Hehe så kan de nog va, men man vet aldrig med alla dessa olika termerHan menar nog borstning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hehe så kan de nog va, men man vet aldrig med alla dessa olika termerHan menar nog borstning
Där såg man ju borstningen iaf.Hade du sagt att denna påstått opolerade är bättre? https://www.chrono24.se/rolex/explo...1--id3490530.htm?urlSubpath=/user/notepad.htm
Den där ser mindre polerad ut. Jag vågar dock inte säkert säga att den inte är polerad.Hade du sagt att denna påstått opolerade är bättre? https://www.chrono24.se/rolex/explorer-2-ii-ser-a-16570--like-new-never-polished-1751--id3490530.htm?urlSubpath=/user/notepad.htm
Den där ser mindre polerad ut. Jag vågar dock inte säkert säga att den inte är polerad.
Men seriöst, den första var trevlig och du ska väl använda den? Skiljer ju en del i pris
Jag tror faktiskt Bezeln är ok, bilderna som är lite konstiga bara.Ja såklart den första lockar mer pga priset, undrade mest om den såg lite fööör bra ut var ju en som sa något om bezeln på den.
Jag kan nog matcha priset du gav för den om du vill sälja. Skicka gärna upp lite bilder på skönheten!
Härligt!Har enbart varit hemma på kvällarna de senaste dagarna och bilderna blir inget vidare.
Ska ta fram systemkameran imorgon och gå lös!
Livar upp tråden med mitt nytillskott
Livar upp tråden med mitt nytillskott
Den börjar få fin patinaKanske bara är ljuset men ser ut som den har fått en riktigt schysst patina!
Tack! Inte dum din heller!Riktigt sjusst Patina, jag gillar den skarpt! Grattis!
(Gissar att det är en N-serie??)
Kör med min idag...
Mvh
Micke
Underbar tavla! Grattis.Livar upp tråden med mitt nytillskott
Jäklar vilket fint exemplar! Stort grattis!Livar upp tråden med mitt nytillskott
Underbar tavla! Grattis.
Jäklar vilket fint exemplar! Stort grattis!
Tror det kan bli riktigt nice. Tycker den vita tavlan är väldigt juste till bruna, beige, grön och lite ökenaktiga färger.Vad tror ni om detta band från B&S på en Explorer 2'a med vit tavla? Hiss eller diss?
Trevligt med lite patina i tråden Är det någon som vet om Rolex ändrade lysmassa någon gång runt skiftet 80/90 talet? Man brukar se gulnad index på de tidiga 16570 men sällan en bit in på 90-talet.
När vi ändå är inne på ämnet så tycker jag tritium vs. luminova ska vara med i valet när man väljer serie, åtminstone om man är ute efter en vittavlad. Luminova med sitt grönstick skämmer medan tritium matchar vit tavla bättre imho
Min från S-serie från 94
En senare 16570 med luminova (bild från nätet)
Jag har under det senaste året velat mellan en Exp I (14270/114270) eller en Exp II (16570). Trodde verkligen att jag hade landat i att det skulle bli en Exp I, men den här bilden får mig att gå tillbaka till ritbordet Grattis till ett riktigt fint exemplar!!Livar upp tråden med mitt nytillskott
Jag har under det senaste året velat mellan en Exp I (14270/114270) eller en Exp II (16570). Trodde verkligen att jag hade landat i att det skulle bli en Exp I, men den här bilden får mig att gå tillbaka till ritbordet Grattis till ett riktigt fint exemplar!!
Fina gulnade index.Dagens klocka får dyka upp här också
Bara att hålla med, börjar digga den svarta tavlan nu, får kanske byta på minRolex bästa och mest undervärderade moderna klocka: