• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hade det på min gamla.
IMG_0427.jpeg
IMG_0437.jpeg
IMG_0791.jpeg
IMG_0933.jpeg
IMG_0936.jpeg
IMG_0957.jpeg
IMG_0878.jpeg
Var det ett rubber b? Hur upplevde du det?
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Var det ett rubber b? Hur upplevde du det?
Yes det var ett Rubber B. Har ett Crafter blue på nuvarande. Tycker den största fördelen var att Rubber b är rätt mycket tunnare än andra gummin jag har testat så det sitter bättre. Sen hade det ju också helt perfekt passform mot klockan om jag minns rätt. När det kommer till känslan i gummit är det absolut bättre än Crafter blue men just den kvaliteten är kanske inte det viktigaste för mig(fkm eller vad det heter duger) mer passform och tjocklek. Bestämmer jag mig för att nuvarande 16570 är en keeper blir det ett nytt Rubber b som funkar med originallåset så man får ner tjockleken ännu mer.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Nuvarande gummi på bilden. Har för mig att Rubber b följde boetten rätt perfekt till skillnad mot detta.
IMG_5033.jpeg
Lutar mot ett Rubber B men gillar lösningen från Everest med claspen och att man kan anpassa efter antal länkar. Är det någon här som testat och vad tyckte ni?
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Lutar mot ett Rubber B men gillar lösningen från Everest med claspen och att man kan anpassa efter antal länkar. Är det någon här som testat och vad tyckte ni?
Testat Everest tycker inte det gjorde sig lika bra klockan. Jag upplevde själva bandet som klumpigare.
 
Topp