• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Jag gillar verkligen 16570 och har ägt två men jag skulle välja 16610 alla dagar i veckan.
:heart:
Screenshot_20210517-213525_Gallery.jpg

Denna var ju rund och fin i kanterna eller vad säger ni?

Rund är också en form! ;)

Jag skickade just tillbaks en klocka till Millenary då de inte berättade/själva hade sett att den var fulpolerad. Denna ser man dock tydligt på bilden :)

Vilket jävla mörker. Tog igår kväll båten över till Gotland för lite minisemester med familjen. Jag hade inte så mycket tid mellan att jag kom hem från jobbet tills vi skulle åka mot båten men ett snabbt klockbyte hinner man såklart alltid med. Bytte ut Aqua Terran mot Polaren som fick agera semesterdinka denna gång. Då klockan ändå var ganska sent på kvällen brydde jag mig inte om att ställa den (jag menar, det är ju både GMT-visare och datum och grejer som ska ställas in så det tar ju eeevigheter😁) . Resan över pölen gick bra som vanligt och direkt när vi kom fram till vårat hus var det långt efter läggdags. Vaknade runt 9 imorse och börjar genast vrida upp klockan. När det sedan är dags att ställa tiden så tycker jag det går ovanligt trögt. Rätt som det är så försvinner motståndet i kronan och man hör hur kuggarna ”rappar över” utan att det händer någonting med visarna. Fuck. Skruvar in kronan igen och hoppas på att sekundvisaren fortfarande går åtminstone. Det gör den förstås INTE. Dubbelfuck. Så inte nog med att jag nu måste kosta på en nästan oanvänd klocka en dyr service, jag sitter även fast på en ö i FYRA dagar utan klocka. Vet dock inte vilket som är värst. Trippelfuck. Nåväl, ölen smakar ju i alla fall gott...
B7EAD0F2-101D-412A-9DD6-D737E328E47A.jpeg
Nu är den inlämnad, får kostnadsförslag på mejl inom 3 veckor. Ber till rolexgudarna att jag inte kommer bli ruinerad 😄

Tillbaka
Topp