• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Jag har precis klippt en 16579 Polar häromdagen, har haft både vita och svarta tidigare men mest saknat den vita så det fick bli en Polar igen, rehaut el inte var inget jag sökte men den har det, det var en klocka i bra skick och fullset jag var ute efter. Får tyvärr lida en vecka till innan jag har den i handen...
Har alltid upplevt att läsbarheten är lite bättre på dom vita, ffa GMT visaren försvinner lite mot det svarta men det kanske är mer relaterat till min synförmåga. Svårt att gå fel med någon av dom hursomhelst, men rehaut och vitt är lite bättre 😉
Ja, jag har också ägt både svart och vit men jag saknar bara den vita. Var aldrig något fan av den svarta :)

Jag har precis klippt en 16579 Polar häromdagen, har haft både vita och svarta tidigare men mest saknat den vita så det fick bli en Polar igen, rehaut el inte var inget jag sökte men den har det, det var en klocka i bra skick och fullset jag var ute efter. Får tyvärr lida en vecka till innan jag har den i handen...
Har alltid upplevt att läsbarheten är lite bättre på dom vita, ffa GMT visaren försvinner lite mot det svarta men det kanske är mer relaterat till min synförmåga. Svårt att gå fel med någon av dom hursomhelst, men rehaut och vitt är lite bättre 😉
Säg gärna till när du vill sälja den! 😁

Tycker tvärtom. Tycker det syns rätt tydligt, vilket blir rätt kladdigt runt tavlan i mitt tycke
Vet inte om Rolex lade till det för att göra det svårare att göra kopior? Eller var det rent av en design grej
På min är det rehaut. Vad är grejen? Smått obegripligt. Det ger mig ingenting, eftersom det inte syns om man inte aktivt sitter och kikar.
Jag gillar rehaut, det livar upp tycker jag 😍 och jag tror det har just med att det ska vara svårare att göra kopior

Om någon har en 16570 med svart tavla och gärna inte äldre än Z-serie (2005-2006) och hellre vill ha en polar kan man ju alltid höra av sig till mig :)
IMG_5140.jpg

Är det polaren som låg ute precis? Hängde inte riktigt med där, 2014 men utan rehaut, nya certet men gamla lådan? Ser ju helt fantastisk ut i skicket. Stort grattis!
Yes
Finns en förklaring, samt något jag fick googla mig till.
Det är en late D serie (2006) som plockades ut i Japan Jan 2014.
Vad gäller boxen och certet fick jag googla mig till. Verkade som att övergången till nya kortet startade just då och höll på till 2008. Samt, att Rolex ADs var tvungna att byta ut pappers garantin mot kort på äldre osålda klockor. (källa millenary watches samt en del trådar på rolexforums.com).

Dvs ingen rehaut pga d serie.
Box pga d serie
Kort pga utbyte från Rolex

Å tack! 🙂

Yes
Vad gäller boxen och certet fick jag googla mig till. Verkade som att övergången till nya kortet startade just då och höll på till 2008. Samt, att Rolex ADs var tvungna att byta ut pappers garantin mot kort på äldre osålda klockor. (källa millenary watches samt en del trådar på rolexforums.com).

Box pga d serie

Å tack! 🙂

Misstänkte att det var något sånt, alltid klurigt när cert-året skiljer sig med tillverkningsåret :)

Oavsett, ruggigt fint ex.

Yes

Box pga d serie

Å tack! 🙂
Jag kikade på denna och var lite fundersam, kontaktade även säljaren.
Boxarna började bytas ut 2004-2005 men vissa kan säkert ha gamla även in på 2006. Däremot är det lite underligt att den legat osålda hos en AD i 8-9år även om det då var en ohet modell. Sedan att utlova att den är opolerad är ju svårt när man inte har 100% koll på bakgrunden.

Men med det sagt så såg den jättefin ut så oavsett är det ett bra köp!

Jag kikade på denna och var lite fundersam, kontaktade även säljaren.
Boxarna började bytas ut 2004-2005 men vissa kan säkert ha gamla även in på 2006. Däremot är det lite underligt att den legat osålda hos en AD i 8-9år även om det då var en ohet modell. Sedan att utlova att den är opolerad är ju svårt när man inte har 100% koll på bakgrunden.

Men med det sagt så såg den jättefin ut så oavsett är det ett bra köp!

Om den är opolerad låter jag vara osagt, då mitt öga inte är tillräckligt tränat för det. Enda jag kan jämföra med är min svarta 16570, och då är Polaren ny i jämförelse. Den är i riktigt bra skick 🙂

Är det någon här som har en 16570 med graverad rehaut i nära nyskick?

Tillbaka
Topp