• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Tackar! Uppskattar att tavla och hela klockans intryck är så matt tillsammans med krämigt index:)

Vad köpte du istället?
Jag hade en av varje och valde att behålla den svarta. :) Båda är väldigt bra dock!
20200425_172149-01.jpeg
20200403_064519-02.jpeg

Explorer II för mig är nog den enda klockan där jag föredrar vit tavla över svart, herregud vad fin den är i vitt. :)

Det är något speciellt med den framförallt tillsammans med Tritium. Daytona, Milgauss men även andra märken blir så ”shiny/glossy” i känslan vad gäller vit tavla.

En viktig detalj är de svarta cirklarna runt index mot det svarta i bezeln
:)

Tack, vad roligt att höra! Nu blev jag lite sugen och plockade fram den efter mer en månad i lådan. 16570 har verkligen något speciellt och personligen föredrar jag svart efter att ha ägt båda.
20200704_210610-01.jpeg
Klart du ska göra det! Njut av den där, riktigt fin!
Kanske ska behålla min ändå..?

Kommer inte riktigt på vad jag skulle ersätta den med?

B3934711-5677-4BD6-B72A-88CF2C1A7247.jpeg
Behåll! Vi har båda gjort samma misstag och sålt för att sedan köpa tillbaka. Som @Staafen säger, det är något speciellt med dessa.

Tillbaka
Topp