Grattis!! Roligt att du hittade en trots att det inte var minVilse i Göteborg joinar jag gemenskapen med en svart Expy utrustad med 3186. Har haft Polar innan, vet inte vilken som är bäst men en sak vet jag, 16570 är en grym klocka oavsett färg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis!! Roligt att du hittade en trots att det inte var minVilse i Göteborg joinar jag gemenskapen med en svart Expy utrustad med 3186. Har haft Polar innan, vet inte vilken som är bäst men en sak vet jag, 16570 är en grym klocka oavsett färg.
Tack! Din var också fin och bra pris!Grattis!! Roligt att du hittade en trots att det inte var min
Riktigt illa!UretVintage har väl aldrig fått någon medalj för sina beskrivningar men denna har inte många rätt. Det är för dåligt tycker jag av en handlare att ha så felaktig och bristfällig information. (Urverket, claspen, tavlan osv)
https://www.uretvintage.se/rolex-explorer-ii-pv-359062.html
UretVintage har väl aldrig fått någon medalj för sina beskrivningar men denna har inte många rätt. Det är för dåligt tycker jag av en handlare att ha så felaktig och bristfällig information. (Urverket, claspen, tavlan osv)
https://www.uretvintage.se/rolex-explorer-ii-pv-359062.html
Nr 1 av 1, special edition ++Inte bara världens billigaste 16570 med 3186, därtill 3186 med holes case och ograverad rehaut!
Köp först, stäm sedan, säger jag!
Jag kollade upp det tidigare. 5800kr inkl montering.Svarta tavlan är riktigt bra, funderar dock på att köpa till en vit också så slipper jag göra som @Staafen och köpa två 16570 Är det någon som har köpt en extra tavla och kan berätta vad kalaset går på med byte?
Tack, inte så farligt!Jag kollade upp det tidigare. 4800kr inkl montering.
Skrev fel, 5800kr skulle det stå. Se svaret ovan.Tack, inte så farligt!
Sjukt. Gå till annan AD så får du behålla båda för samma pris.Jag kollade upp det tidigare. 5800kr inkl montering.
Svar från Nymans:
Hej,
Tack för ditt mail och hoppas att du har haft en fin helg!
Det går att byta den utan större problem, dock har vi inte tavlan i lager. Leveranstiden är ca 4 veckor.
Priset för den nya tavlan är 5800Kr och då skickas din svarta tillbaka till Rolex då priset är baserat på inbyte med den tavla som sitter i klockan. Vill du å andra sidan behålla din originaltavla så läggs 40% på priset vilket då slutar på 8120KR. Visarna är samma för bägge tavlor och behöver därmed inte bytas om de inte är slitna.
Låt mig veta hur du önskar göra så hörs vi snart,
Så är det säkert, jag är dock inte intresserad av att byta.Sjukt. Gå till annan AD så får du behålla båda för samma pris.
Jag rättade honom gällande visarna men priset är inkl. visareTack, inte så farligt!
Edit, såg ditt tillägg nu. Det där är trist, att man ska behöva betala 40% extra för att få behålla den gamla. Dom skriver att det är "samma" visare men det stämmer väl inte då den vita tavlan har svarta visare?
Jag tror eventuellt att Rob kan låta dig behålla tavlan för samma pris, dvs 5800kr.Svarta tavlan är riktigt bra, funderar dock på att köpa till en vit också så slipper jag göra som @Staafen och köpa två 16570 Är det någon som har köpt en extra tavla och kan berätta vad kalaset går på med byte?
Snygg på gummi. Vad är det för gummi du kör till. Sugen på något liknande till min.
Chansar på gummi från FeskarnSnygg på gummi. Vad är det för gummi du kör till. Sugen på något liknande till min.
Snygg på gummi. Vad är det för gummi du kör till. Sugen på något liknande till min.
Korrekt. Levererat ihop med GT.Chansar på gummi från Feskarn
Fan vilka sjuka priser. Sist jag bytte en tavla så kostade det 650kr inkl trycktest och det är hos en urmakare som är AD för både Seiko, Breitling, Omega mfl. så ingen liten hemmafixare. Då hade jag inte ens köpt tavlan av dem, den hade jag fixat på annat håll.De tar sedan 2500kr för endast montering om du vill byta igen.
Man kan säkert komma ner i pris om man väljer en icke Rolex-AD men de tar 2500kr iaf. Sjukt!Fan vilka sjuka priser. Sist jag bytte en tavla så kostade det 650kr inkl trycktest och det är hos en urmakare som är AD för både Seiko, Breitling, Omega mfl. så ingen liten hemmafixare. Då hade jag inte ens köpt tavlan av dem, den hade jag fixat på annat håll.
Jag förstår inte varför det skulle vara dyrare att byta tavla på en Rolex. Det är väl knappat svårare eller tar längre tid än på någon annan klocka? Kan de ta betalt så gör de väl det, lär ju vara en bra timpeng.Man kan säkert komma ner i pris om man väljer en icke Rolex-AD men de tar 2500kr iaf. Sjukt!
Håller med!Jag förstår inte varför det skulle vara dyrare att byta tavla på en Rolex. Det är väl knappat svårare eller tar längre tid än på någon annan klocka? Kan de ta betalt så gör de väl det, lär ju vara en bra timpeng.
Vilken årgång är det där? Swiss Made men utan SEL?Tjena klubben! Haft min i några år men ganska sparsamt använd. Svarta urtavlan är snygg, Men den vita ändå...
Kommer inte ihåg faktiskt.. Box/cert är i förrådet men om jag försöker minnas skulle jag säga W serie, så tillverkad 95? Har för mig att den är uthämtad -98 också. Men har inga referenspunkter så kanske pratar i nattmössan.Vilken årgång är det där? Swiss Made men utan SEL?
Ok då är tavlan utbytt isf. Om jag minns rätt var det T<25 fram till och med 98, Swiss Only 99-00 (utan SEL) sedan från 00 och framåt Swiss Made med SEL.Kommer inte ihåg faktiskt.. Box/cert är i förrådet men om jag försöker minnas skulle jag säga W serie, så tillverkad 95? Har för mig att den är uthämtad -98 också. Men har inga referenspunkter så kanske pratar i nattmössan.
Tack! Det tycker jag medOk då är tavlan utbytt isf. Om jag minns rätt var det T<25 fram till och med 98, Swiss Only 99-00 (utan SEL) sedan från 00 och framåt Swiss Made med SEL.
Oavsett så är det en riktigt trevlig klocka!
Ok då är tavlan utbytt isf. Om jag minns rätt var det T<25 fram till och med 98, Swiss Only 99-00 (utan SEL) sedan från 00 och framåt Swiss Made med SEL.
Oavsett så är det en riktigt trevlig klocka!