• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Man börjar ju bli sugen igen!
giphy.gif

En fråga som dykt upp hos mig i jakten på min polar, är att jag har märkt att vissa bandhorn har en "extra" fasning (likt denna) samt andra har bara en kant. Någon som vet vilka år vardera varianter tillverkades, alternativt om de med bara en kant bara är "wear n tear" dvs förslitning eller rent av sämre polering?

En fråga som dykt upp hos mig i jakten på min polar, är att jag har märkt att vissa bandhorn har en "extra" fasning (likt denna) samt andra har bara en kant. Någon som vet vilka år vardera varianter tillverkades, alternativt om de med bara en kant bara är "wear n tear" dvs förslitning eller rent av sämre polering?
Tror det är dåligt/för mycket polerade klockor som saknar fasningen - men jag kan ha fel

Tillbaka
Topp