• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Hallå KS, det var länge sen sist! Delar med mig av några bilder från den här hösten, Expyn och jag har sett till att vistas mycket utomhus!

49DC39BF-C106-4F0E-9701-E7383239DD15.jpeg
3FB7D6B9-F1AB-4A40-950A-3F7B6D7D9351.jpeg

Dött i denna tråd, så jag får väl ta och hålla liv i den nu då när jag är tillbaka med min gamla skönhet! Samma klocka som jag hade för två år sedan och nu är den här för att stanna!
4237F026-5792-46CF-A31A-791912A369E6.jpeg
Fin bild på en fin klocka. Längtar till man får premiärposta här i tråden. Väntar på en 226570. Håller med att den här tråden är lite sömnig, i mitt tycke lite konstigt då det är den roligaste och antagligen bästa refen Rolex gjort/gör. 😉

Fin bild! Och dags för tråden att vakna igen. Bär inte min polar idag, men lägger upp bild nästa gång den sitter på handleden :)
Tack så mycket, ja nu får vi vara mer aktiv!
Fin bild på en fin klocka. Längtar till man får premiärposta här i tråden. Väntar på en 226570. Håller med att den här tråden är lite sömnig, i mitt tycke lite konstigt då det är den roligaste och antagligen bästa refen Rolex gjort/gör. 😉
Tack, riktigt rolig ref helt klart!
Tack!

Jag kan bomba tråden bara klockjäveln kommer nån gång 🤣🙈
Väntade inte du på en 226570? Det finns nämligen en egen tråd för den större Explorer 2an ;)

Väntade inte du på en 226570? Det finns nämligen en egen tråd för den större Explorer 2an ;)
Haha jag skriver i fel tråd, tack 🤣🙈🙈

Nu har jag hållit mig undan den här tråden sen jag sålde min i slutet av november 2020. Nu går det inte längre. Jag ångrar mig och vill ha 16570 igen.

Har lite svårt att skapa mig en uppfattning om vad man får betala för ett fint ex i dagsläget. Jag ska ha polar, rehaut, 3186, fullset och mycket fint skick så förmodligen någon av de sista årsmodellerna. Nån som har input på hur mycket jag ska räkna med att det kommer svida?

Bild på min gamla:
EC4A0ACC-65E7-459F-8B33-0909706015A0.jpeg

Nu har jag hållit mig undan den här tråden sen jag sålde min i slutet av november 2020. Nu går det inte längre. Jag ångrar mig och vill ha 16570 igen.

Har lite svårt att skapa mig en uppfattning om vad man får betala för ett fint ex i dagsläget. Jag ska ha polar, rehaut, 3186, fullset och mycket fint skick så förmodligen någon av de sista årsmodellerna. Nån som har input på hur mycket jag ska räkna med att det kommer svida?

Bild på min gamla:
Jag skulle tro att du får räkna med 90+ minst 🤔

Bild på min gamla:
Det såldes nyligen en fin fullset polar från -05 här på KS för 89k, så jag tror också precis som @A.Edfalk säger att man nog får räkna med lite dryga 90k. Rätt sjuk prisutveckling även på dessa tyvärr...

Jag skulle tro att du får räkna med 90+ minst 🤔
Det såldes nyligen en fin fullset polar från -05 här på KS för 89k, så jag tror också precis som @A.Edfalk säger att man nog får räkna med lite dryga 90k. Rätt sjuk prisutveckling även på dessa tyvärr...

Ja det är nog så det ligger till. Men förmodligen rasar de inte 30% imorgon så vill man ha är det väl bara att öppna lädret (som vanligt med R).

Men det är en svårslagen GADA hur man än vrider och vänder på det. Enda skulle väl vara att just värdet får mig att tveka på att använda den i vissa situationer

Ja det är nog så det ligger till. Men förmodligen rasar de inte 30% imorgon så vill man ha är det väl bara att öppna lädret (som vanligt med R).

Men det är en svårslagen GADA hur man än vrider och vänder på det. Enda skulle väl vara att just värdet får mig att tveka på att använda den i vissa situationer
Nej, lite så jag tänkte också när jag köpte tillbaka min. Trist att ge så mycket mer än vad man sålde för, men väntar man blir det säkert dyrare 🤪
Är nog den klocka jag varit mest nöjd med, nära följd av Submariner. Riktigt trevlig klocka, och tyvärr så har ju alla R blivit så dyra så tror den tveksamheten finns bland alla modeller idag tyvärr...

Tillbaka
Topp