Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då är man på banan igen, med vad jag anser är den bästa serien av just 16570. I slutet av 90-talet kom dessa med lugghål, tritium och även det nya låset i spännet, som introducerads däromkring.
Den sitter skönare än 16610 då den har en lite mer slimmad boett, samma boett som GMT. Jag har två 16570 och har haft en 16610 i 9 år innan.Har sen en tid tillbaka fått upp ögonen för just 16570 i vit, har aldrig haft chansen att känna på ngn men sitter den lika bra på handleden som en sub 16610?
Fräsch kombo, black & white btw!
Riktigt bra! Ser ut som min polar, troligtvis från samma år, dvs 1997? Om jag minns rätt var det sista året med t<25 tavla.Då är man på banan igen, med vad jag anser är den bästa serien av just 16570. I slutet av 90-talet kom dessa med lugghål, tritium och även det nya låset i spännet, som introducerads däromkring.
Riktigt bra! Ser ut som min polar, troligtvis från samma år, dvs 1997? Om jag minns rätt var det sista året med t<25 tavla.
Skoj, då var det som jag trodde att jag har sista innan de bytte.Yes, sen blev det Luminova 98-99 - SWISS på tavlan och från 00 SuperLuminova med SWISS MADE på tavlan.
Tack! Som staafen nämner är caset mindre och inte lika högt som 16610, vilket gör en otrolig skillnad om du frågar mig. Sen bygger även spännet på länken helt annorlunda och länken bärs smidigare, något som sällan nämns. Jag bifogar någon bild för att se skillnaden tydligt.Har sen en tid tillbaka fått upp ögonen för just 16570 i vit, har aldrig haft chansen att känna på ngn men sitter den lika bra på handleden som en sub 16610?
Fräsch kombo, black & white btw!
Uttagen 97 ja.Riktigt bra! Ser ut som min polar, troligtvis från samma år, dvs 1997? Om jag minns rätt var det sista året med t<25 tavla.
Den såg jättefin ut, grattis! Var köpte du den? Det finns ju inte direkt många Polar till salu i Sverige längre.Tack! Som staafen nämner är caset mindre och inte lika högt som 16610, vilket gör en otrolig skillnad om du frågar mig. Sen bygger även spännet på länken helt annorlunda och länken bärs smidigare, något som sällan nämns. Jag bifogar någon bild för att se skillnaden tydligt.
Uttagen 97 ja.
Tack, tack! Full-set dessutom och ser i mina ögon orörd ut (även marknadsförd som det).Den såg jättefin ut, grattis! Var köpte du den? Det finns ju inte direkt många Polar till salu i Sverige längre.
Vad roligt, grattis igen!Tack, tack! Full-set dessutom och ser i mina ögon orörd ut (även marknadsförd som det).
Jag har haft bevakning på Chrono24 sedan i somras på just dessa serier över 97-98 med kravet full-set, bra skick och orörd. Det har annonserats två vita som har matchat dessa krav, där den första av oförklarliga skäl precis polerades av den italienska handlaren.
Den sitter skönare än 16610 då den har en lite mer slimmad boett, samma boett som GMT. Jag har två 16570 och har haft en 16610 i 9 år innan.
Tack! Som staafen nämner är caset mindre och inte lika högt som 16610, vilket gör en otrolig skillnad om du frågar mig. Sen bygger även spännet på länken helt annorlunda och länken bärs smidigare, något som sällan nämns. Jag bifogar någon bild för att se skillnaden tydligt.
Uttagen 97 ja.
Då är man på banan igen, med vad jag anser är den bästa serien av just 16570. I slutet av 90-talet kom dessa med lugghål, tritium och även det nya låset i spännet, som introducerads däromkring.
Undrar varför den nedersta aldrig blir såld..Såg några prisvärda på Blocket
Någon utforskare där ute som söker ny handledskamrat?
Har dessa två som ska lämna och vill ge förtur här i gruppen
Övre: K-serie ifrån 2001. SEL & Lugholes. Kommer med Innerbox, ytterbox, instruktionsbok & Tag. Okänd servicehistorik.
Nedre: Z-serie ifrån 2007. Graverad rehaut & 3185-verk (!!!!!) - väldigt ovanlig kombination. Enda i sverige? Kommer med Box & två äkthetsintyg/värderingar. Ett ifrån Urmakare kvarneberg i 2017 och ett som blev gjort av mig vid köp, på Kaplans i 2019.
/S
Testa läder istället!Natoband.
Det är dessvärre inget för mig, inte på en halvmodern Explorer i alla fall.Testa läder istället!
Hjälpte min vän att köpa en 16550 igår, kul med box papper o org kvitto kvar
Länken kommer må bra av ett dopp i ultraljudstvätten