• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

På min är det rehaut. Vad är grejen? Smått obegripligt. Det ger mig ingenting, eftersom det inte syns om man inte aktivt sitter och kikar.

På min är det rehaut. Vad är grejen? Smått obegripligt. Det ger mig ingenting, eftersom det inte syns om man inte aktivt sitter och kikar.
Tycker tvärtom. Tycker det syns rätt tydligt, vilket blir rätt kladdigt runt tavlan i mitt tycke
Vet inte om Rolex lade till det för att göra det svårare att göra kopior? Eller var det rent av en design grej?

Dubbelpostar! Har fått fnatt för GMT klockor. Kanske dags för en Tudor GMT härnäst?

20210503_140605-01.jpeg
Snyggt, kul med en av varje! Helgrym klocka.

Tackar! Får rocka vita vår/sommar och svarta höst/vinter 🙂 svarta är dock fortfarande favoriten.
Har svårt att välja en favorit, därav skulle det vara perfekt med två. En vacker dag kanske Ove lättar på lädret men just nu får jag nöja mig med Polar. Svårslagen sommarklocka, även om jag tycker den gifter sig bra i vårat vita landskap vintertid också.
IMG_20210428_172617_858.jpg

Nej det är väl ingen grej egentligen men för egen del så vore det roligt av anledningen ovan.

Men allvarligt, väljer man ExpII efter om det är rehaut eller ej? Är det en ekonomisk grej – är de ovanligare?

Min är inte till salu. Jag har hunnit skapa mig många minnen ihop med den, så den blir kvar oavsett rehautens vara eller icke vara.

Men allvarligt, väljer man ExpII efter om det är rehaut eller ej? Är det en ekonomisk grej – är de ovanligare?

Min är inte till salu. Jag har hunnit skapa mig många minnen ihop med den, så den blir kvar oavsett rehautens vara eller icke vara.
Hur jag väljer mina klockor ska andra skita i!

Men tanken är att den skulle vara en keeper till barnen och matchar då min 16610.

Har svårt att välja en favorit, därav skulle det vara perfekt med två. En vacker dag kanske Ove lättar på lädret men just nu får jag nöja mig med Polar. Svårslagen sommarklocka, även om jag tycker den gifter sig bra i vårat vita landskap vintertid också.
IMG_20210428_172617_858.jpg
Det stämmer bättre faktiskt. Får bli polar vinter/sommar och svarta vår/höst istället 🙂

Hur jag väljer mina klockor ska andra skita i!

Men tanken är att den skulle vara en keeper till barnen och matchar då min 16610.
Det var inte riktat direkt mot dig, utan en fråga om hur folk generellt gör. Rolex är speciellt, och jag är totalt novis på märket (av just denna anledningen). Det verkar som att vissa saker är bättre eller mer eftertraktat av oklar anledning. Z- och Y-serier, med rehaut och utan, med hål i bandhornen och utan. Vad jag förstår byttes lysmassa nånstans på vägen också?

Jag kanske läser in för mycket. Jag ser trådar där det finns smeknamn för allt hos Rolex modeller. Något är unikt med en halv millimeter längre sekundvisare, ett bandhorn är pyttelite bredare, en text ser lite annorlunda ut och plötsligt är klockan oändligt mycket bättre än de som saknar dessa egenskaper. I praktiken ser klockan likadan ut om man inte vet vad man ska titta efter.

Senast ändrad:
Jag har precis klippt en 16579 Polar häromdagen, har haft både vita och svarta tidigare men mest saknat den vita så det fick bli en Polar igen, rehaut el inte var inget jag sökte men den har det, det var en klocka i bra skick och fullset jag var ute efter. Får tyvärr lida en vecka till innan jag har den i handen...
Har alltid upplevt att läsbarheten är lite bättre på dom vita, ffa GMT visaren försvinner lite mot det svarta men det kanske är mer relaterat till min synförmåga. Svårt att gå fel med någon av dom hursomhelst, men rehaut och vitt är lite bättre 😉

Tillbaka
Topp