S
Staafen
Guest
Jag hade en av varje och valde att behålla den svarta. Båda är väldigt bra dock!Tackar! Uppskattar att tavla och hela klockans intryck är så matt tillsammans med krämigt index
Vad köpte du istället?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hade en av varje och valde att behålla den svarta. Båda är väldigt bra dock!Tackar! Uppskattar att tavla och hela klockans intryck är så matt tillsammans med krämigt index
Vad köpte du istället?
Jag hade en av varje och valde att behålla den svarta. Båda är väldigt bra dock!
Haha jag förstår det! Jag hade den vita ett bra tag och gillade den skarpt men den svarta har något speciellt tycker jag. Men jag älskar båda!I mina öron låter det som ett klassiskt felbeslut
Bild från tidigare. Funderat lite om jag inte hellre skulle haft Tritium...
Har inte valt än, men funderar om jag ska sälja denna och köpa en med tritium istället.Nyfiken, vad valde du istället?
Härlig bild!!Bild från tidigare. Funderat lite om jag inte hellre skulle haft Tritium...
https://www.pantbanken.se/auktioner...20&offset=0&kontor=&sortering=&listposition=5
Om någon missat denna och vill vara med så är det två dagar kvar.
Explorer II för mig är nog den enda klockan där jag föredrar vit tavla över svart, herregud vad fin den är i vitt.
Verkligen , intressant hur en så liten detalj kan påverka helhetsintrycket.Det är något speciellt med den framförallt tillsammans med Tritium. Daytona, Milgauss men även andra märken blir så ”shiny/glossy” i känslan vad gäller vit tavla.
En viktig detalj är de svarta cirklarna runt index mot det svarta i bezeln
Varför välja? Nu har jag ju iofs sålt den vita!Explorer II för mig är nog den enda klockan där jag föredrar vit tavla över svart, herregud vad fin den är i vitt.
Jag skulle bedömma den som polerad, speciellt om man kollar höger nedre bandhorn.
Ni med erfarenhet och skarpt seende... Vad tror ni om detta exemplar av Explorer 2. Är den polerad eller ej?
Definitivt inte opolerad.
Ni med erfarenhet och skarpt seende... Vad tror ni om detta exemplar av Explorer 2. Är den polerad eller ej?
Jag säger som de två ovan. Fint exemplar men inte opolerad.
Snyggt, måste säga att 16570 Polar passar på mycket men bäst är den nog på länk. Iofs så är det nästan så med alla RolexTillbaka på länk.
Grattis gubben!Vilse i Göteborg joinar jag gemenskapen med en svart Expy utrustad med 3186. Har haft Polar innan, vet inte vilken som är bäst men en sak vet jag, 16570 är en grym klocka oavsett färg.
Tack tack! Du har varit en bidragande faktor i mitt sug efter dennaGrattis gubben!
Tack, vad roligt att höra! Nu blev jag lite sugen och plockade fram den efter mer en månad i lådan. 16570 har verkligen något speciellt och personligen föredrar jag svart efter att ha ägt båda.Tack tack! Du har varit en bidragande faktor i mitt sug efter denna
Klart du ska göra det! Njut av den där, riktigt fin!Tack, vad roligt att höra! Nu blev jag lite sugen och plockade fram den efter mer en månad i lådan. 16570 har verkligen något speciellt och personligen föredrar jag svart efter att ha ägt båda.
Behåll! Vi har båda gjort samma misstag och sålt för att sedan köpa tillbaka. Som @Staafen säger, det är något speciellt med dessa.Kanske ska behålla min ändå..?
Kommer inte riktigt på vad jag skulle ersätta den med?
Detta är min 8e 16570 så du har en poängKlart du ska göra det! Njut av den där, riktigt fin!
Behåll! Vi har båda gjort samma misstag och sålt för att sedan köpa tillbaka. Som @Staafen säger, det är något speciellt med dessa.
Jag kommer nog behålla min, den är för bra för att sälja!Kanske ska behålla min ändå..?
Kommer inte riktigt på vad jag skulle ersätta den med?
Du är i klass med mig och Speedmaster. Tror det är 7-8 nu.Detta är min 8e 16570 så du har en poäng