• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Håller med. Antingen är det SEL eller så är det non SEL med utbytt tavla :) stora frågor i nörderiet.
Haha ja precis, nu är vi nördar!

Om jag minns rätt så är det:
Ca. 81-98 var det T<25 dial med non SEL.
99-00 Swiss Only dial och SEL.
01-03 Swiss Made dial med lug holes och SEL.
04-10 Swiss Made dial utan lug holes och SEL.

Haha ja precis, nu är vi nördar!

Om jag minns rätt så är det:
Ca. 81-98 var det T<25 dial med non SEL.
99-00 Swiss Only dial och SEL.
01-03 Swiss Made dial med lug holes och SEL.
04-10 Swiss Made dial utan lug holes och SEL.
Ja men det är gött, någon ska ju ha koll! Inte viktigt för mig, särskilt när det reflekteras i priset på ett rimligt sätt. Köpt på forumet här till vad jag uppfattade det då lite under marknadspris:)

Ja men det är gött, någon ska ju ha koll! Inte viktigt för mig, särskilt när det reflekteras i priset på ett rimligt sätt. Köpt på forumet här till vad jag uppfattade det då lite under marknadspris:)
Det spelar ju faktiskt ingen roll så länge man är nöjd och den ser jättefin ut. Tycker fortfarande att det är en klart underskattad och underprisad modell.

066E52F2-6202-47EC-830A-B6D2A4EEDB5F.jpeg

Fått hem den där godingen från 1999, riktigt skarp. Helt komplett, kvitto från köpet på Nymans ur och allt som kom med sedan ny. Lapp kvar under helt intakt. Efter rengöring blev den magisk.

Senast ändrad:
066E52F2-6202-47EC-830A-B6D2A4EEDB5F.jpeg

Fått hem den där godingen från 1999, riktigt skarp. Helt komplett, kvitto från köpet på Nymans ur och allt som kom med sedan ny. Lapp kvar under helt intakt. Efter rengöring blev den magisk.
Stort grattis! :woot:

Lite intressant att även denna har non sel och Swiss Made dial.

:):):)
Du fick aldrig lära dig att inte lägga sig i andras affärer märker jag.

Nu hänger jag inte med. 1. Slutpriset var inte hemligt, uppenbarligen står det klart och tydligt var det blev 2. Var skriver du att du inte vill outa slutpriset? Och varför skulle det vara hemligt.

Du får nog göra affärer på andra ställen än auktion om du vill att priset ska vara hemligt.

Några repor osv men inga major issues med skicket på första? Tror polerad på andra men har inte så bra ögon för det. Men vad spelar det för roll, särskilt om man knappt kan se det?

:):):)

Nu hänger jag inte med. 1. Slutpriset var inte hemligt, uppenbarligen står det klart och tydligt var det blev 2. Var skriver du att du inte vill outa slutpriset? Och varför skulle det vara hemligt.

Du får nog göra affärer på andra ställen än auktion om du vill att priset ska vara hemligt.

Det är väl känsligt att överbetala för en franken.

Ett hopplock av andra klockor. Som diskuterats ovan ska 16570 inte existera i kombinationen Swiss Made-tavla och utan SEL. Antingen franken eller servicetavla alltså.
Vet inte hur kunnig du är men låter väl tvärsäkert för min smak. Servicetavla om det är så, är ju långt från samma sak som franken...
Bara av intresse (har inte så bra koll).
Vilket år är länken/spännet från?

Ett hopplock av andra klockor. Som diskuterats ovan ska 16570 inte existera i kombinationen Swiss Made-tavla och utan SEL. Antingen franken eller servicetavla alltså.

Alltid lika trevlig. Men att hoppas att det vore en hittills okänd transitionalmodell är nog naivt.
Precis som redan nämnt så är det ju ingen franken. Sen att den 99 kom med en Swiss Made tavla är ju inte säkert men en luminova eller super luminova är väl inte hela världen. Huvudsaken är väl att den är orginal eller?

Tillbaka
Topp