• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Efter att ha varit å klämt på en svart å en vit 16570 så måste ja säga att ja blev lite besviken, kändes inte alls som jag trott. Var alldeles för liten, kändes som en leksak :confused: tappade suget totalt, min 44mm panerai kändes som den skulle äta upp rolexen ;). Men de positiva är att en 42mm explorer kändes mycket bättre, blir det en explorer II så blir det den nyare iallafall. Så nu har ja fått mig en funderare.
 
Efter att ha varit å klämt på en svart å en vit 16570 så måste ja säga att ja blev lite besviken, kändes inte alls som jag trott. Var alldeles för liten, kändes som en leksak :confused: tappade suget totalt, min 44mm panerai kändes som den skulle äta upp rolexen ;). Men de positiva är att en 42mm explorer kändes mycket bättre, blir det en explorer II så blir det den nyare iallafall. Så nu har ja fått mig en funderare.

Det jag gillade med 16570 var just att den var mindre än 216570, men om du brukar bära 44mm så kanske 40mm känns som ett för stort hopp.
 
Det jag gillade med 16570 var just att den var mindre än 216570, men om du brukar bära 44mm så kanske 40mm känns som ett för stort hopp.
Den klocka jag bär mest är min glycine sub 42mm å 10mm hög, trodde rolexen skulle vara lite åt det hållet.
 
Svart Explorer II är så snygg.
IMG_0162.jpg
 
Vad kan man tänkas ge för en Head only från 98/99 med okänd servicehistorik såld av Gripenbro för 2 år sedan? Har tyvärr inte fått några bilder än... Säljarens högsta bud ligger på 22,5, det är hyfsat billigt?
 
Vad kan man tänkas ge för en Head only från 98/99 med okänd servicehistorik såld av Gripenbro för 2 år sedan? Har tyvärr inte fått några bilder än... Säljarens högsta bud ligger på 22,5, det är hyfsat billigt?
Tycker det låter lite dyrt för för head only.. Inga andra tillbehör med?
 
Till er som har 16570 på jubilee; är det samma som skulle kunna passa på en Datejust? Tänkte om man kunde vara finurlig och köpa ExpII på oyster och en DJ på jubilee och få variationsmöjligheten på köpet.
@Johnne @Af Sjodahl
 
Till er som har 16570 på jubilee; är det samma som skulle kunna passa på en Datejust? Tänkte om man kunde vara finurlig och köpa ExpII på oyster och en DJ på jubilee och få variationsmöjligheten på köpet.
@Johnne @Af Sjodahl
502t ändlänkar på Explorer II då den är 40mm och bara dj 36mm. Kan vara på vissa jubilee att sista biten är för trång för de fetare bandstiften. Går ju töja ;)
Det finns jubilee som funkar med en gång som är märkta med nånting... Minns dock ej vad...
Jo sista länken på jubileen ska vara märkt 50. På 62510h jubileet
 
Senast ändrad:
502t ändlänkar på Explorer II då den är 40mm och bara dj 36mm. Kan vara på vissa jubilee att sista biten är för trång för de fetare bandstiften. Går ju töja ;)
Det finns jubilee som funkar med en gång som är märkta med nånting... Minns dock ej vad...
Jo sista länken på jubileen ska vara märkt 50. På 62510h jubileet
Okej, tackar! På en 16200 DJ är det vanligtvis 555-ändlänkar, eller? o_O
 
Mitt senaste köp!
En NOS(?) svart 16570 - S-serie, fullset. :)
Förmodligen aldrig använd, alla länkbitar sitter sitter på och verkar aldrig kortad, inte ett märke på klockan, lite plast sitter kvar sedan ny runt glaspet... Är det inte coolt med en över 20år gammal klocka???
image.jpeg


Är jag inte ruskigt korkad som köper en klocka som jag inte kommer använda??? ;)
Mvh
Micke
 
Är själv sugen på en Explorer II, då den med vit urtavla! Jag har sett en kille på forumet som hade en skitsnygg med ett vitt band på som gifte sig utomordentligt mot den vita urtavlan. Är RubberB banden att föredra till mer high end klockor eller går det bra med vilket vitt gummiband som helst, bara att det passar mellan luggarna?
 
Mitt senaste köp!
En NOS(?) svart 16570 - S-serie, fullset. :)
Förmodligen aldrig använd, alla länkbitar sitter sitter på och verkar aldrig kortad, inte ett märke på klockan, lite plast sitter kvar sedan ny runt glaspet... Är det inte coolt med en över 20år gammal klocka???
image.jpeg


Är jag inte ruskigt korkad som köper en klocka som jag inte kommer använda??? ;)
Mvh
Micke
Schysst, kul köp! Vadå inte använda? Du använde ju den precis till det viktigaste man kan använda en klocka till: ta bild på och lägga upp på WorldWideWeb:D
 
Mitt senaste köp!
En NOS(?) svart 16570 - S-serie, fullset. :)
Förmodligen aldrig använd, alla länkbitar sitter sitter på och verkar aldrig kortad, inte ett märke på klockan, lite plast sitter kvar sedan ny runt glaspet... Är det inte coolt med en över 20år gammal klocka???
image.jpeg


Är jag inte ruskigt korkad som köper en klocka som jag inte kommer använda??? ;)
Mvh
Micke
Den där skulle jag gärna knipa om du vill bli av med den ;)
 
Var inne och kollade på Bubber Bs hemsida för att hitta ett svart Rubber B till min Explorer II, 40mm, men hittar bara gummit för viklås?
Har dem slutat att tillverka de med "vanligt" spänne för Exp2 40mm?
Eller kan det vara så att gummit för en GMT passar?
 
Tillbaka
Topp