• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Den klockan som varit med mig längst. Cooler than a Polar bears toe nails

1000042736.jpg

Har aldrig tyckt Rolex Explorer varit något speciellt, men efter att ha kikat på en hel del instagram-reels de senaste dagarna ser jag den med helt andra ögon. Den vita krispiga tavlan med den röda visaren är så nice! Ska svänga in hos AD imorgon och klämma och prova.

Har aldrig tyckt Rolex Explorer varit något speciellt, men efter att ha kikat på en hel del instagram-reels de senaste dagarna ser jag den med helt andra ögon. Den vita krispiga tavlan med den röda visaren är så nice! Ska svänga in hos AD imorgon och klämma och prova.
Dessvärre är du ungefär 13 år sen in till AD, då denna slutade tillverkas 2011. Numera gäller den jobbiga och tjocka lillebrorsan med orange gmt visare. Skämt å sido, det är andrahandsmarknaden som gäller för dessa 🙂👍

På senare tid tycker jag man ser 16570 (och i synnerhet Polar) på instagram väldigt ofta. Bla många klockinfluensers som postar om den. Är den äntligen på väg att få den hype den förtjänar? Någon som upplever detsamma? Eller är det bara min feed och algoritm som lärt sig vad jag gillar? 🤔

På senare tid tycker jag man ser 16570 (och i synnerhet Polar) på instagram väldigt ofta. Bla många klockinfluensers som postar om den. Är den äntligen på väg att få den hype den förtjänar? Någon som upplever detsamma? Eller är det bara min feed och algoritm som lärt sig vad jag gillar? 🤔
Har samma känsla men det verkar gå lite i vågor. Kan uppleva mer Explorers än sub’ar också just nu. Men som du nämner, algoritmerna gör nog sitt 😉

Har inte självt märkt av det. I mitt flöde är det mest Cartier, Piaget och den senaste styggelsen som Patek har släppt som snurrar runt. Men hade gärna sett fler 16570.

Råkade orera om min äventyrskompanjon i tråden om Explorer 1 och tänkte att det är lika bra att, som mitt första inlägg i denna tråd, upprepa lite. 16570 har blivit min trogna följeslagare på äventyr. Den har hunnit med en hel del men det finns fortfarande många, för den, nya miljöer att upptäcka😎

Jag rekommenderar den varmt. Funkar lika bra i luften, i djungeln, i skogen och på fjället som på kontoret och på krogen.

IMG_5144.jpeg
IMG_9891.jpeg
IMG_1629.jpeg
IMG_7588.jpeg

Senast ändrad:
Under morgondagen landar min nyligen beställda Rolex explorer II med vit urtavla, ref 16570. Med andra ord så har jag en oändligt lång natt framför mig... Om det finns någon nattuggla där ute som bara ville stilla mitt tålamod ett uns genom att lägga upp bilder på sin explorer II... Så fort klockan landat lovar jag att bidra med egna.

En bild ärligt stulen från nätet.

16750-rolex-explorer-ii-fd-w-r.jpg
Synnerligen bra val!!!

Tillbaka
Topp