• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Pippo

Omega
2-Faktor
D9C08315-2809-467C-B31C-DE7A44DBEC92.jpeg

/J
 
Hej,

Jag har en del färglossning på vridningen (vissa siffror) på min Explorer och undrar om någon har en idé var man kan åtgärda det? AD? Någon uppfattning om vad det kan tänkas kosta?

mvh
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Hej,

Jag har en del färglossning på vridningen (vissa siffror) på min Explorer och undrar om någon har en idé var man kan åtgärda det? AD? Någon uppfattning om vad det kan tänkas kosta?

mvh
Man kan fylla i siffrorna men det håller oftast inte så bra. Vet ej vad AD tar för detta men inte mycket. Du kan även byta bezeln men behåll isf den gamla. Detta kostar ca. 3000kr om jag minns rätt.
 

Karl-Alfred

Omega
2-Faktor
Jag frågade och fick behålla min utan några extra kostnader. Annars hade jag inte bytt! 😁

Nice! Står såhär på kostnadsförslagen från Nymans.

"Utbytta delar returneras ej.
Alla komponentpriser baseras på utbytesbasis."

En bekant lämnade in sin fyrsiffriga GMT med skönt blekt bezel, bezeln skulle behållas av Rob om de bytte. Han valde att inte byta :)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Nice! Står såhär på kostnadsförslagen från Nymans.

"Utbytta delar returneras ej.
Alla komponentpriser baseras på utbytesbasis."

En bekant lämnade in sin fyrsiffriga GMT med skönt blekt bezel, bezeln skulle behållas av Rob om de bytte. Han valde att inte byta :)
Jag servade hos Rob och bad att få behålla den gamla och då var det inga problem iaf. Det var iof 2019 men redan då ville de vanligtvis behålla utbytta delar.
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Ja precis, utplockad 2009 :)
Den är faktiskt i otroligt bra skick och det finns en anledning till det. Jag köpte klockan av min fd chef, som i sin tur var den som plockade ut klockan från AD år 2009. Tilläggas ska också att detta är en snubbe där pengar är långt ifrån ett problem. Så efter att han kommit hem med sin nyinförskaffade dinka och provat den i lugn och ro så tyckte han inte att den passade längre vilket medförde att den blev inkastad i kassaskåpet tills vidare. Den blev liggande i det kassaskåpet i 10 år medan han roterade runt bland sina andra rollar, hublots, omegor mm. Av någon anledning började jag och han prata klockor efter något avdelningsmöte år 2019 och han visade en bild på sin samling. Jag tyckte att jag skymtade en 16570 bland alla lyxklockor och frågade om den var till salu då jag varit på jakt efter en i bra skick under en längre tid. Det ena ledde till det andra och vips så var den min. Så den var mer eller mindre orörd innan jag började använda den för två år sedan
 
Topp