Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då är det lug-holes och helt släta bandstift som gäller. Även om risken är minimal så kan flexibla band, typ nato, kränga ut bandstift med fläns som man normalt använder till klockor utan lug-holes.Om jag ska köpa en för att ha på nato. Är med eller utan lug-holes att föredra?
Tack för förtydligandet!Då är det lug-holes och helt släta bandstift som gäller. Även om risken är minimal så kan flexibla band, typ nato, kränga ut bandstift med fläns som man normalt använder till klockor utan lug-holes.
Hur ser det ut med att byta bezel på en 16570? Dvs. kan jag knalla in till svensk AD och be dem byta ut befintlig bezel mot en ny eller gör detta endast vid service? Om ja, vad skulle ett sådant kalas gå på?
Du kan inte bara knalla in och byta. Det är förmodligen en beställningsvara men ja, du kan byta utan att behöva serva klockan.Ingen som har koll? Se så!
Du kan inte bara knalla in och byta. Det är förmodligen en beställningsvara men ja, du kan byta utan att behöva serva klockan.
Om jag ska köpa en för att ha på nato. Är med eller utan lug-holes att föredra?
Då är det lug-holes och helt släta bandstift som gäller. Även om risken är minimal så kan flexibla band, typ nato, kränga ut bandstift med fläns som man normalt använder till klockor utan lug-holes.
Den ser lite repig ut på bezeln, men den har ju några år på nacken så det kanske inte är så konstigt Serivice? Du skrev bara trycktest.Vad säger panelen om denna? Ligger ute på blocket för 34,5k med lite smått och gott till. 10 hellänkar, två halvlänkar (är länken komplett?), box, äkthetsintyg från Bergströms och lite kataloger samt kvitto på trycktest. En P-serie med relativt tight länk. Värd pengarna?
Okänd servicehistorik, drar sig 4s per dag så vi kan väl förutsätta att en service är välbehövligDen ser lite repig ut på bezeln, men den har ju några år på nacken så det kanske inte är så konstigt Serivice? Du skrev bara trycktest.
Lite dyrt isåfall men du kan säkert få ner den närmare 30Okänd servicehistorik, drar sig 4s per dag så vi kan väl förutsätta att en service är välbehövlig
Vad säger panelen om denna? Ligger ute på blocket för 34,5k med lite smått och gott till. 10 hellänkar, två halvlänkar (är länken komplett?), box, äkthetsintyg från Bergströms och lite kataloger samt kvitto på trycktest. En P-serie med relativt tight länk. Värd pengarna?
I sandlådan
I sandlådan
Kan bara instämma angående indexen, matchar sandlådan riktigt snyggt i färgenGillar färgen på dina index och visar. Skitbra
Den är genomgrym!
Den är helt underbar, jag köpte en i början på året och den har suttit på handleden sedan dess.Från att varit galen på 104060 i alla år ha Exp 2 med vittavla seglat upp och blivit den snyggaste klockan i min värld.
Allvarligt? Behöver man verkligen oroa sig? @SingularDå är det lug-holes och helt släta bandstift som gäller. Även om risken är minimal så kan flexibla band, typ nato, kränga ut bandstift med fläns som man normalt använder till klockor utan lug-holes.
Hej Doris!
Mycket bra skrivet! Tycker den funkar bra på lädret.Har denna tråd helt somnat in
Bumpar med att berätta att jag testat ett corduraband från StrapCode på min explorer 2'an med lyckat resultat imho.
Tycker därför att prins Harry (heter han så?) gjorde fel val som körde länk på sin under sin tid in the service
Många hävdar att GMT Master är den mest allsidiga klockan. Visst är fler kombinationer möjliga med en GMT men frågan är om inte Exp II är mer allsidig? På länk fungerar den i nästan alla sammanhang. På canvas blir den den äventyrsklocka den i grunden är. Sätt på ett vitt gummi eller ett ljust nato så blir den en fantastiskt avslappnad sommarklocka.
Bild från www
På skinn gör den inte bort sig i fina sammanhang
Bild från everestbands.com
Kort sagt. Finns det en mer allsidig klocka?
Äsh, NOS, kan ju inte bäras Men allvarligt, är det ljuset eller har index och visare gulnat? Om så hur har den förvarats genom åren? Mörkt i sin låda?Vad sägs om min NOS från -94?