• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Det snurrar lite i huvudet av årtal, länkar, boxar etc. Verkar denna kosher?
http://www.blocket.se/goteborg/Rolex_Explorer_II_16570_full_set_2004_64288990.htm?ca=11&w=3
image.png

Tycker nog att 40' känns dyrt för en Exp II från -04, men den där kan väl inte vara från 04? Nu får ni ta det här med en nypa salt, för jag kan ha fuckat upp min research, men gör ett försök att datera den i alla fall!

Äldre låda, men skulle väl kunna vara -04 om ADn hade kvar gamla lådor. Swiss made-tavla, så 2000+. Lug holes, så senast Y-serie, 2002-2003. Säger att länken är en 78790, dvs. utan SEL. Om den hade SEL borde det vara 78790A. Bytet skedde väl i P-serien, så också runt 2000. Jag skulle därför gissa att den är en äldre klocka, eller någon som blivit liggande hos AD ett tag.. eller så är det delar som är bytta längs vägen..
@Zed kan säkert berätta om alla fel jag gjort. :bag:

Det är vad de kostar i dagsläget ... säger jag för jag har en polar 16570 som jag funderar på att sälja ... ;-)

nejdå...

Alla tre på
http://www.chrono24.se/search/index...0&watchTypes=U&countryIdsmore=1&countryIds=SE
i Sverige är ju billigare, om jag inte missförstått ngt och den där du länkar är en väldigt speciell modell???

Hade det varit en med 3186 som min är hade 40 000 SEK ju varit ett bra pris, och billigare än de på
http://www.chrono24.se/search/index...ery=16570+3186&searchexplain=true&sortorder=1

Det är vad de kostar i dagsläget ... säger jag för jag har en polar 16570 som jag funderar på att sälja ... ;-)

nejdå...

Alla tre på
http://www.chrono24.se/search/index...0&watchTypes=U&countryIdsmore=1&countryIds=SE
i Sverige är ju billigare, om jag inte missförstått ngt och den där du länkar är en väldigt speciell modell???

Hade det varit en med 3186 som min är hade 40 000 SEK ju varit ett bra pris, och billigare än de på
http://www.chrono24.se/search/index...ery=16570+3186&searchexplain=true&sortorder=1
Tack för ditt svar. Intressant med de olika urverken, 3185/3186, ytterligare en faktor att ta ställning till.

Tycker nog att 40' känns dyrt för en Exp II från -04, men den där kan väl inte vara från 04? Nu får ni ta det här med en nypa salt, för jag kan ha fuckat upp min research, men gör ett försök att datera den i alla fall!

Äldre låda, men skulle väl kunna vara -04 om ADn hade kvar gamla lådor. Swiss made-tavla, så 2000+. Lug holes, så senast Y-serie, 2002-2003. Säger att länken är en 78790, dvs. utan SEL. Om den hade SEL borde det vara 78790A. Bytet skedde väl i P-serien, så också runt 2000. Jag skulle därför gissa att den är en äldre klocka, eller någon som blivit liggande hos AD ett tag.. eller så är det delar som är bytta längs vägen..
Den klockan va ute för 36 till en början sen höjde han priset. Tror länken är fel på den, spännet stämmer inte, ser ut som submariner spänne.

Tack för ditt svar! Oj, det var flera saker som inte stämde där.

Inte någon nyare iaf. Men en bra 90-talare utan SEL, box och papper borde fortfarande gå att hitta.
Tack för svar, kanske avvaktar lite till.
När jag avvaktat lite till kanske jag har råd med en ny sub/gmt/exp2 ändå.

Tanken var innan julen först något för 15k, som blev till 20k, som nu blev till 30k osv... Vi får se var vi slutar! :)

Går det att generellt säga att en Explorer II med box och papper ska kosta X tusen mer än en klocka utan box eller papper? Värdemässigt vad är att föredra, box eller papper?

Kolla in på mitt instagram, Ville_Winsta heter jag där:)
Härliga bilder!
Den passar ju faktiskt riktigt bra i alla färger. Helvitt och rött var snyggt men inget jag skulle kunna ha i vardagen.
Brunt lädernato satt som ett smäck, inte omöjligt det blir ett sånt till vår/sommar :)

Härliga bilder!
Den passar ju faktiskt riktigt bra i alla färger. Helvitt och rött var snyggt men inget jag skulle kunna ha i vardagen.
Brunt lädernato satt som ett smäck, inte omöjligt det blir ett sånt till vår/sommar :)
Tackar:) Det röda passar bra på julafton annars inte. Vitt funkar på en sommarfest. Grått är annars favoriten under sommaren och passar kanon till en 16570 med vit tavla. Gillar också brunt skinn. Jag kör känguru från @Singular. Även de övriga banden kommer från Singular straps.
image.jpeg
image.jpeg

Tackar:) Det röda passar bra på julafton annars inte. Vitt funkar på en sommarfest. Grått är annars favoriten under sommaren och passar kanon till en 16570 med vit tavla. Gillar också brunt skinn. Jag kör känguru från @Singular. Även de övriga banden kommer från Singular straps.
image.jpeg
image.jpeg
Ser inget vidare ut, bara att sälja till mig ;)

image.jpeg
image.jpeg
Grått var snyggt men läder drar det längsta strået!

Tillbaka
Topp