• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Mykeys

Cartier
Dagens
image.jpeg
 

rvsn

Breitling
Tänkte bjuda på en liten kombinerad paketöppning och paketinslagning. :)

Har gått och spanat på en 16570 ett tag nu, och eftersom jag snart fyller jämnt har jag tänkt att det skulle bli en riktigt bra present till mig själv. :) Bestämde mig för att det var vit tavla och 3186-verket som gällde, och sedan har det varit en mer eller mindre intensiv jakt den senaste tiden på det rätta objektet. Hittade det nyligen hos en handlare i Florens och slog till, och klockan anlände igår. :D

Inleder så klart med att hälla upp lämplig paketöppningsdryck. :)
IMG_0076.JPG


Box och papper finns på plats.
IMG_0079.JPG


Och så själva klockan! :)
IMG_0081.JPG


En helt fantastisk pjäs så klart. :) Också väldigt nöjd med skicket på denna, det var verkligen bara några få små hairlines på länk och bezel. Efter lite justering fick den ta plats på handleden.
IMG_0083.JPG


Sen en bild tillsammans med sin kompis, som den nog kommer att få dela hyfsat lika på handledstiden med. Men det återstår ju att se, till en början blir det nog mycket Expy i alla fall. :)
IMG_0086.JPG


Slutligen till det enda negativa med det hela - jag fyller inte år förrän om dryga två veckor. Och eftersom rätt trots allt skall vara rätt så fanns det ju inget annat val än att gå från paketöppning till paketinslagning. :p
IMG_0092.JPG


Så nu stundar ytterligare en tids väntan, men det kommer det att vara väl värt. :) Måste också avsluta med att ge en eloge till säljaren, Senzatempo Firenze. Hittade inte så många omdömen på nätet innan, men fick ett väldigt proffsigt bemötande och snabb hantering och leverans. Beskrivningen och bilderna på klockan och tillbehören var väldigt detaljerade, och det som levererades var 100% som beskrivet. Får helt klart min stamp of approval. :)

Tack för att ni läste, ha det bra!
 

Bilagor

  • IMG_0076.JPG
    IMG_0076.JPG
    44.6 KB · Visningar: 26

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Trevligt med lite patina i tråden:) Är det någon som vet om Rolex ändrade lysmassa någon gång runt skiftet 80/90 talet? Man brukar se gulnad index på de tidiga 16570 men sällan en bit in på 90-talet.
När vi ändå är inne på ämnet så tycker jag tritium vs. luminova ska vara med i valet när man väljer serie, åtminstone om man är ute efter en vittavlad. Luminova med sitt grönstick skämmer medan tritium matchar vit tavla bättre imho:cool:

Min från S-serie från 94
image.jpeg

En senare 16570 med luminova (bild från nätet)
image.jpeg
 
Senast ändrad:

MartinSWE

Omega
Trevligt med lite patina i tråden:) Är det någon som vet om Rolex ändrade lysmassa någon gång runt skiftet 80/90 talet? Man brukar se gulnad index på de tidiga 16570 men sällan en bit in på 90-talet.
När vi ändå är inne på ämnet så tycker jag tritium vs. luminova ska vara med i valet när man väljer serie, åtminstone om man är ute efter en vittavlad. Luminova med sitt grönstick skämmer medan tritium matchar vit tavla bättre imho:cool:

Min från S-serie från 94
image.jpeg

En senare 16570 med luminova (bild från nätet)
image.jpeg

Håller helt med!
 
Topp