• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Lite svårt kanske men jag haft haft lite strul med kronan de två senaste gångerna jg dragit upp den. Nu upplever jag att kronan inte riktigt är 100% in, och den går inte längre. Jag har försökt jämföra med andra bilder och försökt fånga det nedan. Vad säger panelen, visst är kronan inte helt inne?
IMG_2466.jpeg
IMG_2464.jpeg
IMG_2465.jpeg
 
Lite svårt kanske men jag haft haft lite strul med kronan de två senaste gångerna jg dragit upp den. Nu upplever jag att kronan inte riktigt är 100% in, och den går inte längre. Jag har försökt jämföra med andra bilder och försökt fånga det nedan. Vad säger panelen, visst är kronan inte helt inne?
IMG_2466.jpeg
IMG_2464.jpeg
IMG_2465.jpeg
Jag kan iaf inte se att något skulle se konstigt ut.
 
Lite svårt kanske men jag haft haft lite strul med kronan de två senaste gångerna jg dragit upp den. Nu upplever jag att kronan inte riktigt är 100% in, och den går inte längre. Jag har försökt jämföra med andra bilder och försökt fånga det nedan. Vad säger panelen, visst är kronan inte helt inne?
IMG_2466.jpeg
IMG_2464.jpeg
IMG_2465.jpeg

Ser ut som det ska.
 
Hittade detta fina kvitto hemma i lådan häromdagen: Mitt första Rolex-köp någonsin :D
Nervös, då 21 år gammal mötte jag upp @Rookie som gled in med en GMT runt ena armen och min Exp2 runt andra. Äkta rockstjärna. Klockan är såld sedan länge men fasen va nöjd jag var då, fullset dessutom!
IMG_1012.jpeg


IMG_1013.jpeg
 
Hittade detta fina kvitto hemma i lådan häromdagen: Mitt första Rolex-köp någonsin :D
Nervös, då 21 år gammal mötte jag upp @Rookie som gled in med en GMT runt ena armen och min Exp2 runt andra. Äkta rockstjärna. Klockan är såld sedan länge men fasen va nöjd jag var då, fullset dessutom!
IMG_1012.jpeg


IMG_1013.jpeg
Snyggt. Min 16570 var också mitt första rolex-köp. Lurade till mig virrooos gamla.
 
Jag är oerhört frestad men undrar samtidigt vad 96km skakande på handleden har för inverkan på verket?
Min bror har cyklat en hel del mtb med både 16570 och 16710 utan problem. Själv föredrar jag att vara utan klocka när jag cyklar. Cykelvasan är ju inte särskilt stökig heller så det borde ju gå bra så länge man håller sig upprätt.
 
Min bror har cyklat en hel del mtb med både 16570 och 16710 utan problem. Själv föredrar jag att vara utan klocka när jag cyklar. Cykelvasan är ju inte särskilt stökig heller så det borde ju gå bra så länge man håller sig upprätt.
Ja det är ju lite sisådär med klocka när man cyklar. En relativt tung klocka som en modern submariner gör ganska ont på handleden efter nån timmes skak och stök.

16570 är ju både nättare och lättare och hittills har det känts bra.
 
Ja det är ju lite sisådär med klocka när man cyklar. En relativt tung klocka som en modern submariner gör ganska ont på handleden efter nån timmes skak och stök.

16570 är ju både nättare och lättare och hittills har det känts bra.
Hahah, va fan. Cykelvasan med klockan på är ju bara dumt. Som du själv sa så är 95km skakande knappast skönt för handleden med en stålklocka på... Lämna den hemma och nöj dig m cykeldator som en normal människa 😉
 
Tillbaka
Topp