Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är man van att köra pannor så kan jag ändå förstå att 16570 kan kännas liten. Personligen tycker jag lätt att detta är den bästa referensen då 216570 blir för klumpig och för mycket tavla, men alla är vi olika!Det här är en av mina favorit klockor eller? Hade en längre tillbaka och använde jämt, köpte denna för typ ett halvår sedan och har använt den kanske 5 dagar… märkligt för jag gillar allt med den eller? Körde även 216570 under ett år och stormtrivdes med den, är det mina större klockor som ställer till det, sjukt trist på en så trevlig klocka att den inte får mer tid. Måste försöka ge den mer tid nu i vinter annars kanske jag får söka mig till en 216570 igen… Vill ha en Explorer 2 Polar
Ja det är nog det som ställer till det, 40mm är ju inte litet egentligen. Behöver nog ge den lite mer tid.Är man van att köra pannor så kan jag ändå förstå att 16570 kan kännas liten. Personligen tycker jag lätt att detta är den bästa referensen då 216570 blir för klumpig och för mycket tavla, men alla är vi olika!
Ser bra utNytt in idag. Har hängt med i tråden ett tag men nu kan man bidra lite också.
Mycket stiligt!Nytt in idag. Har hängt med i tråden ett tag men nu kan man bidra lite också.
Tack så mycket!Mycket stiligt!
Stort grattis, kul att det blev en. Hur blev det med din 216570?Nytt in idag. Har hängt med i tråden ett tag men nu kan man bidra lite också.
Blev ett byte 216570 till 16570. Det va nog bra för annars hade jag nog suttit kvar med båda då jag gillar 216570, även om den är aningen stor.Stort grattis, kul att det blev en. Hur blev det med din 216570?
Bra val att byta kan jag tyckaBlev ett byte 216570 till 16570. Det va nog bra för annars hade jag nog suttit kvar med båda då jag gillar 216570, även om den är aningen stor.
Edit: Tack
Stort grattis, kul att det blev en. Hur blev det med din 216570?
Känns som ett bra byte som gett mervärde till både, jag gillade verkligen 16570 men den kändes lite för liten. Har haft 4st 216570 tidigare och den är precis lika perfekt den här gången så nu ska jag hålla i den.Blev ett byte 216570 till 16570. Det va nog bra för annars hade jag nog suttit kvar med båda då jag gillar 216570, även om den är aningen stor.
Edit: Tack
Jag har haft en VÄLDIGT skarp svart, vet inte om jag vågar säga opolerad då jag inte är någon expert. Men jag skulle kollegiala på att den var opoleradHej, riktigt kul och se era bilder!
Har vart på jakt efter en opolerad svart 16570 ett tag men dom dyker sällan upp. Har skrivit till dom flesta på C24. Funderar på en NOS, även om det blir bra dyrare... Någon som har erfarenhet av ovanstående?
Posta gärna fler bilder och berätta om den är polerad eller inte. Alltid kul med inspiration
Mvh.
Riktigt snygg! Det är klocka som verkligen växt hos mig. Din ser ut att fortfarande vara brushed och lugsen skarpaJag har haft en VÄLDIGT skarp svart, vet inte om jag vågar säga opolerad då jag inte är någon expert. Men jag skulle kollegiala på att den var opolerad
Ja den var väldigt fin, såld sen länge dock.Riktigt snygg! Det är klocka som verkligen växt hos mig. Din ser ut att fortfarande vara brushed och lugsen skarpa
Vad tycker du själv?Hej
Jag har en snabb fråga som har många svar. Men jag skulle uppskatta era tankar för att få lite substans till mitt beslut.
Jag har tittat efter en 16570 med svart urtavla ett tag till, för mig, ett rimligt pris. Nu har jag hittat en från 2008 som ser fin ut på bilderna, men den verkar vara ganska polerad. Så, frågan, hur ska jag ställa mig till polering? Det är en klocka som är 14 år gammal, jag kommer att använda den till allt vardag/ bada/ snickra/ basta/ träna, sånt som jag gör. Dvs för mig helt ok att den inte ser ut som ny. Jag måste ändå tänka 2 ggr innan jag slår till. Vad säger ni, är det rimligt och ok med den här typen av polering eller är det "för mycket"? Tacksam för resonemang!
MVH/ Carl
Det är tänkvärt. Bra fråga.Vad tycker du själv?
Högst subjektivt. Vissa bryr sig inte alls, för vissa är det allt. Personligen föredrar jag en opolerad men repig klocka framför en repfri och polerad. En opolerad men använd klocka behöver man ju inte vara försiktig med. En NOS å andra sidan får man vara beredd på att den tappar i värde när den används.Hej
Jag har en snabb fråga som har många svar. Men jag skulle uppskatta era tankar för att få lite substans till mitt beslut.
Jag har tittat efter en 16570 med svart urtavla ett tag till, för mig, ett rimligt pris. Nu har jag hittat en från 2008 som ser fin ut på bilderna, men den verkar vara ganska polerad. Så, frågan, hur ska jag ställa mig till polering? Det är en klocka som är 14 år gammal, jag kommer att använda den till allt vardag/ bada/ snickra/ basta/ träna, sånt som jag gör. Dvs för mig helt ok att den inte ser ut som ny. Jag måste ändå tänka 2 ggr innan jag slår till. Vad säger ni, är det rimligt och ok med den här typen av polering eller är det "för mycket"? Tacksam för resonemang!
MVH/ Carl
Hej, riktigt kul och se era bilder!
Har vart på jakt efter en opolerad svart 16570 ett tag men dom dyker sällan upp. Har skrivit till dom flesta på C24. Funderar på en NOS, även om det blir bra dyrare... Någon som har erfarenhet av ovanstående?
Posta gärna fler bilder och berätta om den är polerad eller inte. Alltid kul med inspiration
Mvh.
Tack för bilder! Snygg klocka du har.
Till synes opolerad. Kan tyvärr vara en lång process att hitta ett opolerat exemplar. Men lägg upp en köpesannons här på KS där du gör det tydligt att det är opolerat du är ute efter. Är nog inte omöjligt att hitta något ifall du har lite tålamod, speciellt inte om du är beredd att betala C24-priser.
Tack för svar. Det blev inget klocka denna gång. Jag tycker, som du säger, att denna ser lite onödigt polerad ut.Högst subjektivt. Vissa bryr sig inte alls, för vissa är det allt. Personligen föredrar jag en opolerad men repig klocka framför en repfri och polerad. En opolerad men använd klocka behöver man ju inte vara försiktig med. En NOS å andra sidan får man vara beredd på att den tappar i värde när den används.
Just den du länkade får ändå anses vara överdrivet polerad för en såpass ny klocka. Hade personligen undvikt den men finns nog lika många eller fler som inte brytt sig.
100% opolerad då jag köpte den NOS för 3 år sedanHej, riktigt kul och se era bilder!
Mvh.