• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Nu ligger det en på Kaplans också, utan chillande rotor ;)
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3790/vara/1679507
Från samma år som min gamla! :D
20200403_064429-01.jpeg

Tack, det är något speciellt med tritium, lugholes och non SEL. Klockan blir mer vintage i känslan, mer rasslig och mindre "perfekt" samt upplevs mindre på handleden.
Ja den känns och helt klart mer vintage ut. Mindre på handleden vet jag inte om jag håller med om, inget jag upplevt iaf efter att ha haft båda samtidigt.

OK, du som haft båda hur upplever du skillnaden mellan Lugholes vs icke (bandhornen är mindre på versioner med lugholes eller hur?) samt SEL vs Non SEL?
Det är som du beskriver, den gamla känns mer vintage och jag upplevde alltid den nya som lite mer robust (kan ha varit inbillning). Gällande bandhornen så tror jag att de är lika tjocka med och utan, men det var faktiskt en sak jag inte är hundra på nu när du säger det. När jag jämför på mina bilder där de är bredvid varandra så ser de lika tjocka/breda ut. Jag föredrar SEL då den känns mer stabil och robust men det är ju helt en smaksak. Vissa gillar utan SEL och det kan jag förstå helt.

Tillbaka
Topp