma på över en öl/kaffe?

Jag går också i köptankar på en 16570 med vit tavla.
Var inne på Bergströms i Malmö idag för att klämma på 216570, men den var för stor för mig.
Har någon en till salu så hör av er ;)

Någon som har erfarenhet av hur lume:n är 16570 som är 10år +, är den kass eller bara lite sämre?

Tillbaka
Topp