S
Staafen
Guest
Från samma år som min gamla!Nu ligger det en på Kaplans också, utan chillande rotor
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3790/vara/1679507
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Från samma år som min gamla!Nu ligger det en på Kaplans också, utan chillande rotor
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3790/vara/1679507
Din gamla ser dock en aning skarpare ut!Från samma år som min gamla!
Än den på Kaplans menar du? Min gamla Polar var med största sannolikhet opolerad och mycket väl omhändertagen. Jag lät serva den en gång hos AD men då utan polering.Din gamla ser dock en aning skarpare ut!
Ångrar mig fortfarande ibland att jag inte köpte den av dig när chansen fanns!Än den på Kaplans menar du? Min gamla Polar var med största sannolikhet opolerad och mycket väl omhändertagen. Jag lät serva den en gång hos AD men då utan polering.
Sorry! Han som köpte den kommer nog inte sälja, vilket känns riktigt bra.Ångrar mig fortfarande ibland att jag inte köpte den av dig när chansen fanns!
Hahah, jag själv som valde att hoppa och det är ju skönt att den nya ägaren är nöjd!Sorry! Han som köpte den kommer nog inte sälja, vilket känns riktigt bra.
Exakt, samma år men din var betydligt finare var det jag försökte förmedlaÄn den på Kaplans menar du? Min gamla Polar var med största sannolikhet opolerad och mycket väl omhändertagen. Jag lät serva den en gång hos AD men då utan polering.
Misstänkte att det var de du menade. Stort tack!Exakt, samma år men din var betydligt finare var det jag försökte förmedla
Intressant hur klockan nästan ser "naken" ut...Kom igen nu Explorers, visa er skönheter idag! Här kommer en där GMT gömt sig.
Ja den röda detaljen gör mycket faktiskt!Intressant hur klockan nästan ser "naken" ut...
Grym!Här kommer min Polar, också rätt skarp faktisk
Ja den känns och helt klart mer vintage ut. Mindre på handleden vet jag inte om jag håller med om, inget jag upplevt iaf efter att ha haft båda samtidigt.Tack, det är något speciellt med tritium, lugholes och non SEL. Klockan blir mer vintage i känslan, mer rasslig och mindre "perfekt" samt upplevs mindre på handleden.
Ja den känns och helt klart mer vintage ut. Mindre på handleden vet jag inte om jag håller med om, inget jag upplevt iaf efter att ha haft båda samtidigt.
Det är som du beskriver, den gamla känns mer vintage och jag upplevde alltid den nya som lite mer robust (kan ha varit inbillning). Gällande bandhornen så tror jag att de är lika tjocka med och utan, men det var faktiskt en sak jag inte är hundra på nu när du säger det. När jag jämför på mina bilder där de är bredvid varandra så ser de lika tjocka/breda ut. Jag föredrar SEL då den känns mer stabil och robust men det är ju helt en smaksak. Vissa gillar utan SEL och det kan jag förstå helt.OK, du som haft båda hur upplever du skillnaden mellan Lugholes vs icke (bandhornen är mindre på versioner med lugholes eller hur?) samt SEL vs Non SEL?
Kanske inga direkt vettiga svar men det är mer än smaksak skulle jag säga.OK, du som haft båda hur upplever du skillnaden mellan Lugholes vs icke (bandhornen är mindre på versioner med lugholes eller hur?) samt SEL vs Non SEL?
Jag undrar om inte non-rehaut, lugholes och sel är den bästa kombon på 16570.Kul när den här tråden är på första sidan
Den svarta är bra!
Din var fin! Måste vara 09-10?Jag undrar om inte non-rehaut, lugholes och sel är den bästa kombon på 16570.
Utan tvekan en av Rolex just nu mest underprisade modeller även om de gått upp mycket senaste åren.Jag undrar om inte non-rehaut, lugholes och sel är den bästa kombon på 16570.
Yes, det är en random series. För mig är det den bästa exp2an då den nya är för stor. En 1655 har jag inte provat förvisso...Din var fin! Måste vara 09-10?
Ja den är verkligen grym 16570! Köpte du din nyligen?Yes, det är en random series. För mig är det den bästa exp2an då den nya är för stor. En 1655 har jag inte provat förvisso...
Jag har inte testat 1655 men tror säker att den känns som en 16570 utan SEL på armen.Yes, det är en random series. För mig är det den bästa exp2an då den nya är för stor. En 1655 har jag inte provat förvisso...