• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Den bärs som en 16710 då det är samma boett, riktigt skön faktiskt. Den sitter lite mer slimmat än 16610 faktiskt, jag har ju båda och har jämfört. Du kan få testa min någon dag.
Da er det som jag kommer ihåg. Borde kännas en del mindre enn 214270 iaf i og med at den inte har någon bezel :) Hadde varit grymt. Båda dine ser riktigt bra ut :)
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Da er det som jag kommer ihåg. Borde kännas en del mindre enn 214270 iaf i og med at den inte har någon bezel :) Hadde varit grymt. Båda dine ser riktigt bra ut :)
Just 214270 tycker jag bär väldigt stort. 39mm låter inte farligt, men det är något i proportionerna och typ av klocka som gör att jag tycker den bär större än både 5- och 6- siffriga Sub/Gmt. Jag sådle min 214270 av den anledningen, men behöll samtidigt en 44mm ”bettarini” Panerai som jag tyckte var mer proportionerlig på armen. :rolleyes:
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Da er det som jag kommer ihåg. Borde kännas en del mindre enn 214270 iaf i og med at den inte har någon bezel :) Hadde varit grymt. Båda dine ser riktigt bra ut :)
Ja jag tror absolut att den upplevs betydligt mindre än Exp1 och dessutom sitter mycket skönare. Har hört att många upplever Exp1 som lite klumpig.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Just 214270 tycker jag bär väldigt stort. 39mm låter inte farligt, men det är något i proportionerna och typ av klocka som gör att jag tycker den bär större än både 5- och 6- siffriga Sub/Gmt. Jag sådle min 214270 av den anledningen, men behöll samtidigt en 44mm ”bettarini” Panerai som jag tyckte var mer proportionerlig på armen. :rolleyes:

Ja jag tror absolut att den upplevs betydligt mindre än Exp1 och dessutom sitter mycket skönare. Har hört att många upplever Exp1 som lite klumpig.

Tycker den känns typ som en 5-siffrig sub, men ser större ut pga den store tavlan. Den känns betydligt mindre og skönare enn en 6-siffrig sub, men det er nok mest pga bandhornen og at suben er veldig klumpig.
 
Under ett Teams-möte kände jag att jag var tvungen att byta. Vad tror ni? Hittar man svamp med grönt armband?
IMG_20200903_160013~3.jpg
 
Topp